וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההתאחדות הזמבית הושעה בשל פרשת מאיוקה

19.3.2009 / 22:30

BBC: הממשלה השעתה את היו"ר לאחר שסירב להעיד בעניין החשדות ששלח את השחרור הבינ"ל של חלוץ מכבי ת"א לישראל ללא אישור

ברני ארדוב

צילום וידאו: רענן ברנובסקי. עריכה: נעמה דרור

BBC מדווח הערב (חמישי) על פרשה חמורה בכדורגל הזמבי הקשורה בחלוץ מכבי תל אביב, עמנואל מאיוקה. יו"ר ההתאחדות הזמבית, קאלושה בוואליה, הושעה מתפקידו על ידי הרשויות במדינה בשל מעורבות לכאורה בעסקת העברתו של מאיוקה לישראל.

על פי הדיווח, היו"ר הושעה לאחר שסירב להעיד ולהתייחס להאשמות החמורות נגדו בפני ועדת משמעת ציבורית שהוקמה על מנת לדון בהעברת מאיוקה, קטין באותה עת, לקבוצה הישראלית. החלוץ הגיע לישראל בתחילת העונה, אך קבוצתו הזמבית, קאבווה ווריורס, האשימה את ההתאחדות הזמבית ששלחה שחרור בינלאומי ללא אישורה.

תלונות המועדון הגיעו עד לממשלת זמביה וזו פתחה בחקירה. בתום 50 ימי חקירה, שגם הגיעה לדיון ציבורי בפרלמנט, הועלה חשד לאי סדרים חמורים בעסקת ההעברה. דוח החקירה קבע כי יו"ר ההתאחדות וסגנו השפיעו על שליחת השחרור הבינלאומי. אלא שבוואליה סירב בכל תוקף להעיד בנושא, ולכן החליטה הממשלה להשעותו מכל תפקידיו.

"בסך הכל רצינו שיתייחס להאשמות החמורות שהועלו נגדו", סיפר ל-BBC עו"ד המטפל בפרשה. ההשעיה עשויה לפגוע בזמביה, שכן פיפ"א מתנגדת בכל תוקף להתערבות ממשלתית בעניינים פנימיים של התאחדות מקומית.

תגובת מועדון מכבי תל אביב: "כפי שאמרנו כבר בעבר, ההתנהלות של המועדון בנוגע לעמנואל מאיוקה הייתה מול פיפ"א לפי כל חוקיה".

יבוריאן: אין לנו מה להפסיד"

מכבי תל אביב מתכוננת למשחק הקרוב בוינטר נגד הכח עמידר רמת גן (שבת, 17:15). לפני פתיחת האימון, התייחס החלוץ, איליה יבוריאן, למשחק: "השחקנים מגיעים עם ביטחון אחרי הניצחון על הפועל פתח תקוה. אנחנו רוצים להמשיך למעלה ולא מסתכלים אחורה. אני מאמין שיהיה בסדר".

החלוץ דיבר על חזרתו מהפציעה, שהשביתה אותו תקופה ארוכה: "אני חוזר לאט לאט. הייתה פציעה קשה, לא שיחקתי כמה חודשים ותוך כמה משחקים אחזור לכושר". יבוריאן התבקש להתייחס לכך שמכבי מצליחה יותר במשחקי החוץ: "לא משנה לנו בית או חוץ. יש לנו הרבה ביטחון במשחקים האחרונים. אין לנו יותר מה להפסיד. אנחנו משחקים נגד קבוצה שרוצה להישאר בליגה. יהיה משחק מאוד קשה, אבל אם נבוא מרוכזים נוכל להצליח". לגבי הקהל, אמר יבוריאן: "ברור שבגלל שאנחנו לא מנצחים ולא משחקים טוב, הם לא באו למשחק האחרון. אם נתחיל לנצח, אני בטוח שיבואו הרבה אוהדים".

"אין ספק שתוצאה טובה בשבת תהיה ניצחון, אבל גם לא להפסיד יעזור לנו לקראת העונה הבאה. בלי קשר לתוצאה, כל משחק חשוב עד סיום העונה", הוסיף המאמן, אבי נמני. "יש לנו ציפיות גבוהות מכל מי שהבאנו יש פה שחקנים ששילמו עליהם לא מעט כסף", אמר נמני, שסירב לענות לשאלה האם יישאר בתפקיד המאמן. "צריכה להיות המשכיות. אנחנו יודעים ששחקנים שבאים לפה לא לוקח להם יום או יומיים להתאקלם. אנחנו מקווים שבעונה הבאה השחקנים שהבאנו יתנו את שלהם. לא רק במכבי תל אביב, גם בכל קבוצה אחרת, שחקנים נמצאים תחת זכוכית מגדלת".

נמני התייחס לעובדה שאף שחקן של הצהובים לא נכלל בסגל הנבחרת למשחקים נגד יוון: "גם כשהיו לנו מספר שחקנים בנבחרת לא הגבנו. אנחנו לא מתערבים בשיקולי המאמן הלאומי. אנחנו צריכים לאחל לנבחרת הצלחה, זה יותר חשוב מכל דבר אחר. אין לי ספק שגם מאור בוזגלו וגם יובל שפונגין שחקנים טובים והמשחקים מול יוון לא יהיו האחרונים של הנבחרת. שניהם עוד יתרמו הרבה לנבחרת".

עדכון ראשון: 19/3 18:40
עדכון אחרון: 19/3 22:30

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully