וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים הביסה את מכבי חיפה 78:100

אחרי שהובסו ע”י ר”ג, התפוצצו האדומים על חיפה 78:100. אתא הפתיעה את בני השרון 74:79, מכבי ת”א-גבעת שמואל 73:77

יותם רונן

מאז המחזור הקודם, כל מה שדיברו עליו בהפועל ירושלים הוא עניין הכבוד. הקבוצה של גיא גודס נחלה תבוסה משפילה במיוחד ברמת גן, וגם גודס ידע שהגעתה של מכבי חיפה למלחה הערב (ראשון) עלולה להיות הרסנית עבור האדומים בשלב הזה של העונה. אלא שכל הלחץ הזה שלח את האדומים אל הפרקט כמו מלוע של תותח, והירושלמים דרסו ללא רחמים את קבוצתו של אבי אשכנזי 78:100. בחיפה חייבים לקחת רגע ולחשוב טוב לאן העונה הזאת הולכת, במיוחד אחרי ההפסד בגמר הגביע, שנראה שכיבה לחלוטין את השחקנים.

בני השרון יצאה למשחק חוץ שעל הנייר נראה קל מאוד, אבל נועלת הטבלה שוב הראתה שהיא לא הולכת לוותר על ליגת העל בקלות שכזאת, והשיגה ניצחון ענק, 74:79. פתאום, האולם בנשר לא נראה מזמין כל כך. מכבי תל אביב חזרה לליגה אחרי ההדחה שלה מהיורוליג וקיוותה לקבל משחק קל, אבל גבעת שמואל נלחמה על כל כדור ועשתה לה חיים קשים, כשלבסוף מצליחה קבוצתו של פיני גרשון לנצח 73:77. מכבי ראשון לציון ניצחה בקרב תחתית נהדר את אשקלון 69:77.

הפועל ירושלים – מכבי חיפה 78:100

חיפה הגיעה במטרה להפתיע, אבל בדקות הראשונות של המשחק נראתה בהלם מוחלט. קבוצתו של גודס לא ויתרה לרגע, ושרון ששון הטיס את ירושלים ליתרון מוקדם של 2:10. קוז'יקרו סוף סוף הצליח למצוא את הטבעת, אבל ירושלים הגיבה בשלשה גדולה של עומר סניד שהעלתה את ירושלים ליתרון 5:16. משה מזרחי החזיר את האורחים למשחק עם שלשה, אבל הרכבת הירושלמית לא עצרה, סניד, שהיה בספק למשחק בגלל מותו של אביו המשיך לצלוף מחוץ לקשת, והפער עלה ל-11. בי ג'יי מקי צימק מעט מהעונשין, אבל מרקוביץ' העניש מהצבע, רוברט פאוול הטביע על הגנת חיפה, ורק עמית בן דוד הצליח לצמק מעט ל-27:14 לזכותה של ירושלים בסיום הרבע הראשון.

טימי באוורס העמיק את הבור של חיפה עם שלשה ומורן רוט קבע יתרון שיא של ירושלים עם 19:38. חיפה עצרה את המפולת עם נקודות של ג'פרסון, אבל אחרי מספר דקות ללא נקודות משני הצדדים התחממה ירושלים פעם נוספת, שרון ששון איפס את הידית ויובל נעימי קבע 30:53 לירושלים בירידה להפסקה.

חיפה המשיכה להיראות זוועה גם במחצית השניה. ששון פתח אותה עם שלשה, ולמרות סל של מליק דיקסון עבור הירוקים, ירושלים המשיכה לטוס עד 34:64 מסל של טימי באווארס. חיפה הצליחה לחזור מעט עם שלשות של גור פורת וברוק סיילס שצימקו רק ל-22 הפרש. סיילס התחיל לאבד את הראש, הטיח את הכדורים מבחוץ, ואחרי החטה עשה עבירה בלתי ספורטיבית על נעימי, וירושלים ניצלה זאת כדי לרדת ביתרון 51:78 לקראת הרבע האחרון.

רוג'ר פאוול אותת לקהל של האדומים כי הם לא מתכוונים להוריד את הרגל מהגז, ו-7 נקודות רצופות שלו העלו אותם ל-51:85. גאדסון החזיר בשלשה, אבל פאוול שוב הקפיץ את האוהדים במלחה עם גג עצום על ג'פרסון. אם זה לא הספיק, הרי שהאוהדים המקומיים קיבלו גם שתי שלשות מאלילם, אדם הלסקה, שהעלו ל-61:94, והחגיגות נמשכו עד שהקבוצה הגיעה לקו ה-100, בעוד הירוקים רק מחכים שהזמן ייגמר.

קלעו להפועל ירושלים: טימי באוורס 18, עומר סניד 15 ו-5 אסיסטים, רוג'ר פאוול 14, שרון ששון 12, מורן רוט וארז מרקוביץ' 10 כל אחד, טרוויס ווטסון 8 ו-9 ריבאונדים, אדם הלסקה 7 ו-5 ריבאונדים, יובל נעימי 6.

קלעו למכבי חיפה: ברוק סיילס 19 ו-5 איבודים, עידו קוז'יקרו 10 ו-6 ריבאונדים, דבון ג'פרסון וגור פורת 8 כל אחד, בי ג'יי מקי ושיין גאדסון 7 כל אחד, עמית בן דוד 6, משה מזרחי 5, מליק דיקסון וטוד גולדן 4.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

מ.כ גבעת שמואל – מכבי תל אביב 77:73

מכבי תל אביב פתחה חזק והלכה אל ליאור אליהו, שחגג בתוך הצבע והעלה את קבוצתו ליתרון 2:6. הגבעה ניסתה למצוא את התשובה משלוש, אבל רק תרמה למתפרצות של מכבי, שהמשיכה ללכת לאליהו ועלתה ל-4:14 עם 10 נקודות של הפורוורד. גבעת שמואל סוף סוף מצאה נקודות עם 4 של ג'רמיין הול, אבל שלשה של מרקוס בראון, בתוספת עוד שתיים של אליהו הקפיצו את הפער ל-7, ואליהו גם הוסיף סל עם הבאזר וקבע 16:25 לזכות מכבי תל אביב בסיום הראשון, כשהישראלי מסיים אותו עם 14 נקודות.

מרקוס בראון המשיך מאותו מקום אותו הפסיק וצלף שלשה, בעוד סקוור שוב החטיא מבחוץ, והגבעה עמדה על 0 מ-8 מהטווח הזה, בעוד האורחים עלו ליתרון 17:32. דווקא אז משהו השתחרר אצל הגבעה, ושחקניו של אורן אהרוני טסו ל-5:20 תודות ל-8 נקודות של גרג גרייס, וסל של יוני ניר העלה את הגבעה ליתרון 2 מדהים. אליהו קלע רק אחת מהעונשין, אבל גרינבוים בנקודות הראשונות שלו במשחק קבע 36:39 לזכות המארחים בסיום המחצית.

ליאור אליהו פתח את המחצית השניה מאותו מקום, ושם נקודות על הלוח, אבל סל ועבירה של ברדפורד שמרו את היתרון בצד של המארחים. אלא שאז הגיעה הריצה של מכבי, ובעזרתם של חג'ג', כספי וגיינס הטיסו את האורחים ל-0:11 ויתרון 41:49. הגבעה לא הרימו ידיים ושוב התחילו לעשות קולות של חזרה, כשברדפורד מצא נקודות מתחת לסל, ובהתקפה הבאה שוב העניש. מרקוס בראון צלף עוד שלשה שקבעה יתרון 12, אבל סל של הול ושתי שלשות של משה ברנר צימקו ל-3 בלבד. עמרי כספי עם שלשה על הבאזר קבע 59:65 למכבי תל אביב בסיום הרבע השלישי.

הרבע האחרון זימן אליו דרמה נהדרת. כספי העלה את מכבי ליתרון 61:67, אך ג'רמיין הול בג'אמפ החזיר ל-2 בלבד. כספי בלייאפ שמר את קבוצתו מלפנים, אבל הול וגרינבוים שוב החזירו את הגבעה למשחק, ו-2 דקות לסיום זה 70:71 לזכותם של המארחים, מקלעיות עונשין של ברדפורד. רפיון הגנתי של הגבעה איפשרה שלשה פנויה של כספי, ומיד לאחר מכן ארויו צלף גם הוא, ומכבי עלתה ל-71:76. במצב של 3 בלבד ניסה גרייס שלשה מטורפת אך החטיא, ארויו קלע מהקו והביא למכבי תל אביב את הניצחון הקשה.

קלעו למכבי תל אביב: עמרי כספי 20 ו-5 ריבאונדים, ליאור אליהו 17 ו-8 ריבאונדים, קרלוס ארויו (6 אסיסטים) ומרקוס בראון 15 כל אחד, צ'ארלס גיינס 6, דרק שארפ ודרור חג'ג' 2 כל אחד.

קלעו לגבעת שמואל: סטפן ברדפורד 19 ו-14 ריבאונדים, ג'רמיין הול 15 ו-11 ריבאונדים, גרג גרייס 12, משה ברנר 7, יוני ניר 6, קורי קאר ויחזקאל סקוור 5 כל אחד, איתי גרינבוים 4.

מכבי ראשון לציון – עירוני אשקלון 69:77

אור איתן פתח טוב את המשחק והעלה את קבוצתו ליתרון ראשון, אבל נקודות של קונולי ומוסינזון העירו את הקהל המקומי. טרה קלי החזיר בשלשה, אבל ראשון לא נתנה לאורחים לברוח, וסל של מוסינזון קבע 9:10 לאורחים. דאנק של ג'יימס יוז העביר את היתרון, אבל הנדנדה נמשכה כשדרור דוידי חימם את היד מחוץ לקשת, ומוסינזון בלייאפ קבע את תוצאת הרבע הראשון, 17:18 לזכות ראשון לציון.

עמית תמיר פתח מצויין את הרבע השני עם שלשה גדולה, אבל אז התעורר רוברט קונולי, ו-4 נקודות שלו יחד עם שלשה של לארי אובאנון שמרו את היתרון אצל המארחים. אור איתן החזיר באחת משלו, ואבי בן שימול העביר את היתרון לזכותה של אשקלון. סוכר בג'אמפ מוצלח הצליח להשוות, אבל שלוש נקודות של טרנר שמר על היתרון, ודימרקו ג'ונסון קבע מהקו את תוצאת המחצית, 33:34 לזכותם של האורחים.

ברבע השלישי הוליך אובאנון בריחה של הכתומים, וכשסוכר ועודד שעשוע הצטרפו אליו עם שתי שלשות חשובות ראשון ניצלה את חוסר הריכוז של טרה קלי וסגרה את הרבע ביתרון של 53:62. ארבע נקודות רצופות של ג'ונסון הקפיצו את ראשון ליתרון 56:68 שש דקות לסיום ואשקלון נראתה גמורה, אבל דקות טובות של איתן וטרנר החזירו אותה עד לפיגור של ארבע בלבד דקה וחצי לסיום. אבל כאן נגמר לאורחים הדלק, ג'ונסון קבע 69:75 מקו העונשין, ואחרי החטאה של בן שימול סגר סוכר עניין מהעבר השני, ובסיום 69:77 לראשון לציון.

קלעו לראשון לציון: לארי אובאנון 19, דימרקו ג'ונסון 17 (6 ריבאונדים), רוברט קונלי וגילי מוסינזון 12 כל אחד, ג'יימס יוז ועודד שעשוע 6, אבי סוכר 5.

קלעו לאשקלון: אור איתן 16, ראשון טרנר 14 (11 ריבאונדים), לואיס טרסקוט 11 (7 ריבאונדים), אבי בן שימול 9, עמית תמיד ודרור דוידי 6 כל אחד, טרה קלי 3, ג'רון רוברטס ושחר כהן 2 כל אחד.

עירוני קרית אתא – בני השרון 74:79

המשחק נפתח בקצב איטי, ודאנק של סיסה מעט העיר את שתי הקבוצות. ברנס צלף שלשה שהעלתה את אתא ליתרון, אבל טפירו ובלצ'ר העלו את האורחים ליתרון 6:10. אתא לא ויתרה, וביצעה ריצה של 0:6 בעזרתו של ברקוביץ', וארון ניקסון העלה אותה ליתרון 10:12. ירמישין וניקסון המשיכו את הקצב הטוב של קבוצתם, אבל ג'יימס בראון בג'אמפ צימק ל-17:16 לזכותה של קרית אתא, בסיום הרבע הראשון.

שון ג'יימס עלה עם הרבה אנרגיות לרבע השני, וביחד עם ריצ'ארד רובי הביא את המהפך והעלה את בני השרון ליתרון 19:22. ארז כץ עם שלשה הכפיל את הפער, אבל ג'וש ניגוט עלה מהספסל עבור אתא, וצלף אחת משלו, שקבעה 25:28 לבני השרון. סיסה שמר את בני השרון מלפנים, אבל ניגוט שוב היה שם עבור אתא. בני השרון המשיכה להילחם כדי להשתחרר מאחיזתה של נועלת הטבלה, וכץ העלה את הפער ל-6, אבל שלשה של ברנדון מקנייט לפני המחצית קבעה 32:35 לבני השרון בהפסקה.

ניב ברקוביץ' פתח את הרבע השלישי עם 3 נקודות ויחד עם סיוע של מקנייט העלו את אתא ליתרון. מקנייט הכה בשנית והעלה את קבוצתו ליתרון 37:42. בני השרון נתקעה בהתקפה, כפי שקורה לה רבות העונה, וארון ניקסון ניצל זאת כדי לצלוף שלשה פנויה. רובי צימק, אבל עוד שלשה של ניקסון וג'אמפ של ניגוט העלו את אתא ליתרון שיא של 8, ורק דאנק של סיסה עם סיום הרבע השלישי קבע 50:56 לקרית אתא.

ברבע האחרון הגיע זמנו של האמין קווינטנס. 5 נקודות רצופות שלו יחד עם שלשה ענקית של ברנס הטיסו את אתא ליתרון 54:66. מאיר טפירו הצליח להחזיר את בני השרון מעט עם שלשה שצימקה ל-10, ומיד לאחר מכן עם עוד אחת שקבעה 60:67 לאתא. בלצ'ר צלף שלשה ובבני השרו ןכבר הרגישו את הניצחון, אבל הקבוצה הצפונית המשיכה לקבל ביטחון, ארון ניקסון צלף אחת משלו, שהעלתה את קבוצתו ל-68:75. רובי עוד הצליח לצמק ל-7, אבל אתא שמרה על קור רוח, והצליחה להשיג ניצחון ענק על קבוצת צמרת, שנראית במשבר קשה.

קלעו לקרית אתא: ארון ניקסון 22, דריילון ברנס 13 (5 אסיסטים), האמין קווינטנס 11 (13 ריבאונדים), ברנדון מקנייט 10, ג'וש ניגוט 9, ולאדי ירמישין וניב ברקוביץ' (6 אסיסטים) 7 כל אחד.

קלעו לבני השרון: מאיר טפירו 16 (חמישה אסיסטים), ריצ'ארד רובי 15, קוקי בלצ'ר 13, שון ג'יימס 12, עוסמאן סיסה 7 (13 ריבאונדים), אוגונה אוניקווה 6, ארז כץ 5 (7 אסיסטים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully