וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוער של אליפות?

מנוסה כמו חודורוב, ווינר כמו אובארוב, מוכשר כמו אבי רן, טכני כמו צ'אנוב וזריז כמו אלימלך. חזרנו לכמה שוערים שהביאו אליפות בעבר, וניסינו לגלות במה הם דומים לאניימה ומיהו הגדול מכולם

יעקב חודורוב 1963/4

כמה ספג: 33 שערים ב-28 משחקים

השפעה?

חודורוב, יחסית, עומד על ממוצע ספיגה לא מזהיר (1.1785), אבל הביטחון שהדמות שלו השרתה עזרה להפועל רמת גן לזכות באליפות יחידה והיסטורית, מיד כשעלתה מהליגה הראשונה.

תרומה?

האמן והסאטיריקן יאיר גרבוז: "קשה להגיד שחודורוב הביא לבד אליפות, אחרי הכל היו אז להפועל רמת גן לא מעט שחקנים טובים, אבל היה לו כוח הרתעה עצום, גם במגרש וגם בפן הפסיכולוגי. כששחקני היריבה ראו אותו הם פחדו. צריך לזכור שחודורוב היה השם הכי גדול אז בכדורגל הישראלי, וכשהוא הגיע להפועל רמת גן השחקנים שלצדו הרגישו שהם מחויבים לניצחון".

דמיון לאניימה?

משחק רגל משובח, כפי שמעיד גרבוז: "בכדורגל של היום מקובל ששוער משחק רחוק מהשער, אבל אז זה היה מאוד נדיר. לחודורוב הייתה ראיית משחק מצוינת והוא היה חולש לא רק על הרחבה, אלא על שליש מהמגרש, ולמעשה משמש כשוער, בלם ומגן יחד".

אפרים ויימן, שוער העבר של הפועל ראשון לציון שזכה להתאמן תחת חודורוב בצעירותו, מוסיף: "הייתה לחודורוב תכונה שאין להרבה שחקנים, וזו אתלטיות חתולית. אם אתה מסתכל על דוגמה מהשוערים של היום, אני חושב שאניימה מגיע לרמה הזו. מדובר בשני אתלטי-על".

אבי רן 1984/5

כמה ספג: 20 שערים ב-30 משחקים

השפעה?

אחת משתי עונות השיא של אבי רן. בעונה הזו רן עזר מאוד להגנת מכבי חיפה לקחת אליפות שנייה ברציפות, משימה מאוד קשה לקבוצה שזה עתה זכתה באליפות הראשונה. רן היה מוכשר כמו שד. למרות שעונה אחר כך (1985/6) הוא ספג אפילו פחות, 18 שערים (הישג שיא לשוער מכבי חיפה עד אז), במקרה הזה הוא לא פספס אליפות במחזור האחרון.

תרומה?

אלי כהן, בלם מכבי חיפה ב-1984/5 ומאמן רעננה כיום: "לא ראיתי אף פעם שוער גדול יותר בארץ. לאבי היו נתונים פיזיים מדהימים. אנשים לא יודעים, אבל הוא היה השחקן הכי מהיר בקבוצה. אחרי האליפות השניה, שלמה שרף אמר לנו שאת האליפות הראשונה לקחנו בזכות ההתקפה ואת השניה בזכות אבי. היה לו סופר ביטחון. לפעמים זה נראה כאילו אי אפשר להכניע אותו. בתור בלם, כשיש לך אחד כזה מאחוריך, אתה מרגיש הרבה יותר בטוח. הידיעה ששחקני היריב יצטרכו להזיע בכדי להבקיע, היתה מורידה לחץ מהקבוצה".

דמיון לאניימה?

אלי כהן: "אם אתה משקלל את כל הנתונים שלו - מיקום, בעיטה ואתלטיות - אניימה ללא ספק השוער הטוב ביותר בארץ. הקבוצה מרגישה משוחררת בגלל שהיא יודעת שיש לה על מי לסמוך. אותו ביטחון שנתן לנו אבי רן בזמנו, אפשר לראות את זה גם בהפועל. אם היא תיקח אליפות, זה יהיה הרבה בזכות אניימה שמעניק לה את האקסטרה שאין למתמודדות אחרות".

ויקטור צ'אנוב 1990/1

כמה ספג: 14 שערים ב-23 משחקים

השפעה?

לא התחיל את העונה, אבל אחרי החמישייה שספגה מכבי חיפה בקופסה (30/11/1990), צ'אנוב הובא במקום גיורא אנטמן, שספג את אותה כמות שערים כמו צ'אנוב בתשעת המשחקים הראשונים. מכאן והלאה, שוער נבחרת ברה"מ היה בלתי ניתן להכנעה.

תרומה?

רפי אוסמו: "ויקטור נחת כשכולם היו בדאון. היתה לו טכניקה אישית מאוד גבוהה. הוא הגיע עם יסודות שוערות שלא נראו אז בארץ. היתה לו בעיטת שוער אדירה, הוא היה כמו קשר לפעמים. בעיטות 50 עד 80 מטר הוא היה מוציא בדיוק מופלא שהיה משאיר את החלוצים שלנו מול השוערים ונותן לנו יתרון אדיר על היריב. מעבר לזה, הוא היה גם אחד מן המנהיגים בקבוצה והיה וינר אמיתי. כמו כל שוער גדול, הוא נתן ביטחון ויציבות להגנה".

דמיון לאניימה?

רפי אוסמו: "ברגע שיש לך שוער עם נתונים כל כך גבוהים, הוא תמיד יציל אותך במצבים מביכים. וזה בדיוק צ'אנוב ואניימה. כולם בקבוצה מרשים לעצמם יותר. אם זה המגנים, שלא פוחדים לעלות לעזרת ההתקפה, וגם הבלמים מרגישים חופשיים יותר. שוער כזה זה 50 אחוז מהקבוצה. בטח לקבוצה לא דורסת כמו הפועל תל אביב, שמנצחת לפעמים על חודו של שער. זה מכריע".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אלכסנדר אובארוב 1995/6

כמה ספג: 16 שערים ב-30 משחקים

השפעה?

כמו אניימה, אובארוב הגיע לשיאו לאחר כמה עונות מצוינות בישראל. בעונת הדאבל הוא היה ממש בלתי ניתן להכנעה, חלק מחוליית הגנה מנצחת והבסיס לקבוצה אדירה, שוער שמביא נקודות, או בקיצור: ווינר.

תרומה?

שורה אובארוב: "הספיקו לי 10 דקות או רבע שעה וידעתי שלקבוצה ממול אין שום סיכוי. הגעתי בשביל לנצח. כשיצאתי לכדור מעולם לא שיניתי כיוון ולא אכפת לי מה או מי יש בדרך. אם מישהו היה רוצה לשנות כיוון זה היה החלוץ. ראיתי רק כדור מול העיניים ולא אכפת לי אם היה שחקן שלי או שחקן יריב לידי או בדרכי. לא היה אכפת לי שיפחדו ממני. לי היתה רק מטרה אחת: לנצח. אם מישהו פחד זו בעיה שלו. כשאני בשער אני לא רואה אף אחד. אני לא יכול לראות כששוער שוכב ברחבה על הרצפה. אני לא יכול לסבול את זה. אני תמיד מלמד את כל השוערים: קיבלתם מכה, תעמדו על הרגליים ואל תראו לצד השני שכואב לך. גם אם אתה מת מכאבים, תעמוד על הרגליים.

"זו אכן היתה העונה הכי טובה שלי במכבי, אבל אני אספר לך ואולי אנשים לא זוכרים, באותה עונה היתה לי בעיה רצינית בגב, פריצת דיסק שהיתה אמורה להשבית אותי לחודשיים. כשחזרתי לשמעון קורק עם תוצאות הבדיקה ואמרתי שהרופא אמר לי לנוח חודשיים, שמעון כמעט הרג אותי ואמר "איזה חודשיים? לך תתאמן מיד". לשחקני מכבי היתה בעיה מאוד רצינית: גם כשהובלנו 0:4 ו-0:5, אוי ואבוי אם קיבלנו גול. השחקנים ידעו שאם נספוג תהיה להם בעיה גדולה. בגמר הגביע נגד ראשל"צ קיבלנו ב-0:4 גול בדקה 90, כמעט הרגתי את גיא נחמן. אין אצלי לקבל גול בשום דקה, בשום תוצאה. אני חושב שהתפקיד של השוער בקבוצה הוא הכי חשוב. שוער צריך להיות עם אפס טעויות. שוער טוב עושה את ההבדל בין קבוצות".

דמיון לאניימה?

אובארוב: "אם יש לך שוער טוב כמו אניימה, הוא נותן להם המון שקט וזה הדבר הכי חשוב. זה משפיע על כל הקבוצה לא רק על ההגנה. שוער חייב להביא נקודות. אפשר להיות קצת פחות טוב, ולעשות גם לפעמים טעות פה ושם, אבל אניימה הביא נקודות במו ידיו להפועל העונה. קח לדוגמא את הדרבי האחרון נגדנו. אניימה היה ההבדל בין שתי הקבוצות".

יעקב הלל, המגן ב-1995/6: "שורה אובארוב זה השוער הכי גדול שהיה אי פעם בישראל, חד משמעית. מה שאובארוב עשה במכבי, אניימה עדין לא עשה בשום קבוצה, והוא לא הביא עדין תואר נכון לעכשיו. אובארוב הגיע לכאן כשוער ברית המועצות הגדולה. בעונת הדאבל היתה במכבי קבוצה מדהימה ולאובארוב היה משקל כבד מאוד בקבוצה הזו. ידענו שאם מגביהים כדור או שיש בעיטה חופשית, יש מאחורינו חומת ברלין. יותר מזה, היו שחקנים ששיחקו מולנו ולא היו בועטים לשער, אלא אם הם היו מגיעים למצב של 100% שער. שחקנים לא היו מנסים לבעוט מ-30 או 40 מטר כי ידעו שאין טעם לנסות בכלל מול אובארוב. הוא יצר הרתעה וחשש אצל החלוצים להגיע בכלל לרחבה. בעונת הדאבל אובארוב כבר היה 5 שנים בארץ וזה עזר מאוד לתקשורת בינינו, כי הוא שלט בשפה. אני חושב שאניימה שוער מדהים, עם הקלות שבה הוא לוקח כדורים. אין ספק שהוא שוער גדול, אבל בעייני הוא מספר 2 אחרי אובארוב. אם הפועל תיקח אליפות אז אניימה הוא שחקן העונה".

שביט אלימלך 1999/2000

כמה ספג: 28 שערים ב-39 משחקים

השפעה?

היה העוגן לצד תינוקות קשטן והצטיין בחלקים החשובים של הליגה, כולל כמובן בגביע, בדרך לדאבל.

תרומה?

שביט אלימלך: "אפשר לקרוא לעונה ההיא, עונת הדאבל, עונה מושלמת מבחינתי. מעבר לזכיה בתארים זכיתי גם בתואר שחקן העונה. מטבע הדברים זקפו לי אחריות להישגים. מבחינה מקצועית אלו שנים שבהן השתפרתי וצברתי בטחון, הגעתי לשיא מסוים מבחינת הליגה. השארתי חותמת של ההישג הגדול ומכאן הדלתות נפתחו. תרמתי הרבה לאליפות".

שלום תקווה: "לא רק שזכינו באליפות באותה עונה, היה לנו שוער יוצא מן הכלל. אלימלך הביא שקט. יש לשוער השפעה גדולה מאוד על שחקני ההגנה. ברגע שבלם יודע שמאחוריו יש שוער דומיננטי, מה שאנחנו מכנים 'תחנה סופית', בעל יכולות ובעל אישיות, זה מקרין בטחון. גם החלוצים נהנים מההפקר כשהם יודעים שיש להם הגנה טובה. באותה עונה, הרבה בזכותו, הפועל ספגה הכי מעט שערים בליגה ונחלה הצלחה גדולה בגביע. שביט הוא אחד האחראיים המרכזיים לכך שהנפנו גביע, וזה יאמר לזכותו"

דמיון לאניימה?

שלום תקווה: "אניימה ושביט הם שני שוערים שונים במהותם. לכל אחד יש את התכונות שלו. אניימה הוא פיגורה, אבל מבלי לזלזל ביכולתו, אני אומר שיש לו הרבה שעות לעבוד בהפועל כדי להגיע להישגים ולתרומה ששביט העניק לה. מדובר בשוער יוצא דופן. מבחינה פיזית, הממדים שלו עושים את ההבדל. על שביט אפשר לומר שהוא 'חי' יותר את המשחק. למרות הכינוי של אניימה, שביט הוא לא פחות 'חתול'. אניימה מבצע את הדברים ברחבת החמש בצורה ששוערים אחרים צריכים להתאמץ והוא לא, בעיקר בזכות הגובה והממדים. הוא גבוה, חסון וחזק. שביט, מצדו, יותר זריז. בלעדיו, אני לא יודע אם היינו מהמרים על הפועל כאלופה. עם אניימה, קל יותר לומר להשתמש במושג הזה, 'אליפות'".

שביט אלימלך: " אניימה שוער טוב מאוד שמקרין יציבות וזאת מילת המפתח מבחינתי. תמיד רציתי להגיע ליציבות ואת זה עשיתי באותה עונה, בדאבל. השאלה הגדולה היא האם אניימה יישאר בהפועל או לא. אם כן, והפועל תזכה באליפות, אז ברור שההשפעה שלו תהיה גדולה מאוד. הרמה של הליגה העונה היא לא גבוהה, אבל היא מאוד תחרותית. לכן, אני חושב שדווקא העונה תפקיד השוער וההגנה הם קריטיים, ומי שתספוג הכי פחות, קרוב לוודאי שתזכה בתואר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully