וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלברז: "השער מוקדש לכל מי שדיבר עלינו"

דור בלך ונועם אשל

3.3.2009 / 10:57

צפו במגן שנכנס בשחקני בית"ר שלכלכו עליו ("לא נהניתי מהשער") וקבלו ראיון עם קאלה, שלא מוותר על הקנס ומכריז: "אנחנו רעבים"

ברני ארדוב

צפו בכריסטיאן אלברז מתראיין ושופך את הלב לנועם אשל, צלם וואלה! ספורט

לאחר עוד ניצחון, חזרה מובהקת למאבק האליפות וקבלת המפתחות לשער בחזרה מראובן עטר, טברטקו קאלה יכול סוף סוף לחזור להיות הליצן של חדר ההלבשה, מבלי להרגיש לא נעים. "עשית קרקס? מה זו הבעיטה הזאת?", הוא צרח לעבר כריסטיאן אלברז בסיום הניצחון אמש (שני) על מכבי נתניה (1:2). לאחר שאלברז נשבע לו שכיוון, הוא הטיח לעברו "לא יכול להיות שכיוונת, טוב קלעת בול. איך אומרים בעברית? היה לך פוקס".

"האמת שהוא נתן משחק מדהים, גם מבלי קשר לגול", מודה קאלה. "הוא הציל אותי מספיגה במחצית השנייה כשהרחיק מהקו, והוא המצטיין ללא ספק". אלא שמתחת למסכת החיוכים, קאלה עוד זוכר את התקופה הקשה שלו, שנגמרה רק בשבוע שעבר כשחזר אל בין הקורות. "לא היה קל לשבת על הספסל, זה היה דבר חדש עבורי, בטח שבארץ. אבל אין מה לעשות, אני מקצוען ואני מכבד את ההחלטה של ראובן עטר".

גם את הקנס על סך 5,000 השקלים שספג על התבוסה להפועל תל אביב, בה לא שותף, קאלה עדיין לא שכח, על אף שהוא מנסה שלא לעסוק בעניין. לפני כשבועיים, כשראה שנקנס, איים על בית"ר בתביעה, אך לבסוף החליט לסגת מהאיומים אחרי שהובהר לו כי במידה שיתבע, ילקחו ממנו ההטבות שאינן כלולות בחוזה כמו רכב מרווח יותר. "כל השחקנים יחליטו יחדיו מה לעשות עם הקנס, אחרי הכל אני לא היחיד שקיבל אותו. יש לנו שני קפטנים, דוד אמסלם ואריק בנאדו, ויחד איתם נגיע להחלטה בדיוק מה עושים", הוא מספר. "זה גם לא העניין שלנו השחקנים, אם נצטרך - עורכי הדין שלנו יטפלו בזה. בכל מקרה עכשיו זה לא הזמן לעסוק בזה, כשיש אווירה טובה בקבוצה. בשביל מה לעשות בלאגן? אחנו רוצים להתנהג כמו ג'נטלמנים".

"אנחנו יותר ממסוגלים להסתדר עם הסגל הנוכחי"

האווירה הטובה הזו, היא אולי מה שעושה את ההבדל בין בית"ר המקרטעת של החלק הראשון של העונה, לבין הקבוצה החיונית של ימינו, זו שמתחילה להזכיר את ההיא שזכתה בדאבל. "פתחנו את העונה לא טוב וגם בלי מזל, היו לנו הרבה פציעות וגם כשהשחקנים חזרו מהפציעות היו לנו בעיות", נזכר קאלה. "אבל לאט לאט, צעד אחר צעד, אנחנו חוזרים לעצמנו. אנחנו מגיעים לשלב הכי חשוב של העונה בכושר שיא ועם רצון ענק. גם אתמול לדוגמה, נתניה נשכה חזק מאוד, אבל אנחנו נשכנו חזק יותר. אנחנו שוב רעבים, רעבים מאוד".

"הבעיה שלנו הייתה שנגדנו כולם באים ב-200%, ואנחנו הגענו רק ב-100% וזה לא מספיק", מודה הענק החביב. "עכשיו גם אנחנו מגיעים ב-200% לכל משחק. יש בקבוצה המון אנרגיות חיוביות וזה משתקף על המגרש, קשה לעצור אותנו כשאנחנו ככה".

העובדה שהפריצה הגיעה דווקא לאחר שחרורם של דרק בואטנג, משה אוחיון ויואב זיו אולי קצת מפתיעה, אבל לא את קאלה. "בתור שחקן, אין לי דעה על השחרור שלהם, זו החלטה של המנהלים ולשחקנים לא צריכה להיות דעה בעניין. נכון שעזבו שחקנים טובים, אבל אנחנו עדיין הכי איכותיים בליגה ואנחנו יותר ממסוגלים להסתדר עם הסגל הנוכחי".

קאלה, שככל הנראה לא ימשיך בבית"ר בשנה הבאה, לא מתכוון להתרחק יותר מדי. "אני לא יודע מה יהיה בדיוק שנה הבאה, אבל אמרתי לסוכן שלי שאני רוצה להישאר בישראל. אני אוהב את ישראל ומחובר מאוד למדינה. אשתי ישראלית וכבר הגשתי בקשה לאזרחות, אני כבר לא יכול לחכות להיות ישראלי".

מי השוער הטוב בישראל? "דוידוביץ'"

כשנדרש קאלה לסוגיה מי השוער הטוב ביותר בישראל, הוא יורה ללא היסוס: "דוידוביץ', ללא ספק. הוא ותיק ומנוסה גם בזירה הבינלאומית וגם במפעלים אירופאיים".


אתה באמת חושב שהוא יותר טוב מאניימה?


"כן. בשבילי הוא מספר אחת בישראל. אני מאוד מעריך אותו ואת היכולות שלו, הוא שוער מדהים וגם אמרתי לו את זה".

ובכל זאת, הוא עשה כמה טעויות מביכות לאחרונה.

"אז מה? זכותו לטעות וצריכים לדעת לסלוח לו על זה. הוא עובד קשה ומשקיע המון, ולמי שעובד יש גם זכות לטעות. אסור גם לשכוח שהוא חוזר מפציעה ארוכה".

קאלה עצמו לא מתכוון להיעלם מנוף הכדורגל הישראלי בקרוב. "אני לא מתכוון לפרוש בקרוב, אני רוצה להמשיך לשחק עוד 5 שנים לפחות. אני בכושר טוב, אני שומר על עצמי ומשקיע בגוף שלי", הוא מפרט. "כשאפרוש אני רוצה להיות מאמן שוערים פה בישראל ולעזור לגדל דור חדש של שוערים. אני הבנתי כבר מזמן שהעתיד שלי הוא פה ואני אמשיך את החיים שלי בארץ הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully