וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגזור ולשמור

18.3.2009 / 14:30

ארבע השנים הנפלאות של טיילר הנסברו בקולג' לא הרשימו את אנשי ה-NBA. האם הוא יתנחם בגזירת הרשתות בגמר טורניר המכללות?

במשרדו של רוי וויליאמס, מאמן מכללת צפון קרוליינה, מונחת תמונה ממוסגרת של השחקן האהוב עליו בקבוצה, טיילר הנסברו. אבל בניגוד ליתר התמונות של שחקניו שהמאמן הוותיק מיסגר לאורך השנים, בתמונה הזו השחקן לא אוחז בגביע או קולע סל מכריע. הוא עומד במרכז המגרש כשהוא שותת דם. התמונה צולמה לפני שנתיים במהלך משחק מול דיוק, בו ספג הנסברו מרפק איום בפניו מג'ראלד הנדרסון ושבר את אפו, אך במקום לרדת לחדר ההלבשה לקבל טיפול נשאר לעודד את חבריו, חייך לעבר וויליאמס וצעק לעברו: "נו, איך אני נראה, קואץ'?".

זהו טיילר הנסברו, ולכן הוא מכונה "פסיכו טי". במבט ראשון הוא נראה כמו פורוורד גמלוני ולא אתלטי במיוחד שחסרים לו עוד כמה סנטימטרים כדי להפוך לביג-מן אמיתי, אבל מהרגע שהוא עולה על הפרקט נדלקת בו האש שהופכת אותו לשחקן הקשוח ביותר במכללות. בסיום העונה תעניק לו האש הזו את תואר שחקן השנה בפעם השנייה ברציפות, ורגע לפני שהוא והטירוף שלו מסיימים את התואר עוברים ל-NBA, הוא יקדיש את שלושת השבועות הקרובים לניסיון לסחוב את הטאר הילס שלו עד לאליפות ולהניח את הדובדבן על קריירת הקולג'ים המפוארת שלו.

וזו הייתה חתיכת קריירה. השבוע הוא זכה להיות לשחקן הראשון שנבחר בפעם הרביעית לחמישיית העונה במכללות, הפך למלך הסלים של צפון קרוליינה בכל הזמנים (והיו כמה שחקנים לא רעים שלבשו את מדי הטאר הילס לאורך השנים), והוא רחוק שלוש נקודות משיא הנקודות בקריירה ב-ACC של ג'יי ג'יי רדיק, אותו ישבור במשחק הראשון של טורניר המכללות מול רדפורד מחר (חמישי, 20:50).

אז איך בחור מגושם בגובה 2.06 מ' עם לוק של נהג מלגזה מגיע לכאלה גבהים? לוויליאמס יש תשובה פשוטה: "הוא לא השחקן הכי מוכשר במכללות, אפילו לא השחקן הכי מוכשר בקבוצה שלנו, אבל יש לו את הלב הכי גדול. לאף שחקן במכללות אין את התשוקה של טיילר".

מרתון על רגל אחת

הנסברו גדל בעיירה קטנה במיזורי, והוא לא היה צריך ללכת רחוק מדי כדי למצוא את מקור ההשראה שלו. כשטיילר היה בן חמש התגלה בראשו של אחיו גרג, המבוגר ממנו בשנתיים, גידול סרטני בגודל של כדור טניס. הניתוח להסרתו הותיר את גרג משותק בצד שמאל של גופו, והרופאים הודיעו לו שייתכן ולא יוכל יותר ללכת לעולם, אבל גרג הקטן לא היה מוכן לשמוע על כך. הוא בילה ימים שלמים בפיזיותרפיה ואימוני כח, שמר על אורח חיים ספורטיבי למרות הנכות שלו ואפילו התקבל לנבחרת הכדורסל של התיכון בו למד.

טיילר עקב מדי יום אחרי האימונים המפרכים של אחיו וראה אותו מתגבר בעזרת הנחישות הבלתי מתפשרת שלו על המוגבלות הפיזית, ולא מוותר על העיסוק בספורט. כשטיילר היה בכיתה י"א והחל למשוך עניין מהמכללות הטובות בארצות הברית, גרג השלים את ריצת המרתון הראשונה שלו, ובכל פעם שטיילר נשאל לגבי מוסר העבודה המפורסם שלו, זה שהפך אותו לשחקן השנה במכללות, הוא ענה: "לפעמים אני מתעייף במהלך אימון ורוצה להפסיק, אבל אז אני חושב לעצמי שאם אח שלי מסוגל לרוץ מרתון על רגל אחת ועם יד אחת, האימון הזה הוא כלום".

לאחר שהוביל את התיכון שלו במיזורי לשתי אליפויות מדינה רצופות, בחר הנסברו בצפון קרוליינה על פני יתר המחזרות שלו. הוא הגיע לצ'אפל היל בדיוק לאחר התפרקות הקבוצה שזכתה באליפות ב-2005, שכל כוכביה - בראשות שון מיי, ריימונד פלטון ורשארד מקנטס - נטשו ל-NBA, והפך מיד לשחקן המרכזי של הטאר הילס. אחרי שפרץ לתודעה הארצית בשנתו הראשונה עם ממוצעים של 18.9 נקודות ו-7.8 ריבאונדים למשחק, הוא הוביל את הסגל הצעיר והאלמוני שסביבו להופעה מפתיעה בטורניר המכללות, שם נכנעו הטאר הילס לג'ורג' מייסון, שרק החלה את דרכה הקסומה לפיינל פור.

בשנה שלאחר מכן הוא קיבל חיזוק משמעותי עם הגעתם של טיי לאוסון, ווין אלינגטון ודיון תומפסון, שהפכו את התכולים בחזרה לקבוצת צמרת. הנסברו השתלב היטב עם הפרשמנים המוכשרים, שמר על הממוצעים שלו (18.4 נקודות ו-7.9 ריבאונדים) והחזיר למכללה המעוטרת את אליפות טורניר ה-ACC אחרי תשע שנים עקרות, אבל בטורניר המכללות צפון קרוליינה לא עמדה בלחץ והופתעה על ידי ג'ורג'טאון בעלית אייט.

לא מוותר על התואר

בעונה שעברה הטאר הילס כבר היו הפייבוריטים הגדולים לתואר אחרי שהחזירו את כל הסגל לעונה נוספת, ופסיכו טי היה הסיבה העיקרית לכך. הוא הרים את משחקו ברמה נוספת, רשם 22.6 נקודות ו-10.2 ריבאונדים למשחק, וגבר על מייקל ביזלי במירוץ לתואר שחקן השנה במכללות למרות המספרים העדיפים של הפרשמן מקנזס סטייט, הודות לעובדה שהטאר הילס שלו הפסידו רק פעמיים כל העונה ונראו בלתי עצירים. בטורניר המכללות הם שייטו עד לפיינל פור, אבל בחצי הגמר מול קנזס הגיעה קריסה בלתי מוסברת שעלתה להם בעוד הדחה כואבת.

התחזיות ניבאו להנסברו בחירה בחצי השני של הסיבוב הראשון בדראפט, אבל הוא בחר לחזור לשנתו הרביעית בקולג' למרות ההערכות שלאוסון ואלינגטון יעזבו ל-NBA. לאחר שהרכז המסחרר והצלף המדופלם שינו את דעתם וחזרו גם הם לעוד עונה, ההתלהבות בצ'אפל היל הייתה עצומה וכמה פרשנים העיזו לשער שהטאר הילס מסוגלים להפוך לקבוצה הראשונה מאז אינדיאנה ב-1976 שרושמת עונה שלמה ללא הפסד.

התסריט הזה נגוז כבר בתחילת ינואר, עם שני הפסדים מפתיעים לבוסטון קולג' ולווייק פורסט בפתיחת משחקי החטיבה. הטאר הילס איבדו את המקום הראשון בדירוג הארצי אבל לא נכנסו למשבר, וסיום עונה מצוין, שכלל שני ניצחונות על דיוק השנואה, החזיר אותם לעמדת הפייבוריטים. היעדרותו של לאוסון הפצוע עלתה להם בהפסד בחצי גמר טורניר ה-ACC, אבל וויליאמס הבטיח שהוא יהיה כשיר למשחק מול רדפורד, והעובדה שמדובר בריקוד הגדול האחרון של הנסברו (שעשוי לקטוף שוב את תואר שחקן השנה עם ממוצעים של 21.4 נקודות ו-8.2 ריבאונדים), שכנעה את מרבית המנחשים להמר על צפון קרוליינה כמי שתחגוג בסיום הפיינל פור שייערך השנה בדטרויט.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

קשיי התאמה

אז איך ייתכן שלמרות הממוצעים, השיאים והתארים הרבים, הנסברו בכל זאת לא נחשב אפילו למועמד לבחירת לוטרי בדראפט הקרוב, ועל פי מספר סקאוטים הוא אפילו עשוי לחכות עד אחרי המקום ה-25 כדי לשמוע את שמו במדיסון סקוור גארדן ב-25 ביוני?

הבעיה העיקרית שלו היא כמובן גובהו. גם כשהוא בשיא האקסטזה במהלך המשחק הוא עדיין רק 2.06 מ', גובה מכובד לשחקן פנים במכללות אך לא מספיק ל-NBA. הוא ריבאונד מצוין, בעל משחק פוסט יעיל ויד טובה מחצי מרחק, אבל את כל הדברים הללו הוא עושה מול יריבים בגובה שלו, ובפעמים הספורות בהן נדרש להתמודד מול סנטרים גבוהים וחזקים הוא התקשה מאוד.

בנוסף, הנסברו מבסס את משחק ההתקפה שלו על סחיטת עבירות והליכה לקו העונשין, בו הוא משיג כמעט 40 אחוזים מהנקודות שלו (הוא מחזיק בשיא המכללות בכל הזמנים בסך קליעות העונשין בקריירה), משימה שתהיה קשה הרבה יותר במקצוענים, ללא הכבוד לו הוא זוכה מהשופטים ומול שומרים שיהיו מסוגלים לחסום אותו במקום להסתפק בביצוע עבירה. בצד ההגנתי, עבודת הרגליים המשובחת שלו הפכה אותו לשומר יעיל במכללות, אבל מול היריבים האתלטיים והזריזים שיפגוש ברמה הבאה זה לא יספיק.

ועדיין, את הנחישות, ההתלהבות והאגרסיביות אף אחד לא יכול לקחת ממנו, ובזכותן הוא ייבחר לכל המאוחר לקראת סוף הסיבוב הראשון, שם מחפשות הקבוצות הטובות בליגה תוספות יעילות לספסל שלהן, ופצצת האנרגיה מצ'אפל היל בהחלט עונה להגדרה הזו. כשנשאל האם הוא מתכוון להמשיך לשחק באותה רמת אינטנסיביות בלתי נתפשת גם ב-NBA ענה: "זה הסגנון שלי, ואני לא מתכוון לשנות אותו. אני רק מקווה לא להתפגר שם על המגרש בגללו".

מכיוון שכבר בשנה הבאה הוא עתיד להפוך ברגע ממגה סטאר במכללות לעוד שחקן מן המניין בליגה של דייויד שטרן, בדומה לג'יי ג'יי רדיק, שאת שיאו הוא מתעתד לשבור, החשיבות של טורניר המכללות המתקרב גדולה שבעתיים עבור הנסברו, שהגיע לצ'אנס האחרון לפאר את המורשת שלו בתואר האליפות שחמק ממנו עד עתה. אבל גם אם הוא יסיים את הקריירה שלו בצפון קרוליינה ללא טבעת וייעלם על אחד הספסלים בליגה הטובה בעולם בעוד מספר שנים, אוהדי הטאר הילס וחובבי המכללות כולם יזכרו אותו תמיד כאחד הלוחמים הגדולים בהיסטוריה של הענף, זה עם הניצוץ בעיניים. זה שתמיד רצה לנצח יותר מכל אחד אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully