וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני רוצה אליפות"

12.3.2009 / 13:00

חשבתם שרק ארבע קבוצות נאבקות על התואר? משה דמאיו מאמין שבני יהודה עוד תפתיע אתכם: ”אהיה מאוכזב אם לא נסיים עם תואר”

בעונה שעברה הספיקו לה 38 נקודות כדי לשרוד בקושי בליגה, העונה היא צברה 34 נקודות כבר אחרי שני סיבובים. אשתקד היא נאבקה בשיניים ונלחמה על כל נקודה, השנה היא כבר הלהיט של הליגה. אחרי שהתמקמה במקום החמישי וזכתה באליפות הסיבוב השני, בני יהודה ממשיכה לפזול למעלה, ביום ראשון מחכה לה מכבי חיפה, ואם הכתומים ינצחו את מוליכת הטבלה הם יתקרבו מרחק חמש נקודות בלבד מהחבורה של יעקב שחר. אז איך משה דמאיו לא מופתע?

"היה לי ברור בתחילת העונה שנהיה בחלק העליון של הטבלה", אומר המנכ"ל הוותיק של בני יהודה, "המטרות שלנו היו להמשיך את המומנטום מסוף העונה שעברה, אז ניצחנו שמונה מתוך תשעה משחקים. אם עד סוף העונה יהיו עוד מספיק נקודות בקופה ופער הנקודות יהיה ריאלי, אין שום בעיה להצהיר שאנחנו נתמודד גם על האליפות, אנחנו לא מפחדים מזה".

ההצהרות הללו הן חלק משינוי תפיסתי שמנסה ההנהלה לחולל. "בני יהודה תמיד נחשב למועדון קטן וזו אמירה שאני לא מסכים איתה: בני יהודה זה מועדון גדול עם תקציב קטן", אומר דמאיו, "אם תיקח את מספר השנים שבני יהודה נמצאת בליגה העליונה אז היא משחקת שם יותר ממכבי חיפה ויותר מבית"ר ירושלים".

אם הפתיחה הייתה נראית אחרת...

אין ספק שפתיחת העונה המאכזבת מנעה מהקבוצה להיות עכשיו עמוק במאבקי האליפות. "אני לא מסכים עם ההגדרה ולא חושב שהייתה לנו פתיחה לא טובה", אומר דמאיו, "היינו טובים, שיחקנו כדורגל טוב, אבל זה נכון שאיבדנו נקודות. אולי זה היה המחיר של תהליך הגיבוש של הקבוצה, התיאום, הגיע מאמן חדש, מספר שחקנים חדשים ואולי זה היה שכר הלימוד ששילמנו בתחילת העונה אבל גם אז שיחקנו כדורגל טוב ואטרקטיבי.

"שכר הלימוד התבטא בתיאום ובגיבוש של הקבוצה ובזה שלקח קצת זמן עד שהשחקנים הצליחו להיכנס לראש של המאמן גיא לוזון, לחשיבה שלו ולדרישות הטקטיות והמנטליות שלו. אני חושב שהחלק של גיא הוא החלק הכי גדול. גיא הצליח להטמיע בשחקנים את החשיבה ואת ההבנה שבני יהודה מתמודדת כשווה מול שווה מול כל קבוצה שהיא מתמודדת נגדה. ולא חשוב מי משחק בקבוצה השנייה".

- אם זה תלוי בך, גיא לוזון יאמן את בני יהודה גם בעונה הבאה ?

"מבחינתי, אין שום צל של ספק, בוודאי שאני רוצה אותו. אני בטוח שגם גיא נהנה מכל רגע של עבודה שלו כאן בבני יהודה ומהשקט התעשייתי שיש לו כאן, זה מצרך שאין אותו בהרבה מקומות. לנו יש את הסבלנות לתת למאמן להביע את עצמו ואת החשיבה שלו ואין לי ספק שגיא מעריך את זה וישמח להמשיך לעבוד אצלנו. הוא מתאים למועדון ואנחנו מתאימים לגיא. במצבים כאלה אני לא מאמין בחוזים ארוכי טווח. אני מאמין בכימיה, ברצון של שני הצדדים לעבוד יחד".

הנוער לשלטון

- אתה חושב שנבנה כעת שלד של שחקנים שיכול להצעיד את בני יהודה למספר שנים קדימה ?

"אין ספק. אם מתוך סגל של 22 שחקנים יש כ-12 או 13 שחקנים תוצרת בית, שגדלו במועדון ובכל שבוע משחקים חמישה שחקני בית שגדלו במועדון והם מזוהים עם בני יהודה - זה מדבר בעד עצמו. השאיפה היא לצרף לקראת העונה הבאה עוד 2-3 שחקנים מוכשרים מקבוצת הנוער ואין ספק שיש כאן דרך ויש כאן אמירה".

- ברור שהעונה המצוינת של אלירן עטר לא נעלמה מעיניהן של קבוצות אחרות. האוהדים חוששים שתשחררו אותו לכל המרבה במחיר.

"תקשיב טוב למה שאני אומר לך: לאלירן יש חוזה לעוד שלוש שנים בבני יהודה, והוא ישחק בעונה הבאה רק אצלנו. חוץ מיציאה לחו"ל - לא משנה מי יבוא אלינו בקיץ, לא מכבי ת"א, לא מכבי חיפה, לא אלכס שניידר ולא ארקדי גאידמק - אלירן עטר לא למכירה. נקודה. אין על מה לדבר. וזה לא רק הוא, גם עוז ראלי, איציק עזוז, דין מורי, לירוי צעירי, אסי בלדוט וכל שחקני הבית לא למכירה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הקהל הכי טוב בארץ

- הקהל שלכם נבחר השבוע כקהל ההוגן בארץ.

"אני חושב שאם הרווחנו משהו במעבר לבלומפילד, זה תהליך ההתבגרות שעבר הקהל, וזה מעבר לסטטיסטיקה של ההצלחות בבלומפילד. מי שזוכר את המסע המופלא של סיום העונה שעברה זוכר גם איך הקהל שלנו צבע את הליגה בכתום וצבע את המדינה בכתום. אם תסתכל אחורה, אז בני יהודה לא הורשעה בבית הדין בשנים האחרונות על שום עבירה או משהו שעשה הקהל שלה. צריך פשוט להוריד את הכובע בפני האוהדים שלנו".

- יש כאלה שאומרים שלא עשיתם מספיק בכדי לחזור למגרש בשכונת התקווה.

"המגרש בשכונה לא עומד בתקנים של מגרש בליגת העל על מנת לארח משחקים בליגת העל. אלו לא דברים שניתנים לפתרון ואין לנו את היכולות הכלכליות להכשיר את המגרש הזה למשחקי ליגת העל. הדרישות הבטיחותיות והביטחוניות שמעמידה המשטרה הן לא ישימות מבחינה ביצועית".

ומה הלאה?

- היו דיבורים רבים בתחילת העונה שאתה וחזי מגן לא יכולים לשאת יותר בנטל ושאתם מתכוונים לעזוב את המועדון. האומנם?

"חזי מגן ואני זה מקשה אחת כמובן. כל עוד חזי יישאר בבני יהודה, גם אני אהיה כאן. אם חזי מגן יעזוב גם אני אעזוב איתו. נכון לעכשיו אני לא רוצה לחשוב על העונה הבאה. אני רוצה קודם כל לסיים את העונה הזו וכשנגיע לגשר נעבור אותו. כמו שזה נראה עכשיו, על פניו השפיות הולכת לחזור לכדורגל הישראלי. המשכורות ושכר השחקנים ירדו בצורה משמעותית. דבר שאמור לתת לנו אוויר ויאפשר לנו כן להישאר. אין שום הצדקה - ויסלחו לי הכדורגלנים - לחוזי ההעתק הללו".

- יש לך עדיין חלומות שקשורים לכדורגל?

"בוודאי שכן. אני נמצא בבני יהודה מגיל 9. עוד מעט אני בן 51, אז תעשה לבד את החישוב. בוודאי שיש לי חלומות ושאיפות, אני רוצה לקחת אליפות, לקחת גביע, להגיע לאירופה. למה לא? אני לא מפנטז, אני עובד בשביל להגיע לזה. לא מגיע לבני יהודה לקחת תואר אחרי כמעט 20 שנה? יש קבוצה שמשחקת כדורגל יותר טוב מבני יהודה העונה? אנחנו רוצים, מקווים ומייחלים. אבל אליפות לא עושים בדיבורים.

"אני מקווה מאוד שנסיים עם תואר ביד ולא חשוב לי איזה. אני מאמין שזה אפשרי ואם לא ניקח תואר או כרטיס לאירופה אני אהיה מאוכזב. אנחנו לא נופלים מאף קבוצה. אני מקווה שניקח גם את אליפות הסיבוב השלישי וזה כנראה יבטיח לפחות את ההשתלבות באירופה, ואולי גם אליפות".

- אתה עדיין נהנה ממה שאתה עושה בכדורגל?

"רגעי השמחה בכדורגל הם מועטים, וכשיש - צריך לשמוח. מתוך 365 ימים בשנה אולי 50 ימים הם ימים של שמחה, וכל היתר זה ימים של עבודה קשה, עצב ומפחי נפש. כל עוד אני עושה, זה סימן שאני נהנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully