וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימונד: "מרגש לפתוח ככה את הקריירה"

שחקנה החדש של מכבי ת"א היה נלהב מההופעת הבכורה שלו. גרשון: "הוא כבר הספיק להמציא תרגילים". אשכנזי: "אני ממש מתבייש"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

במכבי תל אביב קיבלו בברכה את החזרה לליגה, אחרי שקיבלו על הראש בבית מול ברצלונה במחזור האחרון ביורוליג. הערב (ראשון) התאוששו הצהובים על חשבונם של עירוני אשקלון, ומאמנם החדש, רובי בלינקו. במכבי היו בעיקר מעודדים מיכולתו של רביב לימונד, שערך הופעת בכורה בקבוצה וקלע 11 נקודות. "לימונד היה יכול להיות טוב יותר, אבל בשביל שחקן שלא התאמן איתנו זה בסדר", כך אמר פיני גרשון, מאמן הקבוצה לאחר הניצחון 86:97 על עירוני אשקלון ביד אליהו. "עם זאת, הוא כבר הספיק להמציא כמה תרגילים".

גרשון: "בא לאימונים עם חיוך"

גרשון התייחס לעובדה שמכבי סיימה את העונה האירופית שלה: "בכל אירופה הליגה המקומית נמשכת אחרי שנגמר הפיינל פור של היורוליג. גם בישראל זה ככה. אנחנו נהנים מלהמשיך לשחק, ואחנו באים להתאמן עם חיוך וצחוק. אני חושב שאנחנו הקבוצה הכי טובה בארץ ואנחנו צריכים לקחת אליפות". גרשון התייחס גם לתפקודו של צ'רלס גיינס, שממשיך לעלות בחמישייה ומציג יכולת טובה: "הוא שחקן יורוליג מוכח. אינ לא יודע למה החליטו שהוא הובא כשחקן גבוה שלישי. הסיווג של יניב גרין יותר בעייתי. קשה לי לראות את גרין חוזר לכושר שהוא היה בו בתחילת העונה". ומה עם סימונס? "סימונס? בינתיים הוא שחקן בקבוצה. יש לו חוזה במכבי. המצב שלו לא השתנה".

לימונד, שכאמור הראה הרבה התלהבות, אמר בסיום: "בסך היה לי משחק טוב. אני שמח. באתי למכבי כדי לעזור בהגנה ולהכניס התלהבות ואם אני יכול לעזור בהתקפה אז זה טוב. אני שמח לא להתחיל עם היורוליג ויהיה לי יותר זמן להתאקלם. היה מרגש להגיע לכאן ולפתוח ככה את הקריירה שלי במכבי".

לרובי בלינקו, מאמנה החדש של עירוני אשקלון, היה זה משחק בכורה כלל לא פשוט. בלינקו, שנוצח בסיום, התייחס למהלך המשחק: "הצלחנו להתקרב פעמיים למכבי תל אביב במשחק, אבל לא יותר מזה". על המשך הדרך של הקבוצה, אמר המאמן החדש: "עם החיבורים הנכונים הקבוצה תרוץ טוב יותר ויהיו לנו יותר אפשרויות. אנחנו נתחזק ברכז ובעוד שחקן גבוה". המאמן, שפוטר מוקדם יותר העונה מרמת גן אף התייחס לחילופי המאמנים התכופים בליגה ואמר: "זה בגלל שאין לנו תרבות ספורט כאן. אף פעם לא אמרתי שחייון של מאמן קלים. הברירה השנייה שלי הייתה לא לעבוד". בלינקו גם הוסיף לגבי איך הוא מעדיף להיות: "אני מעדיף לחיות מכוער ולנצח מאשר להיות יפה ולהפסיד".

אשכנזי: "אני ממש מתבייש"

במחזור הקודם הובסה מכבי חיפה מול הפועל ירושלים במלחה, ואז אמר מאמנה, אבי אשכנזי, כי קבוצתו התפרקה לגמרי. הערב קיוו הירוקים לחזור לחיים מול עירוני נהריה, שעדיין מנסה להישאר בחיים, ושוב הובסו, הפעם 75:57, כשהם קולעים רק 5 נקודות ברבע הראשון. "אין לי הסבר", אמר אשכנזי בסיום.

"אני ממש מתבייש בחצי הראשון שלנו. לא יעלה על הדעת שנשחק ככה. זאת בושה. היתה קריסת מערכות בחצי הראשון". כשנשאל מי בדיוק לא עבד כמו שצריך, אמר המאמן: "אף אחד לא תפקד היום, ואנחנו לא מתפקדים כבר תקופה. איבדנו את הראש, הנחישות, ואת המשחק הקבוצתי". על חזרתו האפשרית של כוכב הקבוצה, דורון פרקינס, אמר אשכנזי: "אני מקווה שפרקינס יחזור השבוע, אבל גם זאת שאלה, איך הוא ישתלב. אני מרגיש רע מאוד הערב, אבל יוצאים מזה".

קפטן הקבוצה, עידו קוז'יקרו, שוב ניסה להסתכל קדימה ולהרים את הראש, בדיוק כמו בתבוסה לירושלים בשבוע שעבר: "היה רבע ראשון מחריד של שתי הקבוצות. שום דבר לא הולך, וזה קורה לנו שבוע שני ברציפות. צריך לעשות בדק בית. אין מה להוריד את הראש. כל הביקורת שנקבל היא נכונה, אבל אפשר לצאת מזה. כרגע נראה שהבעיה שלנו היא בעיקר מנטאלית. צריך להחזיר לעצמנו את הביטחון וכמה שיותר מהר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

קטש: "לא עשינו את העבודה"

נהריה לא היתה הקבוצה הצפונית היחידה שחגגה הערב. גם הפועל גליל/גלבוע, בראשותו של עודד קטש המשיכה את היכולת הטובה שלה, והפעם גברה על מכבי ראשון לציון בבית, 87:101. "בניגוד לשבוע שעבר, שלא שיחקנו מספיק טוב, קלענו באחוזים טובים הערב", אמר מאמן הקבוצה, קטש. "למרות המשחק ההתקפי, מבחינה הגנתית לא עשינו את העבודה. לקראת סוף הסיבוב נצטרך להיות אגרסיביים ולעשות את העבודה".

בצד של ראשון ניסו להסביר את הסיבות להפסד. היו שאמרו כי חסרונו של רוברט קונולי פגע בקבוצה, אך המאמן, עופר ברקוביץ' לא הסכים לשמוע על כך: "המטרה שלנו עד סוף העונה תהיה לשחק טוב יותר. לתרץ את המשחק של היום בחיסרון משל רוברט קונלי זה עלבון לאינטילגנציה. תירגלנו דברים מסוימים ולא ביצענו אפילו חלקיק מהם".

בית הלחמי: "שמח על הדרך בה שיחקנו"

בדיוק למשחק שכזה קיוו בבני השרון. הקבוצה, שנחלה הפסד צורב ומשפיל לקרית אתא במחזור הקודם, סוף סוף הצליחה להתרומם מהקרקע, ועשתה זאת בסטייל עם ניצחון על גבעת שמואל, 75:96. מאמן הקבוצה, אריאל בית הלחמי אמר בסיום: "אני נותן הרבה כבוד לגבעת שמואל. זאת קבוצה שעושה עונה טובה ולא קל לשחק נגדה. הם עשו כמה ניצחונות יפים ושבוע שעבר כמעט ניצחו את מכבי. אני כל הזמן אומר לשחקנים שהבעיה היא לא פציעות, אלא הקטע המנטלי. כשאנחנו באים לשחק בתור קבוצה אנחנו יכולים להביא הרבה דברים למגרש ואני שמח על הדרך שבה שיחקנו היום".

בית הלחמי אמנם שמח על הניצחון, אך כבר הסתכל קדימה, אל המשחקים הבאים: "אני מאוד מקווה שאנחנו יוצאים מהתקופה הלא טובה של הפסד-ניצחון, בעיקר כשמחכה לנו סדרה של משחקי חוץ רצופים. יש פה שחקנים מספיק טובים ומנוסים שעברו הרבה דברים בקריירה שלהם. ברגע שאנחנו משחקים ביחד כמו שאנחנו צריכים לשחק לא צריכה להיות לנו בעיה".

לעומתו, בגבעת שמואל, שעד כה נתנה הופעות מצויינות בליגה, היו מודאגים מאוד מההתפרקות של הקבוצה הערב. המאמן, אורן אהרוני אמר: "לא הצלחנו להפריע להם בהגנה. בחצי הראשון לא הצלחנו להתמודד עם הלואו פוסט של טפירו ועם הקליעה של טפירו ואוגונה מבחוץ. זו אחת הפעמים הבודדות שנראינו ככה העונה. אני די מתבייש באיך שנראינו כי זה לא מתאים לנו כקבוצה. מגיע כל הקרדיט לבני השרון. בין ארבע הראשונות אני לא חושב שנצליח לסיים, יהיה מאבק קשה וצמוד כדי להיכנס לשמונה. שבוע הבא מחכה לנו משחק עונה מול רמת גן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully