וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע ספרדי: עלייה וקוץ בה

ברצלונה המשיכה לא להרשים בחצי גמר הגביע נגד מאיורקה, סיימה ב-1:1, אך תופיע בגמר לאחר 11 שנים ותפגוש בו את אתלטיק בילבאו

אחרי 11 שנים ברצלונה סוף סוף זוכה להופיע בגמר גביע המלך הספרדי. הקטלונים, שלא הצליחו להגיע למעמד בעשור האחרון, סיימו אמנם הערב (רביעי) ב-1:1 נגד מאיורקה, אך בזכות הניצחון במשחק הראשון הם מגיעים אל הגמר, שם יתמודדו מול אתלטיק בילבאו, שעברה את סביליה, ב-13 במאי.

הקטלונים, שיאני הזכיות בגביע עם 24 הנפות במהלך ההיסטוריה, כבר יותר מעשור לא הגיעו לשלב האחרון במפעל ועבורם זה די והותר. אלא שכרגע ההיסטוריה פחות מעניינת אותם אלא יותר העובדה שהקבוצה רחוקה מלהציג את הכדורגל המלהיב של תחילת העונה. ללא ליונל מסי, שכבש את שער השוויון, ברצלונה הייתה סופגת הפסד שלישי ברציפות בספרד, אחרי שני הפסדי הליגה לאתלטיקו ולאספניול.

פפ גווארדיולה, שזכה בניצחון 0:2 במשחק הראשון, נתן מנוחה לשחקנים הבכירים שלו וכמעט שילם על כך ביוקר. רפא מארקז, גודיונסן, תיירי הנרי, סמואל אטו, צ'אבי וליונל מסי ראו את המחצית הראשונה מהצד, אך מהר מאוד גווארדיולה הבין שהוא חייב שינוי, לאחר שער היתרון של גונזאלו קסטרו. מאיורקה הייתה קרובה לשוויון כשמרטי החמיץ מהנקודה הלבנה בדקה ה-52. שתי הקבוצות סיימו את המשחק בעשרה שחקנים עם הרחקות של מרטין קאסראס (ברצלונה, 51) וחוסמי (מאיורקה, 65).

דודו אוואט, שמצוי לאחרונה בכושר טוב ועזר לייצוב ההגנה, לא פתח בהרכב מאיורקה והשוער השלישי של הקבוצה, חרמן לוקס, ראה בדקה ה-82 את ליונל מסי מנצל התקפה מתפרצת כדי לסיים את המשחק עם שוויון ועם הכרטיס לגמר.

אתלטיק בילבאו - סביליה 0:3

האריות נוצחו על ידי סביליה 2:1 במשחק הקודם וגם מפגש הליגה הסתיים באותה תוצאה. הערב, עם תחושות הנקם, רשמו הבאסקים ניצחון גדול והשתיקו את נשיא סביליה, חוסה מריה דל נידו, שביקש משחקניו "לטרוף את האריות".

חלוץ בילבאו ונבחרת ספרד, פרננדו יורנטה, חזר לאחר שנח במשחק הליגה וכבש את השני במשחק בדקה ה-34, חצי שעה לאחר הראשון של חאבי מרטינז. בדקה ה-37 נעץ גאיזקה טוקוורו את השלישי וחרץ את גורל המשחק. בילבאו, שבעברה זכתה ב-23 תארי גביע, מעפילה לגמר ראשון מאז 1985.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully