וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליל העבירה ביתיות, בצרפת זועמים

הנהלת ליל החליטה להגדיל רווחים ולארח את ליון בשבת בסטאד דה פראנס. לורן בלאן, מאמן בורדו: "מהלך לא הוגן, המעניק יתרון לליון"

אצלנו בישראל זוכרים עדיין את העברת הביתיות של הפועל פתח תקוה לאיצטדיון רמת גן, כשאירחה במחזור האחרון של עונת 2002/03 את מכבי תל אביב, שנאבקה על תואר האליפות עם מכבי חיפה וניצלה זאת כדי לנצח ולזכות בתואר. בצרפת לקחו את עניין העברת הביתיות צעד אחד קדימה, וליל החליטה להפוך זאת למסורת.

בשבת תארח ליל את ליון, אותה הדיחה אתמול (רביעי) בשמינית גמר הגביע הצרפתי, אבל משחק הליגה לא ייערך בסטאד מטרופול אלא בסטאד דה פראנס רחב הידיים, בו משחקת נבחרת צרפת. בשנה שעברה ניצלה הנהלת ליל את האפשרות לעשות רווח כספי ביום בו ציינו עשור להקמת האיצטדיון בפריס, ורשמה שיא בתולדות הליגה הצרפתית עם קרוב ל-78 אלף צופים, אם כי האלופה ניצחה בסופו של דבר 0:1.

השנה החליטה ליל, בהסכמת הנהלת ליון ומנהלת הליגה, לעשות זאת שוב. הפעם הערב יכלול חגיגה גדולה, קונצרט של הזמר האיטלקי זוצ'רו ועוד מיני הפתעות על מנת להגדיל את ההכנסות ואולי לשבור את השיא פעם נוספת, אבל יש גורמים שלא ממש מרוצים מהעניין. "אני מבין שהכל נעשה מסיבות כלכליות, אבל זה לא ממש הוגן", אמר לורן בלאן, מאמן בורדו, המתחרה עם ליון על האליפות. "מהלך כזה בעצם פותח דלת לקראת מקרים דומים בעתיד ואין דרך חזרה, אבל כרגע יש הסכמה של שתי הקבוצות, כך שהדעה שלי לא ממש חשובה. ברור שליון זוכה כאן ליתרון, עובדה שהיא ניצחה שם בעונה שעברה".

שוערה הוותיק של בורדו, אולריך ראמה, הוסיף בעניין: "אני לא מבין מה הטעם בהעברת המשחק, מלבד הרעיון הפרסומי, הרי הפעם אפילו לא מציינים מאורע כלשהו. מוזר לראות משחק ליגה נערך בסטאד דה פראנס". רק מארק פלאנוס לא התרגש: "אם זה מוסיף לעניין בליגה ומביא עוד קהל למגרשים, אז אין בעיה. זו חגיגה לכדורגל הצרפתי".

  • עוד באותו נושא:
  • ליל
  • ליון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully