וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי במבנה הליגה הצרפתית?

הצעה שהוגשה למנהלת הליגה טוענת שצריך לצמצם את מספר הקבוצות ל-16, לעבור לשחק בימי ראשון ולקיים פלייאוף על האליפות

לא רק בישראל. האם הליגה הצרפתית עומדת בפני שינוי? הצעה שהוגשה אתמול (שלישי) על ידי מחברי מחקר על כלכלה בכדורגל הצרפתי המקצועני, טוענת שכדי להתקרב לרמה של הקבוצות מאנגליה, איטליה, ספרד וגרמניה, חייבים בצרפת, הסובלת בשנים האחרונות מירידה חדה ברמה ובעניין סביב הליגה הבכירה, לצמצם את מספר הקבוצות מ-20 ל-16 כמהלך ראשון והכרחי.

צעד זה יגדיל את ההכנסות המוצעות לכל קבוצה, יפחית את מספר המשחקים בליגה מ-38 ל-30 וכך יתאפשר לקבוצות להתכונן בצורה טובה יותר למשחקים באירופה ולמשחקי הפלייאוף שייערכו בשיטת בית וחוץ. כמו כן, מציעים הוגי הרעיון כי משחקי הליגה יתקיימו בימי ראשון אחר הצהריים. בנוסף, מקווים בצרפת שהליגה השנייה תשפר את רמתה עם הגדלתה ל-24 קבוצות.

על פי הרעיון המהפכני לגבי הפלייאוף, הראשונה בתום העונה הסדירה תבטיח את הכרטיס לאלופות ותעלה ביחד עם המקום השני לחצי גמר הפלייאוף. מקומות 3-5, יחד עם זוכת גביע הליגה שישוחק בחלקה הראשון של העונה, יחלו את הפלייאוף משלב רבע הגמר. אולי כך האליפות תילקח מידיה של ליון, שהניפה את הצלחת בשבע העונות האחרונות.

שלב נוסף בשיטה מבקש להתבסס על חוקי הרוגבי ולהעניק חמש נקודות עבור ניצחון בהפרש של שני שערים ומעלה, ארבע נקודות על ניצחון אחר, שתי נקודות על תיקו, נקודה אחת על הפסד בהפרש של שער ואפס נקודות על הפסד גודל יותר. חייבים להודות שליד הרעיון הזה, הגדלת הליגה אצלנו והפלייאוף המתוכנן נראים טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully