וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה את אלבה ברלין 70:76

מבלי שנותר לה על מה לשחק, ניצחה מכבי ת"א את אלבה ברלין בגרמניה 70:76, במשחק ששתי הקבוצות היו מעדיפות לשכוח. צ'ארלס גיינס הצטיין עם 24 נקודות

נכון, מכבי תל אביב לא קיבלה את מבוקשה. ריאל מדריד לא ניצחה את ברצלונה, והסיכויים של הצהובים להעפיל לשלב ההצלבה התמוססו, אבל גם זה לא יכול לשמש הסבר לתצוגת הכדורסל החלשה שנראתה היום על הפרקט בברלין. בסיום המשחק אמנם הצליחה מכבי תל אביב לגבור על אלבה ברלין 70:76, אבל עם יכולת שכזאת, אולי טוב שקבוצתו של פיני גרשון לא תיכלל בשמונה הטובות של אירופה. אם ישנו דבר אחד שגרשון יכול להתנחם בו מהערב הזה הוא היכולת של צ'ארלס גיינס שעלה בחמישייה וגמל למאמנו עם 24 נקודות.

שתי הקבוצות נראו חסרות חשק לקראת המשחק הזה, שלא שינה לשתיהן, ונתנו מחצית ראשונה נוראית, מלאת החטאות, איבודים והחלטות מטופשות משני הצדדים. ברבע השלישי הצליחה קבוצתו של גרשון להתאושש מעט, ובזכות התעוררות של מרקוס בראון, הצליחה לפתוח יתרון קטן שהספיק לה עד לסיום, והשיבה קצת צבע ללחיי האוהדים שלה. אלא שגם עם ניצחון חוץ ביורוליג, נראה שלקראת החלק המכריע של הליגה הישראלית, הצהובים כבר לא כל כך מאיימים.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם צ'ארלס גיינס, מרקוס בראון, קרלוס ארויו, ליאור אליהו ודרור חג'ג'.

אלבה ברלין פתחה עם קייסי ג'ייקובסן, סטפן האמן, אנסו ססאיי, אדם צ'אב, עמנואל מקלרוי.

שתי הקבוצות פתחו בצורה מהוססת את המשחק, אבל קבוצתו של פיני גרשון היתה הראשונה להתעשת מעט, ו-4 נקודות של מרקוס בראון העלו אותה ליתרון מוקדם, 2:6. אלבה הפסיקה להטיח את הכדורים מבחוץ והלכה פנימה לצ'אב, שקלע 6 נקודות מהירות, והעלה את המקומיים ליתרון 6:8. מכבי הלכה אל האיש שלה בפנים, גיינס, שהגיב ב-7 נקודות משלו ב-5 דקות, אבל עבירה בלתי ספורטיבית של דרור חג'ג' על ג'נקינס שמרה את הגרמנים מלפנים. שתי הקבוצות נראו רע מאוד והרבו להחטיא ממצבים נוחים, ובסיום רבע ראשון מזעזע, ירדה אלבה ברלין ביתרון 13:15.

די בראון סוף סוף שם נקודות על הלוח עבור מכבי בפתיחת הרבע השני, אבל שלשה מהפינה של דויצ'ין, ומתפרצת של מקלרוי קבעה 17:20. אליהו, שהחטיא את 4 הזריקות הראשונות שלו הצליח להכניס את הכדור לסל, סקוליץ קבע יתרון 4 לזכות אלבה, אבל די בראון הצליח להחזיר את האורחים עד שיוויון 25:25. הגרמנים שוב עלו ליתרון, אליהו הצליח לקלוע עוד סל, בעיקר כי איש לא הפריע לו בדרך לדאנק קליל, וג'אמפ של מקלרוי קבע 30:32 לזכות אלבה בסיום מחצית ששתי הקבוצות ירצו לשכוח.

סקוליץ' בליי אפ קליל פתח את הרבע השלישי עבור הגרמנים, ומתפרצת נאה של ג'נקינס קבעה יתרון 32:38 למקומיים. ארויו החזיר את קבוצתו עם 4 נקודות, ומרקוס בראון הצליח לבסוף למצוא את השלשה הראשונה של מכבי, ומיד הוסיף את השניה, שהשוותה את התוצאה ל-40:40. השלשה של בראון עשתה תיאבון לבראון אחר, די בראון, שביחד עם ג'אמפ של ארויו העלה את מכבי ליתרון 6. ססאיי החזיר את הגרמנים, ושלשה של ארויו עם הבאזר קבעה 47:55 בסיום השלישי.

גיינס פתח את הרבע האחרון בדאנק שפתח פער של 9 עבור קבוצתו, אבל רייט השאיר את אלבה קרובה עם שלשה מהפינה. גיינס המשיך להתעלל בהגנה הגרמנית, אבל רייט צלף עוד שלשה, והפער עמד על 53:58 בלבד לאורחים. גיינס המשיך ביכולת הטובה שלו, וללא שמירה קלע 4 נקודות רצופות שהעלו את מכבי ליתרון 9. הגרמנים לא ויתרו ו-2 דקות לסיום הורידו ל-4 בלבד, אבל אז היכה בראון פעם נוספת מבחוץ. אלא שזריקה טיפשית של ארויו הובילה את אלבה להזדמנות נוספת, ושלשה של ג'ייקובסן צימקה ל-72:70, 16 שניות לסיום. ארויו קבר את שתי זריקות העונשין שלו, אליהו נתן גג לג'נקינס, ומכבי יצאה בשן ועין ממשחק שכבר היה לה בידיים.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: צ'ארלס גיינס 24 (9 מ-12 מהשדה) ו-12 ריבאונדים, מרקוס בראון 21 (4 מ-7 לשלוש), קרלוס ארויו 14 ו-4 אסיסטים, די בראון 11, ליאור אליהו 6, עמרי כספי, טל בורשטיין, דרק שארפ ודרור חג'ג' שיחקו ולא קלעו.

קלעו לאלבה ברלין: עמנואל מקלרוי ואדם צ'אב (11 ריבאונדים) 14 כל אחד, ג'וליוס ג'נקינס 12, קייסי ג'ייקובסן 9, ראשד רייט 8, בלגוטה סקולוביץ' 6, אלכסנדר נאג'פג'י 4, דראגן דויצ'ין 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully