וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: נבחרת ישראל ניצחה את בולגריה 20:29

נבחרת ישראל גברה 20:29 על בולגריה במוקדמות אליפות אירופה בכדוריד. פומרנץ: "זו טעימה קטנה ממה שאני מתכנן לקראת חזרתי"

ברני ארדוב

צילום: אחמד עבאס, עריכה: רן צימט

נבחרת ישראל השיגה הערב (רביעי) את ניצחונה השני במוקדמות אליפות אירופה 2010, לאחר שגברה באולם בקרית מוצקין 20:29 על נבחרתה של בולגריה. חרף הניצחון, ישראל עוד איבדה לפני כן סיכוי להעפיל לאליפות, והיא בעצם מתחרה עם בולגריה, מולה השיגה גם ניצחון חוץ, על המקום הלפני אחרון בבית 5, מתוך חמש נבחרות.

הנבחרת לא התקשתה נגד יריבתה המזרח אירופית, אותה מאמן ולדימיר אסטיקוב, מאמן-שחקן של מכבי קרית שרת חולון. אחרי פתיחה מהוססת, בה ישראל לא כבשה שער חמש דקות, החבורה הכחולה השתלטה על המגרש, רצה למתרפצות ועלתה ליתרון מבטיח, שאיפשר לה ליהנות ולהתשעשע במשחק.ביום ראשון תשחק הנבחרת נגד גרמניה החזקה, שם הסיפור יהיה שונה ואחר לגמרי.

חן פומרנץ, שחקנה של ווצלאר הגרמנית מהבונדסליגה, שב לפעילות בנבחרת לאחר היעדרות בת שישה חודשים. פומרנץ, שנפצע בפתיחת העונה ועבר ניתוח לשחזור הרצועה, חזר לאחרונה להרכב קבוצתו ואף הצטיין במשחק הליגה האחרון שלה. בעקבות החזרה המוצלחת, פומרנץ קיבל זימון לנבחרת. הערב הוא נכנס כמחליף והציג משחק טוב מאוד.

לפני המשחק נערך טקס פרידה מרגש משחקן הנבחרת ארז פפו. פפו שיחק 17 שנים בנבחרת ולבש את מדיה ב-147 הופעות (מקום שני בכל הזמנים, אחרי עידן מימון כולל גם הופעה היסטורית עם הנבחרת באליפות אירופה בשבדיה), בהן כבש 225 שערים.

מהלך המשחק

נבחרת ישראל פתחה עם שביעייה שכללה את גיל יעקב בשער, יואב נאמן, שיר טוראל, אבישי סמולר, תום מטלון, דן מירקוס ואמיר לנגליב. נבחרת בולגריה עלתה עם איבן איבאנקו, בוריסלאב קובאקוב, צ'באדר צ'רנב, בוריסלב בוריסוב, דימיטר פטקוב, קאלין אבטימוב ונאצ'ב ניקולוב.

בוריסוב העלה את בולגריה ל-0:1, טוראל השווה רק כעבור חמש דקות, סמולר כבש מהר את השני והפך את התוצאה. חן פומרנץ נכנס לשחק כמחליף אחרי היעדרות בת שישה חודשים. הנבחרת המשיכה להוליך, ואחרי 19 דקות הובילה 7:8. בדקה ה-22 כבש פומרנץ את שערו הראשון בקמפיין, ואחרי חצי דקה הוסיף עוד אחד כדי להעלות את ישראל ל-8:12. בדקה ה-26 הגיע השער של המשחק כשפומרנץ המשיך כדור יפהפה מהאוויר וכבש כדי להעלות את הנבחרת ל-9:15, עד המחצית שמרה הנבחרת על היתרון וירדה ב-10:16.

פומרנץ המשיך לכבוש, ופתח את המחצית השנייה עם שער בפנדל. בדקה התשיעית שיתוף פעולה הניב שער יפהפה של אבישי סמולר מהאוויר, אחרי בישול של גל אברהם, והנבחרת עלתה ל-12:21. ישראל המשיכה להגדיל את היתרון, ובעזרת מספר מתפרצות עלתה ל-13:25. הבולגרים הצליחו לנגוס קצת ביתרון, וכשנותרו שש דקות לסיום הורידו ל-26:17. ישראל הורידה קצת הילוך, ובסיום 20:29 לישראל.

את הנבחרת הובילו אבישי סמולר וחן פומרנץ, שכבשו שישה שערים כל אחד, גל אברהם הבקיע ארבעה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

פומרנץ: "זו רק טעימה קטנה"

"למרות שזו הייתה בולגריה, אני לוקח את משחק ההגנה", כך אמר מאמן הנבחר גלעד מאור בסיום. "שם ספגנו 28 שערים, והיום הייתה אצלנו לחימה. היה כיף לראות את אבישי וחן, הם באו מרצון, ולא לחצתי אותם הרבה. עכשיו אנחנו מסתכלים קדימה. ביום ראשון כמובן שאנחנו רוצים להוריד את כמות ההחטאות, אבל יכול להיות שהם התרגשו שיש קהל ושיש שידור חי בטלוויזיה. ניסע לגרמניה, מפגש היסטורי ומרגש, וננסה להוציא תוצאה טובה".

חו פומרנץ, שחזר לאחר היעדרות ארוכה והציג משחק טוב, אמר בסיום: "זו רק טעימה קטנה ממה שאני מתכנן לקראת החזרה שלי. אני מקווה שהכול יתחבר ויחזור להיות כמו שהיה קודם, ואפילו טוב יותר". לגבי משחקה הבא של הנבחרת ביום ראשון נגד גרמניה בחוץ אמר פומרנץ: "זו תהיה אפיזודה אחרת לגמרי. גרמניה היא אחת הנבחרת הכי חזקות בעולם. אנחנו צריכים לשלוט בקצב של המשחק, ברור שהם עדיפים עלינו".

ליגיונר נוסף של הנבחרת, אבישי סמולר, המשחק בווצלאר הגרמנית דיבר על חשיבות העובדה כי המשחק שוחק בצפון: "חשוב שהמשחק הזה שוחק לפני קהל בצפון, מגיע להם לראות כדוריד מהנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully