וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרינה היא המלכה של קינג

ניצחה את ונוס 4:6, 3:6 בגמר טורניר הראווה שארגנה טניסאית העבר הדגולה בילי ג'ין קינג, שאמרה: "האמינו לי, מקרה פאר לא יקרה שוב"

סרינה וויליאמס זכתה הלילה (בין שני לשלישי) בטורניר הראווה על שם בילי ג'ין קינג, אותו ארגנה הטניסאית המיתולוגית, אחרי שניצחה את אחותה ונוס 4:6, 3:6. היה זה טורניר חד יומי שנערך במדיסון סקוור גארדן וכלל ארבע טניסאיות בלבד: האחיות וויליאמס, ילנה יאנקוביץ' ואנה איבנוביץ'.

"זה היה ערב עמוס", אמרה סרינה לאחר הזכייה שהעשירה את חשבונה ב-400 אלף דולר, "אחותי לעולם לא מוותרת, ולכן כה קשה לשחק נגדה, היא רצה וחובטת בהכל, זה מתסכל". ונוס הגיעה לטורניר בכושר מעולה אחרי שזכתה בדובאי ואקפולקו, וניצחה בחצי הגמר את ילנה יאנקוביץ' 4:6, במשחק שכלל מערכה אחת. סרינה ניצחה את איבנוביץ' 3:6, והשתיים נפגשו לעוד גמר ביניהן, שהסתיים הפעם בניצחון הצעירה על האחות המבוגרת יותר. שתי הסרביות, יאנקוביץ' ואיבנוביץ', קיבלו 250 אלף דולר על השתתפותן, לא רע לערב אחד. ונוס הסתפקה ב-300 אלף דולר.

בילי ג'ין קינג היא אחת הטניסאיות הגדולות בהיסטוריה של הענף, וללא ספק החשובה שבהן. היא זכורה לכולם מ"קרב המינים" שערכה ב-1973 נגד בובי ריגס, אותו ניצחה, אבל חשיבותה לענף טניס הנשים הוא בחתירתה לשוויון והפיכתו למקצועני כשהיתה מבין מייסדי ה-WTA. טורניר הראווה שנערך לכבודה הביא את הטניס לגארדן, וקינג ניצלה את ההזדמנות כדי לצאת נגד מארגני טורניר דובאי, שנקנסו ב-300 אלף דולר, על שמנעו משחר פאר לשחק בו. "האמינו לי, זה לא יקרה שוב", אמרה קינג, "אנחנו לא נגיע לשם, אני מתחייבת על כך. הספורט שלנו מייצג חופש ושוויון".

ביל קלינטון כיבד את קינג בנוכחותו, ונשיא HBO ששידרה את האירוע, רוס גרינברג, אמר: "אני מקווה שזה יהפוך לאירוע שנתי. אם אפשר לעשות סוג של גארנד סלאם במדיסון סקוור גארדן בכל שנה, אז למה לא?". כזכור, הגארדן אירח טורניר טניס בין השנים 1977 ל-2000, וקינג הסבירה מדוע נעלם הטניס ממרכז מנהטן. "הסיבה לכך היא שדוחא וקטאר משלמים יותר כסף. יבשת אסיה החלה להתעניין בטניס והיא משלמת טוב כי הממשלות עוזרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully