וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשויות מאלמו: "זו לא מחאה פוליטית, השיקולים ביטחוניים"

יו”ר איגוד הטניס השבדי דרש לקיים את המפגש נגד ישראל לעיני קהל (16:00, ער’ 5), אך הרשויות סירבו, ונערכות להפגנה של רבבת בני אדם

בפעם השנייה בהיסטוריה שלה, שבדיה תארח מפגש דייויס מול יציעים ריקים, לאחר שעשתה זאת ב-1975 נגד צ'ילה של משטר אוגוסטו פינושה. היום (שישי) תעלה נבחרת הדייויס של ישראל למפגש ללא קהל נגד שבדיה, משום חששם של המארגנים ממחאתם של תושבי מאלמו, בהם לא מעט מהגרים מוסלמים.

כ-100 שוטרים יאבטחו את קבלת הפנים לנבחרת הישראלית. כוחות הביטחון השבדים התפרסו סביב אולם האיצטדיון וחסמו את גישת הקהל הרחב אליו. השבדים מפעילים מערך של בדיקת כלי רכב ושוטרים סמויים כדי למנוע כל אפשרות לפגיעה במשלחות ובעיתונאים המלווים אותם.

כ-10,000 איש צפויים להפגין היום מחוץ לאיצטדיון בגנות ישראל, וראש קהילת המהגרים הפלסטינים המקומית ביקש מהמקומיים לנקוט במחאה לא אלימה כלפי הישראלים, ולנתב את זעמם על מבצע "עופרת יצוקה" להפגנה קולנית אך לא יותר מכך.

כשנשאל שחקן הזוגות השבדי רוברט לינדשטדט על ההרגשה לשחק מול יציעים ריקים, הוא צחק במבוכה וענה: "אנו מרגישים טוב, נעשה את הטוב ביותר". בעולם דרשו מהשבדים לחזור בהם מההחלטה, אך הרשויות עמדו על דעתם. "זה עצוב עבור העיר, וההחלטה מקבלת כותרות שליליות בעולם", אמר יו"ר איגוד הטניס השבדי, סטפן דאלבו, "שמעתי שהתושבים מתנגדים להחלטה, וכך גם הספונסרים ואנו, איגוד הטניס. אני קורא לרשויות לשנות את ההחלטה".

בו שיושטדט, האחראי על תיק התרבות והפנאי בעיר מאמלו הודיע כי הרשויות לא יתכנסו לדון מחדש בסוגיה, משום ש"אם המשחק ישוחק לעיני קהל, לא יהיה ניתן לאבטח אותו. ההחלטה אינה סוג של מחאה פוליטית, ושיקוליה נובעים אך מרק מהצורך הביטחוני".

את יום המשחקים הראשון יפתח המשחק בין הראל לוי, המחבט מס' 2 של ישראל, לתומאס יוהאנסון (16:00 שעון ישראל), ואחריו יעלו דודי סלע ואנדרס וינסיגוורה. בשבת ייערך משחק הזוגות, בו יפגשו הצמד השבדי סימון אספלין ורוברט לינדשטאט את אנדי רם ואמיר חדד, שיחליף את יוני ארליך הפצוע, וביום ראשון יפגוש סלע את יוהאנסון, כשאת המפגש יסגור המשחק בין לוי לוינסיגוורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully