וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו חטף, והחטיף?

משטרת מנצ'סטר חוקרת תלונה של אוהד יונייטד שטען כי ספג אגרוף מז'וזה מוריניו בסיום המשחק באולד טראפורד. אוהד ארסנל נפצע ברומא

אסור להשתמש

צילום: רויטרס
עריכת וידאו: ענת ברק

מעבר לחגיגה הגדולה של הכדורגל האנגלי, מנצ'סטר יונייטד חגגה גם שיא משלה אחרי הניצחון 0:2 על אינטר, שהעלה אותה לרבע הגמר. קבוצתו של אלכס פרגוסון רשמה את משחקה ה-21 ברציפות ללא הפסד במפעלים האירופיים. היונייטד שברה למעשה את שיאה של יובנטוס שנקבע בתחילת שנות השבעים.

מאמנה של אינטר, ז'וזה מוריניו, הספיק לריב בשבועיים האחרונים עם ראשי יובנטוס, רומא ומילאן בנוסף לעיתונאים האיטלקיים, כך שהתגובה הצינית שלו בסיום המשחק לא ממש הפתיעה: "כל איטליה תחגוג את הדחתה של אינטר, אבל לא איכפת לי - אני יודע שניצחתי". המאמן הפורטוגלי הוסיף: "אני לא כועס, אני פשוט עצוב אבל על גופתי המתה, אף אחד לא יאשים את השחקנים שלי. לא היה לנו המזל הנחוץ לנצח במשחקים גדולים כאלה. חסר לנו משהו, אבל את זה אני כבר אסביר לאנשי המועדון. בכל מקרה, אין ספק שכעת נזכה באליפות באיטליה".

"ליונייטד הגיע לנצח", הודה מוריניו, "אבל אני לא חושב שאפשר לבקר את השחקנים שלי. שיחקנו טוב, אבל לא היה לנו מזל. אני לא אוהב לדבר על מזל, כי אז זה מוריד מהישגו של היריב, אבל חייבים מזל נגד יריב חזק".

בנוסף ליתר הצרות של מוריניו, היום הודיעה משטרת מנצ'סטר כי היא חוקרת תלונה לפיה תקף המאמן הפורטוגלי את אחד מאוהדי היונייטד בסיום המשחק ליד האוטובוס של קבוצתו. חוקרי המשטרה פנו למועדון בבקשה לקבל את צילומי מצלמות האבטחה של אולד טראפורד כדי לברר האם האירוע נקלט במצלמות. "אתמול קצת לפני חצות קיבלנו דיווח על כך שאוהד מנצ'סטר יונייטד ספג אגרוף על ידי מאמן אינטר, ואנחנו מבררים את המקרה". הנהלת היונייטד מסרה כי היא מודעת לחקירה, אך סירבה למסור פרטים נוספים. באינטר, לעומת זאת, הכחישו לחלוטין את המקרה וטענו שמוריניו לא היה מעורב בשום תקרית.

גם לקפטן של הנראזורי, חאבייר זאנטי, היו רק דברים טובים להגיד על דרכה של קבוצתו בליגת האלופות, למרות שזו השנה השלישית ברציפות שאינטר מודחת בשלב הזה: "יש כמה חרטות, אבל אנחנו עוזבים את ליגת האלופות בראש מורם. אני גאה בחבריי לקבוצה, בגלל שהפגנו הרבה אופי באיצטדיון שקשה מאוד לשחק בו".

מנגד, מנצ'סטר יונייטד יודעת שהיא בדרך הנכונה. "כשהבקענו את השני, הרגנו את המשחק", אמר כריסטיאנו רונאלדו על שער הנגיחה היפהפה שהבקיע, "ההגנה שלנו עבדה נפלא, והגיע לנו לנצח".

"זה היה אחד מהלילות האירופיים הארוכים - לא ידעת אם אתה צופה במשחק כדורגל או במשחק על החיים", אמר מאמן השדים האדומים, אלכס פרגוסון. "אחרי שהבקענו את הראשון, חשבתי שאנו יכולים לגמור אותם, אבל היה לנו מזל שהולכנו במחצית".

פרגוסון, שרשם ניצחון שני בלבד מתוך שלושה-עשר משחקיו נגד מוריניו, הודה שקבוצתו לא התעלתה. "פתחנו טוב, וחשבנו שזה יהיה אחד מאותם משחקים בהם נבקיע הרבה, אבל אז התחלנו לכדרר בצורה מיותרת, ואני חושב שזה היה פזיז מצדנו. מאמצע המחצית הראשונה ועד סיומה הם היו טובים מאיתנו, אבל בפתיחת המחצית השנייה חזרנו לשלוט".

"אנגליה יכולה להיות גאה"

דו-קרב איטלקי-אנגלי נוסף התקיים אמש באולימפיקו של רומא, ובסופו האלימות שוב הרימה ראש בארץ המגף. אוהד ארסנל נפצע ברגלו על ידי אוהדי רומא לפני המשחק בו עלו התותחנים לרבע הגמר. "אוהדי רומא נכנסו לאוטובוס אוהדי ארסנל, ואחד האוהדים נפצע מהחלונות המנופצים או מדקירה", אמר נציג השגרירות הבריטית בארץ המגף.

במשחק עצמו הג'אלורוסי אמנם ניצחו 0:1, אבל לא הצליחו לסיים את המשחק בהארכה והפסידו 7:6 בפנדלים. "אני חושב שאנגליה יכולה להיות מאוד גאה, יש לנו ארבע קבוצות ברבע הגמר, שנה שנייה ברציפות", אמר מאמן התותחנים ארסן ונגר. "הייתי מודאג אם היינו הקבוצה האנגלית היחידה שלא ממשיכה. זה היה דרמטי. היה קרב צמוד בין צ'לסי ליובנטוס וגם בינינו לבין רומא. אמרתי לבחורים שאני גאה בהם על שנתנו הכל".

מאמן רומא, לוצ'יאנו ספאלטי, קיווה שרומא תגיע הכי רחוק הליגת האלופות, וזאת משום שגמר המפעל יתקיים באולימפיקו, מגרשה הביתי. "נפרדנו מהטורניר בראש מורם, נתנו הכל כך שאין לנו חרטות. לדעתי הגיע לנו יותר, אבל ככה זה. עלינו להיות גאים באופן בו הופענו בטורניר. זה היה לילה מדהים, בעיקר בזכות תמיכתם המרגשת של האוהדים. ציפיתי שננצח בפנדלים, בעיקר כי הגיע לנו לפי האופן בו התפתח המשחק". ספאלטי התייחס להעובדה שברבע הגמר לא תהיה אף נציגה של איטליה. "אני מצר על כך שאינטר ויובנטוס הודחו, במיוחד יובה, שהגיע להם יותר משמינית גמר".

לאפורטה: "מקווה שהתקופה הרעה נמצאת מאחורינו"

בברצלונה שיחררו אתמול לא מעט חיוכים אחרי ה-2:5 הביתי על ליון שהעלה אותם לרבע הגמר, ובעיקר הזכיר למי שכבר הספיק לשכוח את האיכויות של הקטאלונים. הקבוצה של פפ גווארדיולה ראתה את היתרון שלה בצמרת הטבלה הספרדית מצטמק מ-12 נקודות לארבע בלבד, אבל בשבועיים האחרונים היא החלה לחזור לעצמה עם העפלה לגמר הגביע וניצחון דחוק על אתלטיק בילבאו בליגה שבלמו את המשבר, ואתמול הגיעה ההתפוצצות המיוחלת על חשבון אלופת צרפת.

"אני מניח שעכשיו כולם יחזרו לשבח ולהלל אותנו", אמר פפ גווארדיולה. "אבל אנחנו צריכים לדעת להתעלם מזה ולהתאושש בזמן למשחק מול אלמרייה ביום ראשון. חוץ מזה, עכשיו כשריאל מדריד מחוץ לאירופה הם ישחקו רק פעם בשבוע ויוכלו להתרכז רק בליגה בזמן שלנו יהיו גם משחקים באירופה". על ההצגה של שחקניו אמר גווארדיולה: "במחצית הראשונה היינו מבריקים, והנענו את הכדור נהדר בין ההגנה להתקפה. ידענו שליון יכולה לחזור למשחק בכל רגע, אבל שמרנו היטב על הכדור ועשינו את העבודה".

הנשיא ז'ואן לאפורטה נשמע נלהב הרבה יותר: "אני מאושר מהניצחון, כי הדרך של ברצלונה היא ליהנות מהמשחק, וזה מה שעשינו. עכשיו אני מקווה שהתקופה הרעה נמצאת מאחורינו באופן סופי. קשה לשמור על רמה כל כך גבוהה לאורך כל העונה, אבל לקבוצה הזו יש איכות ואופי מספיק טובים ואני משוכנע שנמשיך כך גם בהמשך".

בעוד שברצלונה חוגגת מעבר חלק לרבע הגמר, אתלטיקו מדריד מדוכדכת. אחרי 2:2 במדריד, אתלטיקו הייתה חייבת לנצח את פורטו בפורטוגל, אבל שיחקה חלש וחילצה תיקו מאופס. סרחיו אגוארו לא התבייש לתקוף את מאמנו אבל רסינו, ולהאשימו בהדחה מהמפעל. "זו לא אשמתם של חבריי לקבוצה, משום שהמאמן בחר את צורת הפריסה שלנו במגרש ולא השחקנים. אם זה היה תלוי בי, תמיד הייתי מרכיב את דייגו פורלאן, כי אנו משתפים פעולה היטב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully