וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיף על מכבי ת"א מלמעלה

15.3.2009 / 13:58

בשבת הוא ראה את החבר וידיץ' עושה טעות קריטית, הערב מילאן מרטינוביץ' לא רוצה לחזור עליה ולצרף את בני יהודה למאבק האליפות. מהבעיות של אבי נמני בתחתית לסיכויים של גיא לוזון בצמרת, ראיון

הראיון עם מילאן מרטינוביץ' נערך על רקע המשחק בין מנצ'סטר יונייטד לליברפול, עד שהטעות של נמייה וידיץ' בדרך לשוויון של טורס ממש קוטעת את השיחה. "אצלנו גיא לוזון היה הורג אותו על דבר כזה", אומר הסרבי של בני יהודה על הסרבי של מנצ'סטר יונייטד, "לכן גיא תמיד צועק במצב כזה להעיף לאאוט בכדי לא להסתבך". מרטינוביץ' מחייך ומספר שהוא היה הקפטן של הכוכב האדום בלגרד בעונת 2002/3 כשאותו וידיץ' עלה מקבוצת הנוער לבוגרים. "איפה הוא היום ואיפה אני", אומר מרטינוביץ'. מאוחר יותר וידיץ' עושה גם פאול שגורר אחריו אדום וליברפול מבקיעה את השלישי מבעיטה חופשית. "הוא קטסטרופה היום, זה כנראה לא היום שלו, אבל ככה זה כדורגל. כשהוא הבקיע מול אינטר הוא היה המלך. וידיץ' עדין אחד הבלמים הכי טובים בעולם".

הערב (ראשון, 20.00, ספורט 1) מול מכבי חיפה, למרטינוביץ' מחכה סוג של משחק עונה משלו, משחק בו הוא והקבוצה שלו רוצים להכריז: גם אנחנו חלק ממאבק האליפות. "אני מאמין שלא נפסיד את המשחק הזה", אומר הבלם הסרבי. "יש לנו צ'אנס מצוין לעשות תוצאה טובה מול חיפה, צברנו בסיבוב השני 25 נקודות ואנחנו נמצאים בכושר מצוין. יש לנו כבוד גדול למכבי חיפה שרצה לאליפות, הם קבוצה מצוינת ולדעתי זו אולי הקבוצה הכי טובה בארץ. כרגע בני יהודה נמצאת אולי בכושר הכי טוב מבין כל הקבוצות ואני תמיד בא בגישה חיובית לכל משחק. אם נהיה טובים נוכל לגבור גם על מכבי חיפה".

"המשחקים הקרובים יהוו מבחן עבורנו האם אנחנו באמת שייכים לחבורת הצמרת או שאנחנו קבוצת אמצע טובה ולא יותר מזה", ממשיך מרטינוביץ'. "יש לנו עכשיו ארבעה משחקים מול כל הגדולות שרצות לאליפות, ואם נרצה להיות בצמרת אז חובת ההוכחה היא עלינו. נהיה חייבים לקחת נקודות במשחקים הללו. אם בני יהודה רוצה לעשות משהו משמעותי העונה, לקחת תואר, או אפילו כרטיס לאירופה, אני חושב שנהיה מוכרחים לנצח את המשחק הזה".

למה מכבי ת"א לא מצליחה

מרטינוביץ' יהיה באוגוסט הקרוב בן 30, ולמי ששכח הוא היה שותף לאחת העונות הכי טובות של הצהובים בעשור האחרון, עונה בה מכבי נראתה כמו קבוצה, 2006/7. מרטינוביץ' משקיף היום מלמעלה על הקבוצה שהתאכזרה לתרומה שלו, יודע בדיוק איך יאניק קמאנן הרגיש, אבל עדיין מבחינתו הבעיה במכבי תל אביב היא בבחירת השחקנים.

"מי שמגיע למועדון כזה ודורש כסף גדול, צריך להיות מוכן לכך שיש לחץ והדרישות תהיינה בהתאם", אומר בלם בני יהודה. "להיות שחקן מכבי ת"א לא מסתכם רק ב-90 דקות על הדשא בשבת או בזמן שאתה באימון. גם כשאתה הולך למסעדה, אתה שחקן מכבי, גם כשאתה ביום חופשי אתה שחקן מכבי, זו כמעט דרך חיים. במכבי ת"א כמו במכבי חיפה, למשל, כל הזמן רוצים ניצחונות והצלחות, ואם אתה לא מנצח אז יש בלאגן. הקל שורק בוז אם אין הצלחות, ושחקנים צריכים להבין את זה כשבאים למכבי. כמו כן, אחת הסיבות שמכבי לא מצליחה היא שכל הזמן מחליפים שם שחקנים. מהתקופה ששיחקתי שם נשארו אולי ארבעה שחקנים וזה לא נורמלי. זה לא עוזר למערכת וקשה להתייצב כשכל הזמן מחליפים שחקנים".

את העונה השנייה שלו בישראל, מרטינוביץ' התחיל עם משחק מול סנטה קולומה, משחק שרמז מה מצפה לו בעונה הקרובה. "המשחק היה אחרי שבועיים של מחנה אימון, בתחילת העונה", הוא נזכר. "הגענו לספרד אחרי טיסה מפרכת ונסענו כמה שעות באוטובוס. ואתה מכיר את המנטליות של השחקן הישראלי שמשתגע כשהוא לא רואה את המשפחה במשך שבועיים, אף אחד לא חשב בכלל על המשחק. אנשים זלזלו במשחק הזה. זה לא היה כדורגל, שיחקנו על משטח מזעזע, יותר גרוע מהפארק ליד הבית שלי. השופט שקל בערך 200 קילו וכל המשחק הזה היה בושה".

- מכאן התחלת רק להידרדר, עד שעברת לבני יהודה. אתה יכול להבין מה קרה לך במכבי תל אביב?

"קודם כל, היו לי באותו קיץ הצעות מכמה מועדונים בכירים כאן בישראל, שהציעו לי הרבה כסף בכדי לבוא, אבל מכבי שמו עליי תג מחיר גבוה שהרתיע אותם. אני רציתי להישאר במכבי. היה לי חוזה לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת. כשסיימנו את העונה הראשונה במקום השלישי רציתי מאוד להישאר במכבי, אבל רציתי שישדרגו לי את החוזה. ביקשתי מהם לפתוח את החוזה שהיה ולשפר אותו. זה היה נראה לי נורמלי. אמרתי שאם באמת רוצים אותי, שיוסיפו עוד כסף. באותו זמן נמני כבר לא שיחק והיה על תקן מנג'ר שמתעסק גם בחוזים ושכר. שוחחתי איתו ודיברנו על החוזה. מבחינתי, לא היתה לי בעיה לדבר איתו ותמיד הוא כיבד אותי. אני גם חושב שנמני רצה לשדרג את השכר שלי, אבל באותה תקופה הגיע רוני מאנה לקבוצה והיה בלאגן גדול. אנשים התחילו להדליף לתקשורת שאני אמרתי דברים נגד אבי נמני, מה שלא קרה מעולם, ובנוסף היה את עניין החוזה שביקשתי לשדרג והתחילו דיבורים עליי מאחורי הגב".

ככה התגלגלתי לבני יהודה

"חבל שלא באו ושאלו אותי ישירות בפרצוף אם דיברתי או לא והאם אני רוצה לשחק במכבי או לא", ממשיך מרטינוביץ', "הם היו בטוחים שרק הכסף מעניין אותי, ואז התחיל כל הבלאגן. אנשים גם חשבו שאני מזייף פציעה, דבר שלא היה נכון. תשאל את הצוות הרפואי שעשיתי אולטרא סאונד בבית חולים מאיר וגילו שהיתה לי פציעה בשרירי הבטן. אני לא יודע מה בדיוק השתבש, כנראה שאנשים חשבו שאני לא רוצה לשחק במכבי בגלל שלא שידרגו לי את החוזה אבל זה לא היה נכון. היה לי מוזר להגיע לאימון כרגיל ב-30 בינואר ופתאום יום אחרי, ב-31 בינואר בבוקר, מודיעים לי שרוצים להקפיא את החוזה שלי. מה יכולתי לעשות? ככה התגלגלתי לבני יהודה".

- איך היה המעבר?

"כששיחקתי במכבי, לא חשבתי שאעבור לשום מועדון אחר. אחרי העונה הראשונה שם, כבר תיכננתי שאשאר במכבי עד הפרישה מכדורגל. אלי כהן היה זה שבגללו הגעתי לבני יהודה ואני רוצה לנצל את ההזדמנות להודות לו על זה שאולי הוא הציל לי את הקריירה, אחרי שבמכבי תכננו להקפיא אותי עד סוף העונה. וכשאתה מגיע ממועדון גדול למועדון קטן יותר, הכל משתנה עבורך בחיים. ההרגשה הראשונית היא לא ממש נעימה. אבל אני מקצוען, באתי לשחק כדורגל ואמרתי לעצמי שזו הסיטואציה ועכשיו אני כאן וצריך לתת את כל כולי בשביל המועדון הזה. מהרגע הראשון משה דמאיו וחזי מגן נתנו לי הרבה כבוד והערכה, וכשראיתי את מה שהם נותנים לי, ידעתי שאני חייב להחזיר להם על הדשא. מהרגע שהחלטתי להגיע לבני יהודה, החלטתי להיות חיובי".

- אגב מכבי, שאלה אחרונה בנושא: אתה מאמין בניסוי של אבי נמני בתור מאמן?

"למה לא? הוא מאמן צעיר ומוכשר. זו עונה ראשונה שלו כמאמן וצריך לזכור שהוא לקח קבוצה באמצע עונה. זה יכול להיות אחרת אם הוא יכין קבוצה מההתחלה בקיץ, יבנה אותה בעצמו, יביא שחקנים שהוא ירצה ויעשה את כל ההכנות מתחילת העונה. אני חושב שהוא חבר טוב של אברהם גרנט ואולי גרנט ילמד אותו דברים".

לא לדבר בזמן אימון

היום, כאמור, מרטינוביץ' משקיף על מכבי תל אביב מלמעלה. "תוסיף לנו את הנקודות היקרות שאיבדנו בתחילת העונה, ואנחנו חזק במירוץ. אבל גם בתחילת העונה, כשהיינו במקום האחרון עם חמש נקודות, אמרתי שיש לנו קבוצה שצריכה להיות בחלק העליון של הטבלה, אנשים צחקו עליי, אבל אני ידעתי כבר אז למה אנחנו מסוגלים ומה הפוטנציאל של הקבוצה הזו.

"קח לדוגמה את מה שעשינו בסיום העונה שעברה, אין דברים כאלה בכל העולם. התחלנו את העונה הזו עם שינויים בסגל, החלפנו מאמן, והקבוצה הייתה מלאה בצעירים שלקח להם זמן להתרגל למצב. לקח זמן עד שהצעירים הבינו שהם צריכים לשחק בשביל לנצח ולצבור נקודות, ולא לשחק בכדי להגיד שיחקנו. זו לא הפתעה בשבילי שבני יהודה במקום החמישי. אנחנו לא מפחדים מהמילה אליפות. יש לנו קבוצה מצוינת. יש הרבה ווינרים בקבוצה הזו. אני מרגיש את זה ורואה את השחקנים שסביבי, ויודע שאיתם אני יכול לצאת לקרב. יש לנו מבחן אופי בארבעת המשחקים הקרובים, להוכיח שהכל אפשרי. בטח ובטח אחרי המסע בעונה שעברה".

- מה מייחד את גיא לוזון שהצטרף העונה?

"הוא מרגיש את השחקנים הצעירים, הוא טקטיקן מצוין ויש לו דרישות משמעתיות גבוהות וככה צריך. גיא החדיר בנו את האמונה שאפשר לנצח כל קבוצה ואין טעם לדבר בכלל על היריב. רק הקבוצה שלנו מעניינת אותנו וזה מה שחשוב. הדבר הכי טוב אצלו זה היחסים המצוינים שלו עם השחקנים. אחד הדברים שאני הכי אוהב אצלו זה שהוא תמיד מבקש מהשחקנים לא לדבר בזמן האימון. זה מאוד מקצועי. באימון צריך להתאמן ולעבוד קשה בלי לחפף. אפשר לעשות צחוקים וקטעים לפני ואחרי האימון. בבני יהודה כולם קומיקאים, לכן אני תמיד אומר שלפעמים זה קרקס".

- עברת ימים לא קלים בתקופה שלוזון סיפסל אותך.

"זה היה לא נעים. פעם ראשונה בתשע שנים שאני מחוץ למדינה שלי שישבתי על הספסל, בלי פציעה או בעיה כזו או אחרת. אבל אני מקצוען ואם הוא חשב שזה היה הכי טוב בשביל הקבוצה, ישבתי בשקט ולא דיברתי מילה. לא הייתי עצוב, אבל זה היה לא קל עבורי. כדורגל זה החיים שלי, זה המקצוע שלי, אני מתפרנס מזה, המשפחה שלי מתקיימת מכסף שאני מביא מהכדורגל, אז אני חייב להיות מקצוען.

"אני חייב לציין כאן שמכל בחינה בני יהודה מתנהגת אליי ואל השחקנים האחרים כמו משפחה, בכל בעיה קטנה, כל בקשה, תמיד עוזרים ותמיד פותרים ברגע אחד. המשכורות תמיד בזמן, הכל מסודר ומאורגן. אז אולי התקציב לא גדול, אבל בכל המובנים האחרים זה מועדון גדול. צריך לקחת מדמאיו ומגן דוגמה לאיך מנהלים מועדון גדול עם תקציב קטן. מבחינה ניהולית וארגונית בני יהודה משתווה לכל אחד מהמועדונים שנחשבים גדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully