וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברפול נגד צ'לסי ברבע גמר ליגת האלופות

שתי האנגליות שוב הוגרלו אחת נגד השנייה ברבע גמר ליגת האלופות, מנצ’סטר יונייטד נגד פורטו, ברצלונה מול באיירן מינכן, ויאריאל - ארסנל. בחצי הגמר: יונייטד/פורטו - ויאריאל/ארסנל, ברצלונה/באיירן - ליברפול/צ'לסי

לא היה לאן לברוח, משחקים גדולים בכל מקרה היו מוגרלים וזה בדיוק מה שקרה היום (שישי) בהגרלת רבעי וחצאי גמר ליגת האלופות.

משחקי רבע הגמר (7/8 באפריל - ו-14/ באפריל):

ליברפול - צ'לסי
ברצלונה - באיירן מינכן
ויאריאל - ארסנל
מנצ'סטר יונייטד - פורטו

חצאי הגמר (28/29 באפריל ו-5/6 במאי):

מנצ'סטר יונייטד/פורטו - ויאריאל/ארסנל
ברצלונה/באיירן - ליברפול/צ'לסי

ליברפול - צ'לסי:

כבר היינו בסרט הזה לא פעם בשנים האחרונות, אבל המוקד יהיה במפגש בין ליברפול לצ'לסי, כשהאדומים יארחו את המשחק הראשון ולאחר מכן יצאו לגומלין בסטמפורד ברידג'. השתיים נפגשו לאחרונה שוב ושוב בליגת האלופות, כשבדרך כלל הייתה ידם של האדומים על העליונה. שער של לואיס גרסיה במשחק השני בין הקבוצות בחצי גמר 2005, שנחשב עד היום למפוקפק, העניק אז לליברפול ניצחון 0:1 בסיכום שני המשחקים ומשם היא המשיכה עד לזכייה בתואר. ב-2005/6 נפגשו השתיים בשלב הבתים וסיימו פעמיים ב-0:0. בחצי הגמר ב-2007 הייתה זו ליברפול שטיפסה למשחק על התואר אחרי ניצחון בפנדלים בעקבות ניצונות 0:1 שהשיגה כל אחת מהקבוצות. בשנה שעברה סופסוף הצליחו הלונדונים לעבור את יריבתם אחרי 1:1 באנפילד ו-2:3 בסטמפורד ברידג'. העונה ניצחה ליברפול בשני משחקי הליגה בין השתיים, 0:1 בלונדון ו-0:2 בליברפול, אלא שמאז פליפה סקולארי עזב את הכחולים ומשחקי רבע הגמר צפויים להיראות אחרת לחלוטין.

ויאריאל - ארסנל:

ארסנל ו-ויאריאל נפגשו רק פעמיים בעבר, אבל להתמודדות שעדיין זכורה היטב בחצי גמר המפעל היוקרתי לפני שלוש שנים בלבד. התותחנים ניצחו במשחק הראשון בלונדון 0:1 משער של קולו טורה, אבל הגיבור של המפגש כולו היה יינס להמאן, שהצטיין במשחק הגומלין, עצר פנדל של חואן ריקלמה בדקה ה-89 וכפה 0:0 שכולו ניצחון של הקבוצה האנגלית. ארסנל הפסידה מאוחר יותר 2:1 לברצלונה במשחק על התואר.

מנצ'סטר יונייטד - פורטו:

גם השתיים הללו נפגשו פעמיים בעבר הקרוב וגם המפגש הזה היה טעון. קוונטין פורצ'ן העלה את השדים האדומים ליתרון מבטיח וצפוי במשחק הראשון, שנערך בפורטוגל, אבל צמד של בני מקארתי קבע 1:2 למארחת בסיום. במשחק הגומלין כבש פול סקולס בדקה ה-32 ויונייטד ניצבה בעמדת עלייה במשך דקות ארוכות בזכות שער החוץ שכבשה, אבל שער של קוסטיניה בדקה ה-90 הימם את אולד טראפורד ונתן את האות לחגיגת בלתי נשכחת של ז'וזה מוריניו על הקווים. פורטו המשיכה עד לזכייה סנסציונית בגביע ואלכס פרגוסון ואנשי יונייטד התלוננו על אופי המשחק של הפורטוגלים ובעיקר על ההתחזויות שלהם. מנגד עמד אותו מוריניו, אז מאמן אלמוני, שלא התבייש לענות. בין שתי הקבוצות באותו שמינית הגמר היווה את יריית הפתיחה ליריבות הנפלאה בין שני המאמנים.

ברצלונה - באיירן מינכן:

למרות שלשתיים עבר עשיר באירופה ועל אף שהמפגש ביניהן הוא אחד מהמסקרנים ברבע הגמר, ברצלונה ובאיירן נפגשו מעט מאוד פעמים במסגרות רשמיות. הפעם האחרונה היתתה לפני למעלה מ-10 שנים, אז הן הוגרלו לבית המוות בליגת האלופות שכלל גם את מנצ'סטר יונייטד. הגרמנים ניצחו 0:1 בקאמפ נואו ו-1:2 באצטדיון האולימפי במינכן ונעצרו רק באותו הפסד דרמטי, ליונייטד, בקמפ נואו. השתיים נפגשו גם ב-1996 וגם אז הייתה ידה של באיירן על העליונה. הבמה הייתה חצי גמר גביע אופ"א ואחרי 2:2 במשחק הראשון, ניצחו הגרמנים 1:2 והמשיכו משם לזכייה בגביע אחרי ניצחון על בורדו בגמר. הפעם לעומת זאת, ברצלונה תגיע כפייבוריטית ברורה ותנסה לשבור את הסטטיסטיקה. אם לא די בכך, באיירן תיאלץ להסתדר כמובן ללא מירוסלב קלוסה, כשגם לוקה טוני פצוע, אך כרגע נראה שיהיה כשיר.

גביע אופ"א

אחרי הגרלת רבעי וחצאי גמר ליגת האלופות, הוגרלו השלבים הזהים בגביע אופ"א. שני משחקים יפגישו יריבות צרפתיות ואוקראיניות ובאח מחצאי הגמר גם עשוי להיערך דרבי כל גרמני.

רבעי הגמר (9 ו-16 באפריל):

המבורג - מנצ'סטר סיטי
פ.ס.ז' - דינמו קייב
שחטאר דונייצק - מארסיי
ורדר ברמן - אודינזה

חצאי הגמר (30 באפריל ו-7 במאי):
ורדר ברמן/אודינזה - המבורג/מנצ'סטר סיטי
פ.ס.ז'/דינמו קייב - שחטאר דונייצק/מארסיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully