וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוז'יקרו יעמוד לדין בעקבות התבטאותו נגד השופטים

2.3.2009 / 17:48

קפטן סגנית מחזיקת הגביע יעמוד לדין ביום חמישי הקרוב למרות התנצלותו על דבריו בסיום הגמר: "הגיע הזמן ששופטים יפסיקו להמר על משחקים"

קבוצת הכדורסל של מכבי חיפה קיבלה היום (שני) הודעה מאיגוד הכדורסל על כך שקפטן שהקבוצה עידו קוז'יקרו יועמד לדין ביום חמישי הקרוב. הסיבה העומדת מאחורי העמדתו לדין של קוז'יקרו היא התבטאותו לאחר גמר גביע המדינה באומרו "הגיע הזמן ששופטים יפסיקו להמר על משחקים", בעקבות תצוגת השיפוט במשחק. במכבי חיפה ביקשו להגיב לדברים רק בתום משחק הליגה מול הפועל גלבוע/גליל עליון.

קוז'יקרו התנצל על דבריו בבוקר שלאחר המשחק במכתב שהוציא לאיגוד הכדורסל וציין כי "מבלי להתכוון רמזתי רמזים שיש בהם כדי להטיל דופי ביושרם של השופטים וזאת כשלמעשה התכוונתי וביקשתי רק להביע ביקורת על כמה החלטות שיפוטיות במהלך המשחק, ברצוני להבהיר כי אינני עומד מאחורי דבריי ואני מתנצל עליהם, התנצלות כנה, ומבקש מכל הנוגעים בדבר להבין את תחושותיי הקשות באותן רגעים שלא אפשרו לי לחשוב בצלילות ובאופן שקול".

באיגוד הכדורסל הודיעו שלושה ימים לאחר המשחק לחיפה ולקוזי'קרו כי עליהם להגיש תוך ארבעה ימים הוכחות על כך שהשופטים מהמרים על משחקים אחרת השחקן יעמוד לדין. בחיפה הגיבו על המכתב אך כאמור הדבר לא עזר לקוז'יקרו שעונשו יהווה תקדים שכן אף שחקן עוד לא נעמד לדין על דבר דומה.

במכתב שהעביר היום (שני) היועץ המשפטי לאיגוד הכדורסל, עו"ד שוקי קרמר, נכתב בין היתר: "אינני זוכר השתלחות כה חמורה וכה בוטה בשופטי המשחק כפי שנשמעה מפיו של השחקן עידו קוז'יקרו. השחקן אף אמר כי הוא אומר את דבריו ביודעין ומתוך ידיעה כי הוא מוכן לשאת בעונש כתוצאה מדבריו. הטלת דופי בשופטי האיגוד ללא כל בסיס ואסמכתא היא התנהגות מגונה ושפלה. שופטי איגוד הכדורסל לא יהיו למרמס ולא יהיו חשופים לגחמות של שחקן כזה או אחר, שמתוך תחושת תסכול ואכזבה מוכן להטיל רפש בשופטי האיגוד.

"התנצלותו של השחקן (וטוב שכך נעשה) היא המינימום הנדרש משחקן המפיץ דברי כזב כנגד שופטים, ואני מניח כי התנצלות זו תעמוד לזכותו בשעת גזירת הדין. אשר על כן החלטתי להעמיד את השחקן לדין בגין עבירה של העלבת שופטי המשחק. בנסיבות העניין אין מקום להעמיד את קבוצת מכבי חיפה לדין".

היועץ המשפטי הוסיף כח המצב בו שחקנים ישתלחו בשופטים ללא כל ביסוס והצדקה ייפסק. שופטי האיגוד יזכו להגנה הולמת במילוי תפקידם.

סייע בהכנת הידיעה: איציק גולדשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully