וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה ניצחה את ריאל והדיחה את מכבי ת"א

הצהובים ישחקו רק ביום ה', אבל ניצחון של בארסה על מדריד 79:90 שם סוף לעונה האירופאית שלהם והם יסתפקו במאבק על האליפות

את המחזור החמישי של שלב הטופ 16 ביורוליג תרצה מכבי תל אביב לשכוח כמה שיותר מהר. אחרי ההפסדים לספרדיות, ידעו הצהובים שנותר לה סיכוי להעפיל להצלבה במידה וריאל מדריד תנצח את ברצלונה. אלא שבדיוק ההיפך קרה, הלבנים ניצחו 79:90 וסיימו לה את העונה האירופית כבר בשלב 16 הגדולות ועוד לפני שהיא עולה למשחק מחר (חמישי) מול אלבה ברלין. ההפסד של ריאל פותח כעת את המאבק על ראשות הבית, אך בכל מקרה שתי הספרדיות כבר יודעות שהן נמצאות בין שמונה הראשונות של אירופה.

טאו ויטוריה יצאה למקום אליו הולכים כדי להשיג ניצחונות, סופוט בפולין, מתוך ידיעה שניצחון יבטיח לה ככל הנראה מקום בהצלבה ויקרב אותה במקביל למקום הראשון בבית. היא עמדה במשימה וניצחה בגדול 72:92, מה שמשאיר את הפולנים עם אפס ניצחונות לאחר חמישה משחקים. צסק"א מוסקבה גם היא עשתה את המוטל עליה נגד פנרבחצ'ה/אולקר ברוסיה כשניצחה 60:77. בשל ההפסד, הטורקים מסיימים את דרכם באירופה. במשחק נוסף נפגשו שתי המאכזבות של היורוליג, מלאגה ורומא, למשחק בספרד שבו סיימה מלאגה עם ניצחון שמשאיר לה סיכוי להמשיך, 64:99.

ברצלונה - ריאל מדריד 79:90

במכבי תל אביב קיוו להפסד של ברצלונה, וחשבו שהיריבה הקשה, ריאל מדריד, תעשה עבורה את העבודה. אלא שהמציאות הציגה משחק בין שתי היריבות הגדולות בכדורסל הספרדי, וברצלונה נלחמה הרבה יותר כדי לסיים עם הניצחון, שהעלה אותה לשלב שמונה הגדולות. ריאל הגיעה קצת יהירה, אחרי שהגיעה למשחק מראשות הבית, אך כדי לסיים במקום הראשון היא תצטרך להיאבק גם במחזור האחרון נגד אלבה ברלין כדי לא למעוד.

הקאטלונים נהנו רק משלוש דקות של יאקה לאקוביץ', אך גם בלעדיו הם הסתדרו לא רע בדרך לניצחון החשוב. חואן קרלוס נבארו, שגם במשחק הקודם נתן הצגה, היה דומיננטי וקלע 16 נקודות, אך הקלעי המצטיין בשורות ברצלונה היה דיוויד אנדרסן, שסיים עם 22 נקודות. בשורות ריאל היחיד שעוד ניסה לעשות משהו היה מארקו תומאס, ששיחק אמנם רק 14 דקות, אך בהן הוא היה הקלעי המוביל עם 18 נקודות. לואיס בולוק היה קצת פחות טוב עם 15 נקודות.

ברצלונה פתחה את המשחק חזק וכבר אחרי שלוש דקות שיתקה את ההגנה של ריאל עם שלשה של נבארו, שעלה ל-2:9. ריאל לא נבהלה, נתנה פייט בחזרה ושתי שלשות של סרחיו לול סידרו לה משחק צמוד. ריאל איבדה כדורים ואיפשרה לברצלונה לסיים את הרבע הראשון עם יתרון 21:30. בארסה ניסתה לברוח ולהגדיל את היתרון, אבל ריאל לא ממש איפשרה ודאגה לעצור אותה עם נקודות של מארקו תומאס. ולמרות זאת, ברצלונה בראשות נבארו וסאדה סיימה את המחצית ביתרון 38:48.

ברצלונה התעלמה לחלוטין מהכוונות של ריאל לצמצם את ההפרש ונעזרה בעידוד של הקהל בפלאו בלאוגרנה כדי להגדיל את ההפרש בפתיחת הרבע השלישי. דיוויד אנדרסן ולובוש בארטון ניצחו על ההתקפה הקטלונית וההתקפה של ריאל נראתה באותן דקות אבודה לחלוטין, כשההפרש צמח ל-21 (49:70) והרבע הסתיים ביתרון 58:74. גם ברבע האחרון לריאל לא היו תשובות ובאמצע הרבע היא עמדה על ארבע נקודות בלבד בזמן שנבארו שוב קלע מחוץ לקשת וגם האחוזים המצוינים מהעונשין סידרו את הגדלת היתרון. ההמשך כבר היה גארבג' טיים והסתיים בניצחון קטלוני 79:90.

צסק"א מוסקבה - פנרבחצ'ה/אולקר 60:77

אטורה מסינה ושחקניו התייצבו באולם בצסק"א למשחק מול הטורקים במטרה ברורה לסיים עם ניצחון שייתן להם דחיפה אדירה לקראת המקום הראשון בבית. אחרי שלאחרונה אלופת אירופה מעדה בגביע הרוסי והודחה בחצי הגמר, היא הפעם ידעה שרק ניצחון בא מבחינתה בחשבון, גם אם ליריבה היה על מה להילחם, אך עם הפסד של הטורקים, פנרבחצ'ה אולקר סיימה את דרכה ביורוליג.

אחרי הרבע הראשון נראה היה שצסק"א הולכת בעקבות המפגש הקודם בין השתיים, בו ניצחה 48:66. שחקניו של אטורה מסינה דהרו עם 13:27 בסוף הרבע, אך פנרבחצ'ה העלתה את רמת המשחק שלה ברבע השני וירדה להפסקה בפיגור 38:35 בלבד. ארזם לורבק (18 נקודות) נתן את הטון והיה הדומיננטי בשורות המנצחים יחד עם מתיאס סמודיס (14), ואחרי דהירה של 0:8 ברבע האחרון, המשחק הוכרע והמקום הראשון התקרב עבור האלופה. גורדן גיריצ'ק הוביל את קלעי המפסידים עם 15 נקודות.

פורקום סופוט - טאו ויטוריה 92:72

הספרדים משתוקקים לתפוס את המקום הראשון בבית שלהם, והם במאבק ישיר מול אולימפיאקוס, כל שניצחון הערב היה הכרחי והוא גם הושג. בפעם הקודמת שהשתיים נפגשו, זה גמר בתבוסה קשה עבור סופוט (99:77) וגם הפעם, מול הקהל הביתי, הפולנים לא היוו יריב ולמרות שהוליכו 19:23 בתום הרבע הראשון, משם טאו לקחה את העניינים לידיים והפליגה לעוד ניצחון קל.

הפולנים ירדו למאזן 5:0, ואם לוקחים בחשבון את השלב הקודם, הרי שנכון לכרגע הם עומדים על רצף מדהים של 12 הפסדים רצופים, מה שמעלה את השאלה אם הם בכלל היו צריכים להיות פה ואת התהייה סביב הרמה הכללית של היורוליג. מירזה טלטוביץ' הוליך הערב את הבאסקים עם 22 נקודות, פיט מיקל קלע 14 ואיגור ראקוצ'ביץ' הסתפק ב-13. את סופוט הוליך פאט ברק, שקלע 15 והוריד 9 ריבאונדים, קינטל וודס ורוני בורל הוסיפו 12 נקודות כל אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מלאגה - רומא 64:99

שתיים מהקבוצות המאכזבות ביותר בשלב הטופ 16 נפגשו למשחק ששתיהן הגיעו עם מעט מאוד חשק, אך מלאגה נזקקה לניצחון הרבה יותר, למרות שהסיכוי שלה להמשיך לשלב ההצלבה עדיין נחשב לנמוך. מלאגה, שדהרה לניצחון שני בשלב, תזדקק ניצחון גם נגד פנאתינייקוס במחזור האחרון ולשני הפסדים של פרטיזן, מחר מול פאו ובשבוע הבא נגד רומא. או במילים אחרות, סיכוי לא ממש גבוה.

ולמרות זאת, הספרדים עשו את העבודה שלהם בצורה טובה, לפחות הערב, וכבר אחרי עשר דקות של משחק הם הובילו 15:31. הפער רק הלך וצמח בזכות התקפה איומה של רומא, ואל המחצית ירדה מלאגה ביתרון 30:55. גם ברבע השלישי רומא לא הצליחה לשלוף אף שפן והמשחק הוכרע עוד במהלך הרבע השלישי כשמי שדאג לשפר את שורות הסטטיסטיקה שלו היה תומאס קלאטי, שסיים עם 33 נקודות ושבעה ריבאונדים. בשורות המפסידים הדומיננטי היה ברנדון ג'נינגס, שסיים עם 17 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully