וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא נגמר עד שהם שרים

2.3.2009 / 14:53

דווקא קסאנו ופורלאן המושמצים קילקלו לקבוצות הגדולות ורמזו שלא ויתרו על הדרך חזרה לצמרת. ענבל מנור עם ה-11 של המחזור

הליגה הספרדית שוברת העונה את כל השיאים. כבר חשבנו שראינו הכל אחרי ה-3:4 של סביליה על ריאל מדריד ואחרי תצוגות הענק הגאוניות של ברצלונה בסיבוב הראשון. אז חשבנו. אתלטיקו מדריד וברצלונה הפתיעו אותנו, ריגשו אותנו והזכירו למה אנחנו כל כך אוהבים את המשחק הזה. סרחיו אגוארו ודייגו פורלאן, שני הכוכבים של הקולצ'נרוס במשחק, תפסו את מקומם בחוד נבחרת המחזור של וואלה! ספורט, המורכבת מהמצטיינים באנגליה, ספרד, איטליה, גרמניה וצרפת. הכוכב האורח השבועי מגיע מהמשחק הכי חם של בלגרד – פרטיזן נגד הכוכב האדום.

שוער

כריסטיאן פאנדר – ורדר ברמן

רגע לפני שהחבילה מתפרקת, דייגו יעבור לקבוצה חדשה, קלאודיו פיזארו יחזור לצ'לסי והמחליף של תומאס שאף יבנה בברמן קבוצה חדשה לגמרי, נזכרו שם להתחיל לשחק כדורגל. ברמן כבר זכתה בתואר אכזבת העונה בבונדסליגה. בחלומות השחורים ביותר אף אחד שם לא ציפה למצוא את עצמו במקום ה-11 אחרי 22 מחזורים, בטח לא בעונה כל כך שקולה, אבל מסתבר שלברמן יש כמה טריקים בשרוול. אחד מהם הוא פאנדר, השוער המחליף. הגרמני בן ה-28 נכנס להופעה חמישית העונה בין הקורות במקומו של טים ויזה הפצוע ורשם הופעה מעוררת השראה עם הצלות מרהיבות. 10 שחקני ברמן נלחמו בבאיירן וסיימו ב-0:0 מכובד. בעונה כזו, גם זה מוגדר כהישג.

הגנה

מגן ימני: ראפיניה – שאלקה 04

ממאכזבת למאכזבת. גם שאלקה לא תכניס את העונה הזו לספרי ההיסטוריה של המועדון, אבל להבדיל מברמן, הקבוצה של פרד רוטן עוד יכולה למצוא עצמה במאבק האליפות. ראפיניה, המגן הברזילאי, היה עסוק בקיץ בסכסוך מתוקשר עם הקבוצה, כשיצא לבייג'ינג בניגוד להוראה מפורשת שקיבל ונקנס ב-700 אלף יורו. על פי הדיווחים, ראפיניה יעזוב את שאלקה בקיץ, אולי לבאיירן מינכן שמעוניינת בשירותיו. עד שזה יקרה, המגן בן ה-23 כבש את הראשון והצטיין בניצחון החוץ 1:2 בפרנקפורט.


בלם: זומנה קמארה – פאריס סן ז'רמן

משהו טוב עובר על פ.ס.ז' מאז אותה תבוסה 4:0 לבורדו במשחק החזרה מהפגרה. הקבוצה של פול לה גוון השיגה מאז חמישה ניצחונות ותיקו אחד ותפסה את המקום השני. ביום ראשון חגגה סן ז'רמן עם 1:4 על נאנסי. גיום הוארו היה במיטבו, סטפן ססניון ולודוביק ז'יולי ניהלו את המשחק, אבל הקרדיט מגיע במיוחד לבלם הוותיק. קמארה ב-30 לא החמיץ ולו דקת משחק העונה בליגה, ורשם משחק שקט, נקי מטעויות שגרר תשבוחות בתקשורת הצרפתית. הפער מליון צומק לארבע נקודות, הקבוצה המשיכה גם לשמינית גמר גביע אופ"א ובמועדון בטוחים: המילה האחרונה עוד לא נאמרה.


בלם: רוברט הות' – מידלסברו

אחרי הניצחון במדריד, רפא בניטז שוב הפך לאליל התקשורת האנגלית. המנג'ר הספרדי הזכיר לכולם שהוא אלוף העולם במשחקים בשיטת נוק אאוט. "תחתימו אותו כבר על חוזה חדש", דרשו הפובליציסטים. אלא שאז בניטז חטא בחטא היוהרה. שוב בתעקש על הרוטציה ועלה עם הרכב משני במשחק החוץ מול בורו. נאביל אל זאהר פתח בחוד, וליברפול השאננה הפסידה את המשחק ואת האליפות. הות' הגרמני רשם הופעה פנטסטית, לא התרשם משחקני ליברפול ונבחר לאיש המשחק. המשחק ההגנתי השקול והשקט שלו סידר לבורו ניצחון ליגה ראשון מזה שלושה חודשים ושער ראשון מזה חודש וחצי, ללמדכם על העליבות של ליברפול.

מגן שמאלי: סטיבן וורנוק – בלקבורן

ליברפול בכל זאת מקבלת נציג בנבחרת, בדמות המגן השמאלי שגדל באנפילד. וורנוק מעולם לא נחשב להצלחה גדולה שם, אבל בבלקבורן הוא עשוי להיזכר כמושיע. המגן בן ה-27 כבש ובישל בניצחון הרוברס 1:2 על האל סיטי שהעלה את הקבוצה של ביג סם מעל הקו האדום. הניצחון הגיע לאחר ארבעה משחקים עקרים ושני הפסדים רצופים. ובהיעדר עניין ממשי בצמרת, המתח בפרמיירליג עובר באופן רשמי לקרבות התחתית הלוהטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

קישור

גוטי – ריאל מדריד

דקה 61 במונז'ואיק: גוטי, סמל ואייקון בריאל מדריד, עולה למגרש לאחר חודשיים היעדרות בגלל פציעה. דקה 67: גוטי שולח בעיטה חופשית לחיבורים, שובר את הקרח, ומעלה את הבלאנקוס ליתרון 0:1. ראול, אחד שלא צריך להכביר עליו מילים, כבש את השני, ופתח את סוף שבוע מדריד. הנוכחות של ראול וגוטי מסמלת ההבדל בין ריאל לבארסה, שבעיתות משבר, מחפשת בדחיפות רועה. במחזורים האחרונים, ריאל נראית בלתי ניתנת לעצירה. אנחנו כבר לא יכולים לחכות לקלאסיקו. בינתיים, נסתפק בדרבי בבירנבאו.

אנטוניו לנגלה – קייבו

קייבו הגיעה לברגמו במטרה אחת: לצאת בשלום. משחק חוץ מול מי שהביסה במגרשה את אינטר ורומא לא נראה כמקום המושלם להוציא נקודות במלחמת ההישרדות, אבל לנגלה חשב אחרת. בדקה ה-69 הוא נכנס כמחליף, וכעבור תשע דקות כבש את הראשון במשחק מול קבוצתו בעונה שעברה. עד לסיום, הוא הפך לגיבור של אוהדי החמורים המעופפים (ולשנוא נפשם של אוהדי אטאלנטה) כשהוכשל ברחבה בדרך לשער השני של פליסייר. קייבו שברה רצף של חמישה משחקים ללא ניצחון ועלתה מעל הקו האדום.

אנטוניו קסאנו – סמפדוריה

ההחלטה לשלב את קסאנו בנבחרת דווקא בחוליית הקישור לא הייתה פשוטה. קסאנו הרבה יותר חלוץ באופי שלו, והתפקוד שלו בסמפדוריה הוא כשחקן החופשי בהתקפה. בהיעדר מקום בחוד, ולאור ההצגה הפנטסטית שלו מול מילאן, הנבחרת עוברת השבוע להרכב קצת יותר התקפי. הילד הרע של הכדורגל האיטלקי, נמצא בעיצומו של קאמבק מרשים. הוא נראה פשוט נפלא העונה, ההצגה מול מילאן לא הייתה מקרית שער אחד שלו ועוד בישול גאוני לפאציני הרגו את חלומות האליפות של הרוסונרי. בעונה הבאה תראו אותו באחת הגדולות של איטליה.

התקפה

גראפיט – וולפסבורג

שלושה שבועות ישב החלוץ הברזילאי המצוין בחוץ בגלל פציעה. בשלושת השבועות הללו הוא ראה את חבריו קורעים רשתות ומחזירים את וולפסבורג לצמרת. פליקס מגאת האמין בגראפיט ונתן לו 49 דקות במשחק החוץ בהמבורג. גראפיט החזיר לו עם צמד שהעלה את הקבוצה למקום הרביעי, מרחק ארבע נקודות מהרטה ברלין. וולפסבורג נראתה נפלא גם בלעדיו, אבל כושר טוב של גראפיט, שכבש העונה 14 שערי ליגה, הופך אותה לקבוצה קטלנית ומועמדת רצינית ביותר לזכייה באליפות.


דייגו פורלאן – אתלטיקו מדריד

דייגו פורלאן הוא אחד החלוצים הפחות מוערכים בליגה הספרדית והאמת, לא ברור למה. המספרים שלו מדברים בעד עצמם. 16 שערים בעונה שעברה, 57 בשלוש העונות שלפני כן בויאריאל, אבל משום מה, זוכרים לו את התקופה הרעה באולד טראפורד מאת קריעת הרשתות בלה ליגה. הילד מתקרב ל-30, אבל למרות הכישלון של הקולצ'נרוס העונה, הוא חווה את אחת העונות הטובות בקריירה. הצמד והמשחק הפנטסטי מול בארסה העלה את מאזנו ל-17 שערים והוא שני רק לסמואל אטו ודויד וייה.


סרחיו אגוארו – אתלטיקו מדריד

השבוע פורסם ב"אס" כי קון נמצא בדרך החוצה מאתלטיקו מדריד. נטען כי הוא לא מסתדר עם אבל רסינו, עבר עבירות משמעת ולא מרוכז בכדורגל. קון שמע והפנים. האליל הבלתי מעורער של האוהדים בויסנטה קלדרון עשה הכל במגרש. שחקני ברצלונה נותרו חסרי אונים מול היכולת הטכנית, המסירה והחדות מול השער. אגוארו שכבש רק שער אחד ב-2009, התפוצץ עם צמד ופתח את החגיגות בצד השני של מדריד. ההופעה של קון והקולצ'נרוס מעלה תהיות רבות כיצד עונה שהחלה עם כל כך הרבה ציפיות, עשויה להיגמר בלי כלום. טוב, אולי לא לגמרי בלי כלום. לפחות בברצלונה הם נקמו.

כוכב אורח

אלמאמי מוריירה – פרטיזן בלגרד

ערב הדרבי החם של בלגרד עמד הפער בין פרטיזן, המוליכה, לכוכב האדום, השלישית, על שבע נקודות. יחד עם זאת, הסטטיסטיקה הלכה עם האורחת, שמונה שנים לא הפסידה הכוכב האדום במגרש של פרטיזן. הסטטיסטיקה אמנם לא נשברה, אבל פרטיזן קיבלה דחיפה גדולה במאבק האליפות. הקשר הפורטוגלי בן ה-30, רק 1.67 מ', הוא זה שכבש שער שוויון דרמטי בתוספת הזמן והשאיר את הפער על כנו. מוריירה שיחק בקריירה בהרבה מאוד קבוצות ביבשת, אך זכה בתארים רק עם פרטיזן אשתקד. עכשיו, יש לו תואר נוסף – אליל האוהדים.

שווים אזכור

סבסטיאן פריי (פיורנטינה) – הציל את קבוצתו ממבוכה ברג'ינה

ברדה האנגלנד (פולהאם) – לא התרשם מחלוצי ארסנל

סטיוארט דאונינג (מידלסברו) – סיים את פסטיבל בניטז (ובניון)

פרנק למפארד (צ'לסי) – שער ניצחון דרמטי

ג'ונתן ססמה (ויאדוליד) – שער בניצחון החוץ על ולנסיה

גיום הוארו (פ.ס.ז') – הודח מההרכב בדקה ה-90

טקאיוקי מורימוטו (קטאניה) – השפיל את פאלרמו בדרבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully