וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א - בני יהודה: מי יחזור לפורמה?

התל אביביות המאוכזבות יבקשו (שבת, 19:30, ספ' 1) לשוב לנצח. לאלה וידין בספק. טלקיסקי זומן לסגל בולגריה. ביטון עשוי לפתוח בבני יהודה

הפועל תל אביב סיימה הבוקר (שישי) את הכנותיה לקראת הדרבי הקטן מחר מול בני יהודה, כשהמטרה המרכזית היא לשכוח את פסטיבל סמואל יבואה ולהתרכז בחזרה אל מסלול הניצחונות. עד לתבוסה 3:0 במפגש הקודם ביניהן, האדומים לא נכנעו לזהובים 3.5 שנים, וצברו נגדם 24 נקודות מ-30 אפשריות, כשגם ההפסד הקודם היה חד משמעי – 4:0 באפריל 2005. להפועל תל אביב חשוב מאוד לחזור אל מסלול הניצחונות לאחר ההדחה מהגביע וההפסד 2:1 בטדי בשבוע שעבר.

באסיפת הקבוצה הבוקר מיעט, שלא כמנהגו, המאמן אלי גוטמן לדבר עם שחקניו ורק עודד אותם בקצרה: "אם נחזור להציג את היכולת שאפיינה אותנו, אין סיבה שלא נחזור עם ניצחון מחר". גוטמן בחר להראות לשחקניו את המשחק האחרון של בני יהודה בליגה מול מכבי חיפה. המאמן שם דגש על חשיבות השליטה במרכז המגרש והנעת כדור מסודרת. הוא גם ביקש משחקניו לשים לב להתקפה המהירה של בני יהודה ולמנוע ממנה לצאת למתפרצות.

למרות הרצון של גוטמן לשלוט במרכז השדה, שוב קיבל היום המאמן בשורות רעות. אביחי ידין, הקשר האחורי הטבעי האחרון שנשאר בסגל האדום אחרי פציעותיהם של שי אבוטבול וביבראס נאתכו, הגיע עם חום גבוה לאימון ושוחרר למנוחה. כרגע, הסיכוי שישחק נמוך מאוד, וכבר במהלך האימון תרגל גוטמן את דמיטאר טלקיסקי בעמדת הקשר האחורי לצד דגלאס דה סילבה. המשמעות היא שעמרי קנדה, שהיה אמור לשוב לספסל, יפתח מחר כמגן הימני. אגב טלקיסקי, שחקנה הבולגרי של הפועל, קיבל זימון למשחקי נבחרתו במוקדמות המונדיאל נגד אירלנד וקפריסין.

עוד בשורה לא משמחת הגיע מכיוונו של מהראן לאלה, שלא הצליח לסיים אימון מלא ונטש אותו לקראת סיומו בגלל כאבים. החלוץ אמר היום לחבריו בקבוצה שיעשה הכל על מנת לשחק וינוח בשבוע הבא. אם לא יוכל לפתוח, יתפוס את מקומו ערן זהבי. השניים ייבדקו מחר ואז יוחלט אם הם כשירים למשחק. לאור מצבת השחקנים הבעייתית של האדומים, נראה כי סמואל יבואה, שלא התאמן מעל שבוע, הרוויח מן ההפקר ויחזור להרכב, עוד עדות לכך שכנראה לא ייענש.

"בני יהודה כבר דיי סיימו את העונה", אמר היום אחד השחקנים, "אני מקווה שנוכל לנצל זאת ולחזור עם ניצחון שמאוד חשוב לנו להמשך מאבק האליפות. קרו לנו יותר מדי דברים מוזרים בזמן האחרון. ניצחון יחזיר את האווירה המצוינת שהייתה כאן ויוציא אותנו בראש שקט לפגרה".

הרכב משוער: וינסנט אניימה, יגאל אנטבי, אלין טופוזאקוב, וואליד באדיר, עומרי קנה, דגלאס דה סילבה, דימיטאר טלקיסקי, גילי ורמוט, בן לוז, ערן זהבי (מהראן לאלה), סמואל יבואה.

זוכרים את ניקולאי, שוכחים מתי ניצחו

הבוקר (שישי) נערך במגרש בשכונת התקווה טקס האזכרה המסורתי שעורך מועדון בני יהודה בכל שנה לשחקן העבר ניקולאי קודריצקי, שקיפח את חייו בתאונת דרכים ב-16.3.94. בטקס, בו נטלו חלק כל ראשי הקבוצה, הצוות המקצועי והשחקנים, נכחה גם אלמנתו של קודריצקי ויקטוריה ובתה ואלרי. ששתיים גרות בישראל והתרגשו מאוד מהטקס שהוכן לכבוד יקירן שהלך לעולמו. אוהדי הקבוצה וביניהם ראשי ארגון האוהדים "אריות יהודה", נכחו אף הם באזכרה.

חזי מגן בטקס האזכרה: "אי אפשר לשכוח את השחקן הזה, שנתן כל כך הרבה למועדון הזה. מחובתנו להמשיך להזכיר אותו כל שנה. אני לא יודע מה היה אומר על בני יהודה של היום, אבל אני בטוח שהיה שמח לדעת עד כמה השתנה המצב שלה"

בנוסף המשיכו אוהדי בני יהודה המשיכו גם היום בפעילותם הציבורית, ובתום טקס האזכרה נסעו מספר נציגים מארגון האוהדים לירושלים, למאהל התמיכה של משפחתו של החייל החטוף גלעד שליט. אוהדי בני יהודה פרסו במקום את דגלם הענק ועליו דיוקנו של שליט וביקשו להביע את תמיכתם בפני המשפחה. נועם שליט, אביו של גלעד, שוחח עם האוהדים והודה להם על המחווה.

בתוך כך, ערכו היום שחקני הקבוצה את האימון המסכם לקראת המשחק מחר בבלומפילד. אחרי שבוע קשה, בו נחלו הזהובים שני הפסדים, למכבי חיפה בליגה ולבני סכנין בגביע, שלמעשה סיימו עבור המועדון את החלומות על זכייה בתואר כלשהו העונה, ינסו שחקניו של המאמן גיא לוזון לחזור למסלול הניצחונות דווקא מול האדומים שעדין נמצאים חזק בתמונת האליפות. שחקני בני יהודה זוכרים היטב את ה-0:3 הענק מהסיבוב הקודם, אולם מחר הם ישחקו גם נגד דפי ההיסטוריה. הפעם האחרונה בה ניצחה הקבוצה משחק חוץ מול הפועל תל אביב הייתה לפני 17 שנה, בעונת 1991/92(1:3).

אחרי תצוגת הנפל של שחקניו בהפסד לבני סכנין בגביע, צפוי המאמן גיא לוזון לערוך מהפכה בהרכב, כאשר מספר שחקנים צפויים לשלם את מחיר ההפסד. הקשרים קובי מויאל, פדרו גלבאן ותמיר כחלון עשויים לאבד את מקומם, כאשר גם החלוץ אלירן עטר עשוי לפתוח על הספסל. מי שבוודאות יחזור להרכב הוא הקשר הקרואטי הרוויה קובצ'ביץ', שיפתח בקישור האחורי. החלוץ משה ביטון, שנכנס כמחליף מול סכנין, מועמד לפתוח. לוזון לא הרבה במילים גם באסיפה הקבוצתית, ורק שאל את שחקניו אם יש משהו על לבם והאם משהו מפריע להם לשחק כפי ששיחקו לא מזמן. בסיום האימון אמר לוזון לוואלה ספורט: "אחרי איך שנראינו במשחק האחרון אין לנו זכות דיבור בכלל. אנחנו צריכים לעשות ולא לדבר. עד אחרי המשחק עדיף שנשתוק. את הסוויץ' מסכנין נוכל לעשות רק במעשים ולא בדיבורים".

הרכב משוער: דלה איינוגבה, איציק עזוז (כפיר אדרי), מילאן מרטינוביץ', דין מורי, הרוויה קובצ'ביץ', מהראן ראדי, לירוי צעירי, תומר חמד, אסי בלדוט, אלירן עטר (משה ביטון)


עדכון ראשון: 20.3.09, 12:54

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully