וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת המוות של פקיסטן

רועי פרידמן

4.3.2009 / 11:20

הפיגוע נגד סרי לנקה בלאהור הצטרף לשורה של אירועים אלימים ושערוריות. כשמדובר במדינה חולת קריקט, הספורט הלאומי נמצא בסכנה

עד כמה שזה נשמע מוזר, הפיגוע ביום שלישי נגד שחקני נבחרת הקריקט של סרי לנקה היה פיגוע יזום ראשון נגד קבוצת ספורט בפקיסטן. מאז רצח הי"א במינכן, לא נרשם אירוע שמטרתו היא לפגוע במשלחת ספורטיבית. הפיגוע בוצע מספר דקות לפני פתיחת היום השלישי של הטסט (תחרות רשמית בין שתי קבוצות) השני בין פקיסטן לסרי לנקה, כמה מאות מטרים ליד אצטדיון גדאפי, בו היה אמור המשחק להתקיים. באירוע נהרגו שישה שוטרים. שני שחקנים סרי לנקים, תילן סמארווארה ותראנגה פאראנאויתנה, נפצעו מרסיסים שחדרו לגופם ושלושה שחקנים נוספים נפצעו קל: הקפטן מאהלה ג'איאוורדנה, לו היה זה אמור להיות משחקו האחרון כקפטן של סרי לנקה, סגנו קומאר סנגאקארה ואג'אנתה מנדיס, אחד הכוכבים הצעירים של הנבחרת. אחת ההשערות הייתה שהמחתרת הטמילית קשורה לפיגוע, מה שירד מהפרק לאחר זמן קצר.

לא הייתה זו הפעם הראשונה שפיגועי טרור משבשים אירועי קריקט בשנים האחרונות, אם כי יש לציין שאף אחד מהם לא היה מכוון ספציפית לנבחרות המתמודדות. ב-1996 סירבו אוסטרליה והודו המערבית לשחק בסרי לנקה במהלך אליפות העולם, בעקבות פיגוע של המחתרת הטמילית בקולומבו, בירת האי. ב-2002 אירע פיגוע בבית מלון בקראצ'י, בו שהתה נבחרת ניו זילנד, כשעתיים לפני תחילת משחק מתוכנן שלה נגד פקיסטן. ב-2003 סירבו הניו זילנדים לשחק בקניה במהלך אליפות העולם בעקבות הפיגוע במומבסה, שכלל מכונית תופת בבית מלון וניסיון הפלה של מטוס ארקיע. ב-2006 בוטל טורניר משולש בקולומבו בעקבות פיגוע. בשנה שעברה הייתה נבחרת אוסטרליה אמורה לשחק בסבב בפקיסטן אבל ביטלה אותו בעקבות המהומות שגרמו לרצח בנזיר בוטו. בעקבות חוסר השקט במדינה דחתה גם הודו המערבית את הגעתה, ונבחרת הודו, שהייתה אמורה לשחק בפקיסטן, ביטלה את הנסיעה בעקבות הפיגועים במומבאי.

שחקני עבר של פקיסטן התבטאו בנושא הפיגוע והתרעמו על העובדה שעד שהייתה נבחרת שמוכנה לשחק, היא הותקפה על ידי ארגון טרור. אימראן ח'אן, מגדולי שחקני פקיסטן, קפטן הנבחרת שזכתה באליפות העולם ב-1992 והיום פוליטיקאי מפורסם, האשים את שרותי הבטחון ברשלנות שאיפשרה את הפיגוע.

מעשי הטרור הם רק חלק מהצרות שאיתן נאלץ האיגוד להתמודד, כשעל סדר היום גם פרשיות שחיתות ומכירת משחקים (כחלק מהסבבים העולמיים). האיגוד עמד על המוקד לאחר שאיפשר לשחקנים שבדמם התגלו סמים אסורים לשחק. ב-2006 נרשמה שערוריית "הכדור באובל", כשבמשחק טסט נגד אנגליה פסק שופט אוסטרלי שהפקיסטנים "דפקו" את הכדור, מה שגרם לפיצוץ הטסט. ב-2007, במהלך אליפות העולם באיים הקריביים, נמצא מאמן הנבחרת בוב וולמר מת בחדרו בבית המלון לאחר הפסד. סוגיית מותו, שנעה בין רצח למוות טבעי, נותרה פתוחה עד היום.

הקריקט הוא הספורט הלאומי בפקיסטן, וכל אירוע שקשור בנבחרת מביא להפגנות אלימות שמגיעות גם לאובדן בנפש במדינה הזו. המדינה הייתה אמורה להיות שותפה לאירוח הגביע העולמי ב-2011 וטורניר חשוב נוסף, גביע האלופות, שמן הסתם לא יתקיים שם השנה. הדאגה הגדולה ביותר היא כמובן אירוח גביע העולם, מה שנראה היום רחוק מתמיד. גורמים במדינה כבר מתחילים לחשוב על המכה האנושה שיקבל הקריקט הפקיסטני עקב אי היכולת לארח קבוצות. הנבחרת תארח במהלך השנה הקרובה את אוסטרליה באבו דאבי, ולמרות שבאמירויות יש אכלוסיה פקיסטנית לא קטנה, בית אמיתי זה בוודאי לא יהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully