וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויס: דודי סלע ניצח את אנדראס וינסיגוורה והשווה ל-1:1

הראל לוי הפסיד בחמש מערכות ליוהנסון, אבל סלע איזן ל-1:1 במפגש הדייויס בשבדיה, לאחר עוד משחק מטורף של חמש מערכות מול וינסיגוורה

זה היה ארוך וקשה מהצפוי. מתיש ומייגע, מרתק ומורט עצבים. אחרי המותחן המטורף בן ארבע השעות בין הראל לוי לתומאס יוהנסון, שהסתיים ב-2:3 במערכות לשבדי, נקלע גם דודי סלע לדו קרב בן חמש מערכות מול אנדראס וינסיגוורה. הפעם, זה נגמר טוב. סלע ניצח 6:4, 3:6, 6:3, 3:6, 9:11 לאחר ארבע שעות והוריד את הנבחרת עם 1:1 שהוא מעודד, מאכזב ומדאיג באותה מידה.

על שום מה מאכזב? כי תומאס יוהנסון הוא לא השחקן האגדי שהיה בעבר, וגם לא זה שניצח את ישראל ברמת השרון לפני שנה. לוי פספס הזדמנות גדולה לניצחון. על שום מה מדאיג? כי אנדראס וינסיגוורה, הטניסאי הלא מדורג שמאטס וילאנדר הכשיר במיוחד למפגש, הראה טניס נפלא עם הרבה עוצמה והקשה מאוד על סלע. ועל שום מה מעודד? כי כמו שהיום נגמר 1:1, לא היה רחוק שהנבחרת שלנו תרד בפיגור 2:0.

וינסיגוורה הוכיח מדוע היה מדורג בעבר במקום ה-33. הוא שלט במשחקוני ההגשה, נלחם על כל כדור והפגין חבטת כף יד אימתנית ביד שמאל (23 ווינרים בחבטת כף יד לעומת 13 של סלע). לסלע לקח זמן להבין מי היריב שעומד מולו. כשסלע שיחק בצורה שקטה על נקודות התורפה של השבדי (20 ווינרים בחבטת גב היד לעומת 2 בלבד של וינסיגוורה), הוא הפגין את האיכות שלו, אבל בשלבים ארוכים הוא היה לא מרוכז. לזכותו ייאמר ששוב ראינו ממנו את הלחימה הכל כך אופיינית.

המשחקים הכל כך מרתקים, כידוע, נערכו ללא קהל, למעט מספר אנשים משתי המשלחות שעודדו את הנבחרות. בחוץ, ציפו המארגנים להפגנת ענק, בפועל הגיעו עשרות בודדות למחות נגד ממשלת ישראל והלחימה בעזה.

בשבת, במשחק הזוגות ינסו אמיר חדד ואנדי רם למנוע את ההפסד ולהשאיר את ישראל בחיים. הפסד, וישראל שוב תלך למשחקי הפלייאוף על ההישרדות בבית העליון של גביע דייויס. הפסד, ונישאר עם תחושה ענקית של החמצה, על פספוס הזדמנות נדירה לנצח אימפרית טניס כמו שבדיה.

מהלך המשחק

סלע רשם משחקון הגשה ראשון טוב ועלה מהר ליתרון של 0:1, אבל התקשה בפתיחה מול השמאלית של וינסיגוורה ששמר על ההגשה בקלילות. במצב של 2:2, הושגה השבירה הראשונה, שהגיעה מהצד של השבדי שעלה ל-2:3. סלע שבר מיד ל-3:3, אבל במשחקון השביעי הציגו שני הטניסאים קרב ענק בסיומו שוב שבירה - 3:4 לשבדי. סלע לא הצליח להתמודד עם משחקוני ההגשה האימתניים של וינסיגוורה, שניצח במערכה הראשונה 4:6.

סלע עלה מרוכז למערכה השנייה, שיחק על נקודות ארוכות ולא נתן לוינסיגוורה לעלות לרשת. הישראלי שבר ועלה ל-0:3, לפני שהשבדי השיג נקודה ראשונה במערכה. במצב של 2:4, סלע יצא מפיגור 40:15, ועלה ליתרון 2:5. סלע סיים את הסיפור עם משחקון מצוין ונטול טעויות וזכה במערכה עם ניצחון 3:6.

סלע לא הצליח להמשיך את המומנטום בפתיחת המערכה השלישית, ובמצב של 2:1, נשבר על האפס וירד לפיגור 3:1. במצב של 4:1, וכשסלע נראה לא במשחק, הצליח הישראלי לחזור משום מקום בעזרת הנשק הידוע - חבטות מהקו האחורי. סלע שמר על ההגשה והוסיף שבירה שקבעה 4:3 לוינסיגוורה. דווקא אז סלע נשבר חזרה ל-5:3, והפסיד 6:3 במערכה.

המערכה הרביעית נפתחה טוב עבור סלע, שהתעלה שוב כשהוא עם הגב לקיר. סלע שבר במשחקון הרביעי את וינסיגוורה עם משחק סבלני ושקט ועלה ליתרון 1:3. סלע המשיך לשחק בסבלנות על חבטת גב היד של וינסיגוורה וזה השתלם לו עם עוד שבירה בדרך ל-1:5. דווקא כשהוא מגיש למערכה, סלע נשבר והשבדי שמר גם על ההגשה שלו כדי לחזור ל-5:3, רק כדי להפסיד במערכה כולה 6:3.

השבדי פתח במומנטום אדיר את המערכה המכרעת עם משחקון הגשה על האפס, וכבר הוביל 15:40 במשחקון ההגשה של סלע, אבל הישראלי הציל את שתי נקודות השבירה והשווה ל-1:1. לאחר שכל אחד מהטניסאים שמר על משחקוני ההגשה שלו, השיג סלע שבירה קריטית במשחקון השביעי. סלע יצא מפיגור 30:0, זכה בארבע נקודות רצופות ועלה ל-3:4. השניים שמרו על ההגשות, ובמצב של 4:5, סלע עלה להגיש לניצחון במשחק, עשה טעויות ונשבר ל-5:5. המותחן המשיך להיות מורט עצבים. סלע וויניסגוורה שמרו על ההגשות שלהם. כידוע, במשחקי גביע דייויס אין שובר שוויון במערכה החמישית, והשניים המשיכו להילחם ולהתיש אחד את השני. במשחקון ה-19, הצליח סלע סוף סוף להשיג את השבירה המיוחלת ולעלות ל-9:10, בדרך לניצחון מדהים בתום ארבע שעות מוטרפות.

תומאס יוהנסון - הראל לוי 7:6, 4:6, 5:7, 6:4, 6:8

כמה שזה היה קרוב. הראל לוי נתן פייט אדיר במשחק שארך ארבע שעות, אבל בסיומו השבדים, כצפוי, עלו ליתרון 0:1 במשחק הראשון בהתמודדות בבית העליון של גביע דייויס. לוי, המחבט מספר 2 של ישראל (241 בעולם), הפסיד למחבט השבדי הבכיר, תומאס יוהנסון (178 בעולם), בחמש מערכות 6:7, 6:4, 7:5, 4:6, 8:6. במשחק צפו כ-40 צופים, רובם שבדים, אך עם נציגות ישראלית שעודדה את לוי, ללא הועיל.

השבדי פתח טוב את המשחק, אך לוי התאושש וניצח את מערכה הראשונה בשובר שוויון. בשתי המערכות הבאות הציג יוהנסון משחק יעיל, שמתבסס על הגשות טובות ועליות לרשת. בנוסף, הצליח השבדי לתפוס פעמים רבות את לוי עם דרופ שוטס, בעוד הישראלי התנהל רחוק מהרשת. המשחק לא התעלה לרמה גבוהה, כששני הוותיקים מציגים את התנועה המוגבלת והאיטית שלהם על המגרש.

העובדה שהמשחק הגיע לחמש מערכות, בנוסף לעובדה שיוהנסון בן ה-33 לא שיחק מאז אוקטובר 2008, צריכה לתת לנבחרת הישראלית אופטימיות לקראת המפגש הבא מול דודי סלע בעוד יומיים. הראל לוי הראה לחימה ללא פשרות, אך התקשה מול ההגשה היעילה של השבדי, ולא הצליח לנצל את העייפות של יוהנסון במערכה החמישית. לוי יצטרך לכפר על ההפסד במפגש מול אנדריאס וינסיגוורה הלא מדורג בעוד יומיים.

מהלך המשחק

יוהנסון פתח בצורה טובה את המשחק וניצח את המשחקון הראשון בקלות, כשהישראלי לא מצליח לזכות באף נקודה. גם במשחקון השני המשיך השבדי ביכולת טובה, לחץ את לוי עם עליות לרשת ושבר את הישראלי בדרך ליתרון 0:2. לוי השתחרר מהלחץ בפתיחה, הצליח להחזיר את הכדור למגרש של השבדי, שמצדו התחיל לעשות טעויות. הישראלי שבר ושמר גם על ההגשה שלו, בדרך ל-2:2. במשחקון החמישי החל יוהנסון לשחק יותר בשיטת הסרב אנד וולי וניצח בקלות, הישראלי השיב גם הוא במשחקון מצוין עם עליות יעילות לרשת והשווה את התוצאה ל-3:3. אחרי קרב עיקש בין שני השחקנים שכלל 6 תוצאות שוויון, הצליח לוי לשבור ולעלות ליתרון 4:5, כשהוא מגיש למערכה הראשונה. דווקא אז הידיים של הישראלי רעדו ויוהנסון תקף את ההגשה של לוי ושבר בקלות אחרי 40:15, כדי להינצל מאיבוד המערכה ולהשוות ל-5:5. המשחק נכנס לשובר שוויון. לוי פתח את שובר השוויון בשבירה ועלה ל-0:4 מהיר. השבדי עוד הצליח לצמק ל-4:2, אך הישראלי הפעם שמר על היתרון וניצח במשחקון המכריע 3:7, כדי לעלות ליתרון 0:1 במערכות.

המערכה השנייה נפתחה כששני השחקנים שמרו שני משחקי ההגשה הראשונים שלהם. כשהתוצאה 2:2 ולוי מגיש, הישראלי נתן את המשחקון החלש ביותר שלו במשחק ונשבר על ידי השבדי, שעלה ליתרון 2:3. שני השחקנים המשיכו לשמור על ההגשה שלהם. כשהתוצאה 4:5 ליוהנסון, וההגשה שלו, עלה השבדי ל-15:40 מהיר, אך לוי הצליח להשוות ולתת לעצמו סיכוי, אך שתי הגשות מצוינות של יוהנסון סגרו את המערכה השנייה וקבעו שוויון 1:1 במערכות.

המערכה השלישית התנהלה לפי ההגשה. ביתרון 2:3 ללוי, הצליח הישראלי לסכן את ההגשה של השבדי, אך לא השיג את השבירה המיוחלת. שני השחקנים המשיכו לשמור על הגשותיהם, עד שבמשחקון ה-11, כשהתוצאה 5:5, בה תקף יוהנסון את ההגשה של לוי, שלא הצליח לשחזר את היכולת שלו מהמערכה הראשונה. הישראלי נשבר בלות, והשבדי השלים משחקון הגשה קל אחרי 15:40, שנתן לו יתרון 1:2 במערכות.

במערכה הרביעית שני השחקנים ניצחו את משחקוני ההגשה שלהם בקלות. יוהנסון הציג משחק הגשה יעיל מאוד וסיים מספר משחקונים ללא נקודה של הישראלי. עם זאת, נראה שהשבדי מתחיל להתעייף וכשהוא לא תקף את לוי באף אחד ממשחקוני ההגשה שלו. זה עלה לו ביוקר כשבתוצאה 4:5 לטובתו, הצליח הישראלי לקרוא לראשונה את ההגשות שלו, להגיע לשוויון 40:40 ובסופו של דבר להשיג שבירה ששלחה את המשחק למערכה חמישית ומכרעת.

במערכה האחרונה שני השחקנים שוב לא הצליחו לשבור אחד את השני. יוהנסון נראה עייף, אך לוי לא הצליח לנצל זאת. יוהנסון הצליח להחזיק מעמד לכל אורך המערכה והצליח לעקוץ את הישראלי במשחקון ה-13, כשהתוצאה 6:6. את המשחקון האחרון ניצח יוהנסון ללא קושי, אך כעת נותר לראות כמה כוח ישאר לו במפגש הבא מול דודי סלע ביום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully