וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר רבינוביץ': "פנו ל-12 משרדים, תשעה סירבו. מה זה אומר?"

17.3.2009 / 9:33

יו”ר בקרת התקציבים רומז לבעייתיות במכרז על מחליפו: "השמועות מדברות על עדיפות למשרד רוא"ח שעבד עם מכבי פ"ת". בהתאחדות מגחכים

ההתאחדות לכדורגל הודיעה אתמול (שני) על מינויו של עופר אורליצקי לתפקיד יו"ר בקרת התקציבים. ב-31 במאי יוחלף יו"ר הבקרה הנוכחי, יאיר רבינוביץ', שלאחר 18 שנות קדנציה יפנה את השולחן לטובת משרד אחר. בימים האחרונים עלו שמועות בנוגע לטיב היחסים בין רבינוביץ' לבין בכירים בהתאחדות לכדורגל, ביניהם מ"מ יו"ר ההתאחדות, שטרן חלובה. גורמים בהתאחדות מספרים על פיצוץ בין השניים שהוביל לפרידה. בהתאחדות לא מאשרים זאת אבל רבינוביץ' מאשר כי היה נתק מוחלט בינו לבין חלובה.

לראשונה מאז המינוי החליט רבינוביץ' לדבר. "החליטו לצאת למכרז לתפקיד, אמרתי להם 'אני לא אשתתף במכרז משום שאם מטרת המכרז היא לרענן, אז אין עניין, לא אקלקל את ההצגה. אם המטרה היא להכיר את המועמדים, אז אני די מוכר בהתאחדות לכדורגל'. משני הטעמים האלה לא השתתפתי".

אז אולי רצו להראות לך את הדרך החוצה.

"העובדה היא שפנו ל-12 משרדים ותשעה החליטו לא להשתתף בכלל, זה דבר מאוד חריג. בכלל, שתשעה משרדים לא משתתפים במשרה שקשורה לעבודה וראיית חשבון? מה זה אומר? לא נתקבלתי מעודי במכרז שבו פונים ל-12 משרדים ורק שלושה משיבים על המכרז. השמועות והרכילויות מדברות על כך שמראש הייתה עדיפות למשרד רואה חשבון מסוים, שעבד בעבר עם מכבי פתח תקוה. אני לא אומר שהמכרז הזה תפור, אני רק אומר מה היו השמועות ומהן התחושות בקרב חלק מהמשרדים שפנו אליהם".

למה לא רצו אותך?

"זאת שאלה שצריך להפנות להתאחדות לכדורגל. 18 שנה אני בעסק הזה, אין לי שום טענה על זה שמישהו מחליט לצאת למכרז. 18 שנה זה זמן מכובד".

איך אתה מסכם את הקדנציה?

"הקמתי את בקרת התקציבים, הגענו להישגים והיינו נחשבים לבקרה הטובה באירופה. בכנס האחרון של אופ"א ביקשו ממני לארגן פה בחודש פברואר כנס של קבוצות אופ"א, כדי שילמדו מישראל איך להפעיל בקרה. בכנס טענו שמה שקורה בישראל בהשוואה לרוב מדינות אירופה, זה דבר מדהים. הודעתי להתאחדות אבל היא לא יזמה את זה, אני מניח שבגלל שרצו להחליף אותי. אני גאה ומרוצה".

השמועות מדברות על נתק מוחלט בינך לבין שטרן חלובה, נתק שגרם לפיצוץ.

"היה איתו נתק, אני לא רוצה להרחיב".

ובכל זאת, היו הצעות שלך לתיקון התקנון שלא עברו. מה הסיבה לכך?

"הצעתי לתקן את התקנון מספר פעמים. כשגאידמק הגיע לישראל הצעתי להגביל תקציב ל-50 מליון שקל. התקציב אז היה מוגבל ל-40 מיליון, כדי לא לפגוע בכדורגל וכדי לא להיכנס לסחרור. ההצעה הלא התקבלה וצריך לשאול את התאחדות למה. הצעתי הצעה לגבי חוזה ארוך טווח, שהרשות תוכל לקחת בטוחות גם לגבי העונות הבאות, גם זו לא התקבלה. היום בבית"ר יש התחייבויות לחוזים של 40 מיליון שקל, מה שמסכן את המשך קיומה של בית"ר כעסק חי".

"התפקיד הזה לא יביא קליינטים אלא רק ליטוף לאגו"

ככל הידוע לנו, המכרז החדש מעניק 60 אלף שקל בחודש למשרד החדש. לא רע, אבל בהתאחדות טוענים שגבית סכום כפול.

"ההתאחדות תשלם 60 אלף שקל לחודש, אבל יש כאן כמה תנאים שלא כולם יודעים. המשרד החדש יידרש להפעיל צוות עובדים, להעמיד משרד ומחסן על חשבונו ולשלם את כל ההוצאות מסביב, כולל מזכירות, חשמל, מים, טלפון וכיבוד. מתוך חישוב שערכתי מתברר שהעלות חוצה את רף ה-60 אלף שקל".

אז למה אנשים ניגשו למכרז?

"דעתי היא שמי שלוקח את זה ישקיע כספים למטרות פרסום. אנשים לוקחים את זה לטובת יחסי ציבור. התפקיד הזה לא יביא קליינטים אלא רק ליטוף לאגו. מזה לא מגיעים לקוחות. יכול להיות שזאת הסיבה העיקרית לכך שתשעה מתוך 12 המועמדים לא הגיבו. אם ההוצאות גבוהות מהתגמול, לא משתלם להחזיק את העסק. שלושה חשבו שכדאי וניגשו, אחד זכה. אני מאחל הצלחה למשרד החדש בתפקידו".

שטרן חלובה סירב להגיב לכתבה.

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "רואה החשבון רבינוביץ' שימש כיו"ר בקרת התקציבים במשך 18 שנה ועשה עבודתו נאמנה. בהתאחדות מודים לו על כך מאוד. יחד עם זאת, יכול היה רבינוביץ' להעמיד את שירותיו למכרז לאחר תקופה כה ארוכה, אך הוא בחר שלא לעשות זאת. סיבותיו שמורות עימו ואנו מכבדים אותן. יש בדברים שלו אמירות שאינן מכובדות, אך אנו לא ניגרר אליהן".

בהתאחדות לכדורגל תקפו את רבינוביץ' וטענו כי הוא עצמו סירב לגשת למכרז לאחר שלכאורה ניסה לשכנע את בית הדין לבטל אותו. "המשרד החדש גובה 600 אלף שקל בשנה, רבינוביץ' גבה 1.2 מיליון שקל, כנראה שהיה לו תיאבון", אמר בכיר בהתאחדות לכדורגל. "ועדת סטרשנוב היא זאת שהחליטה שלאחר 18 שנה צריך לצאת במכרז, וזאת הסיבה שהוצאנו את המכרז הזה. הרמיזות האלה, כאילו הייתה תחושה שמישהו העדיף את רואה החשבון של מכבי פתח תקוה, שקריות. בוועדה שמורכבת מנציגי בית הדין אתמול נאמר במפורש שהיו"ר החדש, אורליצקי, כיהן בתפקיד במועדון ושהוא לא יוכל לכהן בו בעתיד במקביל לתפקידו החדש".

לגבי הנתק עם חלובה אמר אותו גורם: "חלובה לא ניסה להדיח אותו ולא נמצא בקשר איתו מתוקף תפקידו. אין שום קשר בין נתק שכביכול הוא מצהיר עליו לבין העובדה שהוא סיים את תפקידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully