וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדיאן אנדי

אנדי רודיק דהר נגד דג'וקוביץ', ובעזרת 3:6, 2:6 עלה לחצי גמר אינדיאן וולס מול נדאל. רם ומירני בגמר הזוגות, איבנוביץ' בגמר הנשים

פעמיים הודח אנדי רודיק בחצי גמר טורניר אינדאין וולס, ב-2005 הפסיד ללייטון יואיט, וב-2007 לרפאל נדאל. הלילה (בין שישי לשבת) האמריקאי בן ה-26 הצליח שוב, כמו בכל שנה אי זוגית, להגיע לחצי גמר הטורניר היוקרתי, אחרי שהדיח את אלוף השנה שעברה, נובאק דג'וקוביץ', עם ניצחון 3:6, 2:6. עתה מקווה רודיק, שהוא יצליח סוף סוף לצלוח את שלב חצי הגמר, למרות שמולו עומד המדורג 1 בעולם, רפאל נדאל, שהגיע לחצי הגמר בזכות ניצחון 2:6, 4:6 על חואן מרטין דל פוטרו הארגנטינאי. אם רודיק יצליח לעבור את נדאל, הוא יהיה האמריקאי השלישי שמגיע לגמר בארבע השנים האחרונות, אחרי שג'יימס בלייק ומרדי פיש כבר עשו זאת. "לכל אחד יהיה קשה נגד נדאל", התייחס רודיק למשחקו בשלב הבא, "נראה שהוא אוהב את סוג המשטח בטורניר, אבל באופן בו אני מגיש, אני אהיה בעניינים".

ציפינו לניצוצות מהמפגש בין רודיק לדג'וקוביץ', אבל רק אחד האמריקאי באמת נצץ. 68 דקות בלבד לקח לרודיק לעבור את המשוכה הסרבית, והוא נהנה מ-30 טעויות לא מחויבות של המדורג 3 בעולם. "זה היה יום רע ואין מה להוסיף", אמר דג'וקוביץ' בסיום, "רודיק היה יציב מאוד, כלומר הוא לא עשה שום דבר מיוחד. אני פשוט ביצעתי מספר מרשים של טעויות. לא יצרתי מומנטום, לא תנועה, הייתי חסר פתרונות".

אמנם המפגש מול נדאל יעמוד בראש מעייניו של רודיק, אבל הטניסאי האמריקאי ישים לבו גם לגמר הזוגות אליו העפיל עם חברו מארדי פיש. בגמר יפגשו שני האמריקאים את אנדי רם ומקס מירני, שמנעו דרבי יאנקי בגמר אחרי ניצחון נהדר 2:6, 4:6 על האחים בוב ומייק בריאן. רם, שזכה בטורניר הזוגות עם יוני ארליך ב-2008, יהיה הישראלי השני שמגיע למעמד השנה יחד עם שחר פאר, שעלתה לגמר הזוגות בנשים, יחד עם חברתה הארגנטינאית ג'יזלה דולקו.

נחזור ליחידים. רודיק יתייצב למפגש עם נדאל כשבאמתחתו 11 ניצחונות רצופים, ועם מאזן של 3:23 מתחילת העונה, אין ספק שהוא נמצא בכושר מצוין. אבל נדאל מוכיח כמה הוא נחוש וטוב ממשחק למשחק. אחרי שניצח את הארגנטינאי דויד נלבדיאן בתום קרב שארך 3 שעות, הוא הצליח להתגבר על ארגנטינאי אחר, דל פוטרו הכישורני, והפעם בקלות. דל פוטרו בן ה-20 נשבר מהר מאוד במערכה הראשונה, ובשנייה נדאל פתח בסערה ועלה מהר ל-1:5. תוך 1:49 שקות הספרדי עלה לחצי הגמר עם 2:6, 4:6. "אני צריך להתאמן עוד על ההגשה שלי", ניתח נדאל את צורת משחקו, "בהתחלה הגשתי טוב, אבל אחר כך ביצעתי טעויות. אני גם צריך לעבוד יותר על גב היד שלי. לסיכום, אני שמח, ניצחתי את המדורג 6 בעולם". נדאל מחזיק במאזן של 2:4 נגד רודיק, ואת שני המפגשים האחרונים ביניהם הוא ניצח בצורה חלקה. "זה הולך להיות ממש קשה", התייחס נדאל ליריבו האמריקאי, "עלי לשחק מצוין, להגיש טוב ולהיות ממוקד כל הזמן, להיות אגרסיבי ולהחזיר טוב".

איבנוביץ' רוצה לשמור על הכתר

אנה איבנוביץ' עלתה הלילה לגמר הנשים בטורניר, אחרי שניצחה את הרוסיה בת ה-17, אנסטסיה פאבלוצ'נקובה 2:6, 3:6. הסרבית הנאווה תפגוש בקרב על הכתר את ורה זבונרבה, שגברה על הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה 3:6, 3:6.

איבנוביץ', שזכתה בטורניר בשנה שעברה, לא נזקקה להרבה מאמץ כדי לשבור את פאבלוצ'נקובה. "אני אוהבת לבוא לפה, והקהל היה נהדר,", סיפרה אחרי 75 דקות משחק, "נהניתי השבוע ואני מצפה לגמר. זה הולך להיות קשה, כי זבונרבה בכושר טוב".

* מריה שראפובה הודיעה כי היא פורשת מטורניר מיאמי שייערך בשבוע הבא. סבב הנשים מרגיש היטב בחסרונו של הטניסאית הרוסייה בת 21, אבל שראפובה הודיעה כי הכתף שלה עדיין לא החלימה מהפציעה. "אני עדיין לא מוכנה לחזרה, לא אוכל לשחק שבעה משחקים רצופים", אמרה שראפובה, "אני לא רוצה לפרוש באמצע. חבל, זה אחד הטורנירים המועדפים עליי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully