וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה 93:96 את מכבי ראשל"צ

מכבי תל אביב הסתבכה בראשון לציון וחילצה ניצחון דחוק, יממה לפני פתיחת משחקי ההצלבה ביורוליג, מהם תיעדר לראשונה מזה שש שנים

מכבי תל אביב ניצחה הערב (שני) את מכבי ראשון לציון 93:96 במשחק שנעל את המחזור ה-19 בליגת העל, ועשתה עוד צעד קטן לעבר הבטחת המקום הראשון בליגה באופן רשמי.

יממה לפני פתיחת שלב ההצלבה ביורוליג, בו לא ישתתפו הצהובים לראשונה מזה שש שנים, כל שנותר לקבוצה של פיני גרשון הם המבחנים בליגה לקראת פתיחת הפלייאוף, וראשון לציון הצליחה לאתגר את סגנית האלופה במשך 39 דקות לפני שקרלוס ארויו ומרכוס בראון עשו את ההבדל בסיום ומנעו ממכבי תל אביב עוד מבוכה.

דיאור פישר, שנעדר בשלושת השבועות האחרונים מאז התקרית בה נחתך בפניו, חזר לסגל אבל שיחק רק ארבע דקות, ולמרות שארון מגי נתן כמה דקות טובות במקומו, הצהובים התקשו לברוח, איבדו יתרון של 31:43 ברבע השני ונקלעו לפיגור ברבע הרביעי. דימרקו ג'ונסון הנהיג את ההסתערות של הכתומים, שכבר הוליכו 71:76 שבע דקות לסיום, אבל יום קליעות מצוין של עומרי כספי, שהצטיין תחת עיניו הבוחנות של אחד הסקאוטים של אטלנטה הוקס שישב ביציע, יחד עם הניסיון של ארויו ובראון הפכו את הקערה ונתנו למכבי תל אביב את הניצחון.

מהלך המשחק

פישר, שעדיין רחוק מכושרו הרגיל, פתח על הספסל, כשבחמישייה של מכבי תל אביב עלו קרלוס ארויו, מרכוס בראון, עומרי כספי, ליאור אליהו וצ'ארלס גיינס. בראשון לציון פתחו עודד שעשוע, לארי אובאנון, בריאנט מרקסון, גילי מוסינזון ודימרקו ג'ונסון.

המשחק נפתח בקצב מהיר ובלי יותר מדי הגנות משני הצדדים. מוסינזון העלה את הכתומים ליתרון 4:8 בדאנק במתפרצת, ופיני גרשון מיהר להכניס את רביב לימונד כבר אחרי ארבע דקות. שלשות של כספי ובראון שמרו את האורחים בקצב של ראשון למרות הרכות ההגנתית, ובסיום הרבע הראשון הובילה 26:27.

פישר חזר לפרקט בתחילת הרבע השלישי חמוש במשקפי מגן, ויחד עם ארון מגי הקשיח את הקו הקדמי של מכבי תל אביב שיצרה לעצמה פער קטן ושלשה של מרכוס בראון קבעה 31:38. צליפה נוספת של בראון נתנה למכבי תל אביב יתרון שיא של 31:43, אבל אז ספג הגארד הוותיק עבירה טכנית אחרי שהתכווח עם השופטים, והמומנטום עבר לצד הכתום, שצימקו עד ל-45:50 למכבי תל אביב במחצית.

דקות טובות של מגי בפתיחת הרבע השלישי החזירו את מכבי תל אביב לפער נוח של 56:64, אבל לאט לאט המקומיים הבינו שהשד לא נורא כל כך, ואובאנון ניצח על ריצה מצוינת שהעבירה את היתרון לראשל"צ, שעלתה על גל האנרגיה של הגארד הנהדר שלה וסגרה את הרבע השלישי ביתרון 69:70.

ראשון לציון המשיכה בהתלהבות ברבע הרביעי ושלשה משוגעת של מוסינזון העלתה אותם ל-71:76, אבל כאן החלה החזרה של מכבי תל אביב, בהנהגת ארויו שלקח את המשחק על עצמו, וידע גם למצוא את מרכוס בראון שקבר שתי שלשות מפתח. כספי האנרגטי לקח ריבאונד התקפה קריטי והעלה את הצהובים ל-88:89, ולראשון יצא האוויר. ארויו הגדיל את היתרון מהקו, והחטאת ליי אפ של ג'ונסון דקה לסיום הרגיעה את מכבי תל אביב, שניצחה בסיום 93:96.

קלעו למכבי תל אביב: עומרי כספי 27, קרלוס ארויו 15 (5 אסיסטים), מרכוס בראון (7 אסיסטים) וארון מגי (6 ריבאונדים) 14 כל אחד, צ'ארלס גיינס 11, ליאור אליהו 6, די בראון 4, דיאור פישר 3, רביב לימונד 2,טל בורשטיין שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי ראשון לציון: דימרקו ג'ונסון 21 (8 ריבאונדים, 6 אסיסטים), לארי אובאנון 19, גילי מוסינזון 18 (8 ריבאונדים), בריאנט מרקסון 14, אבי סוכר 9, עודד שעשוע 6 (5 אסיסטים), איתי לב 4, אופיר פרחי 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully