וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני גרשון: "יותר חולשה שלנו מאשר ניצחון שלהם"

26.2.2009 / 23:10

מאמן מכבי ת"א הסביר ממה נבע ההפסד לריאל, 73:69 שמשאיר סיכוי תיאורטי למכבי לעלות. כספי: "זה לא הסוף, אבל זה יהיה קשה". שארפ: "אם ננצח ב-25 הפרש את ברצלונה, זה יהיה אפשרי"

יותם רונן

במכבי תל אביב כולם כבר מבינים שהעונה האירופית הסתיימה. רק נס יציל לצהובים את המקום בהצלבה, אחרי שהערב (חמישי) סגנית אלופת אירופה הפסידה 73:69 לריאל מדריד והשלימה הפסד שלישי בשלב הטופ 16 עם סיכוי תיאורטי בלבד להמשיך הלאה. כעת מכבי תל אביב תהיה חייבת לדבר על הפרש נגד ברצלונה, לאחר שהפסידה לה ב-20 נקודות במשחק הקודם ביניהן. מלבד זאת, מכבי תידרש לנצח את אלבה ברלין ולקוות במקביל להפסד של ברצלונה לריאל במחזור האחרון של השלב. הסיכויים שכל זה יקרה נראים כרגע מועטים מאוד ועל כן התסכול הרב בחדר ההלבשה נראה בולט.

מאמן מכבי תל אביב, פיני גרשון ניסה להסביר מה החזיר את קבוצתו במחצית השניה למשחק, אחרי פתיחה מהוססת: "בהתחלה הם קלעו מהשלוש, ובמחצית השניה הם לא. זה כל הסיפור. אם אני מסתכל על המשחק, השארנו אותם מתחת לממוצע שלהם. במחצית השניה שמרנו יותר טוב. דווקא במשחק שאיבדנו מעט כדורים, לא ניצחנו את המשחק. ההפסד הזה היה יותר מחולשה שלנו, מאשר מיכולת טובה שלהם".

לגבי הטענות כי ההגנה של הצהובים נחלשה בתקופה האחרונה, אמר גרשון: "זה שאנחנו שומרים הגנה מסוימת, זה לא אומר ששומרים יותר טוב או פחות טוב. הקליעה משלוש זה לא בהכרח ההגנה. היסודות הם אותם יסודות, באישית ובאזורית. החיים הם בחירה בין אלטרנטיבות. ויש דברים שאנחנו לא מצליחים לעשות. בחלק מהמקרים אנחנו מוגבלים". כשנשאל מה על קבוצתו לעשות בהמשך, אמר המאמן: "אנחנו צריכים לנצח את ברצלונה ב-21 הפרש והכל יהיה בסדר".

לגבי ליאור אליהו, שנתן הופעה חלשה מאוד, אמר גרשון: "בחמש הדקות שהוא שיחק במחצית הראשונה, הוא עלה לי ב-8 נקודות בהגנה, ואמרתי לו את זה. ביום שהוא לא עושה את הנקודות שלו בהתקפה, אין מה לעשות".

כשנשאל מדוע לא שיחק די בראון, אמר המאמן: "אם די בראון היה מתאמן השבוע כמו שצריך, יכול להיות שהוא היה משחק, אבל היה לו וירוס והוא היה חלש. אני חושב שחג'ג' עזר לנו ביום ראשון וגם היום. הבאנו שני שחקנים שאחד מהם בא בשניות האחרונות וזה מה שיכולנו לעשות. אם היו לנו אלטרנטיבות כלכליות, אולי היה אחרת".

קרלוס ארויו, שהיה המצטיין בשורות מכבי עם 26 נקודות, התקשה להסתיר את התסכול שלו ואמר בסיום: "קשה מאוד להתעורר מאוחר במשחק ולנסות לחזור דרך ההגנה. קשה לחזור מול קבוצה כזאת, לא משנה אם אנחנו משחקים בבית או בחוץ". כשנשאל האם הוא מרגיש שהמשחק היה על כתפיו אמר ארויו: "לא, לא ממש. ניסיתי ליצור דברים בהתקפה, והצלחתי בחלק מהזמן. כל מה שניסיתי לעשות זה לעזור לקבוצה לנצח".

עומרי כספי, שהיה גם הוא אחד הבודדים במכבי תל אביב ששיחק, הוסיף: "תחילת המשחק של ריאל הייתה מדהימה. זה לא קורה להרבה קבוצות פה ביד אליהו. היינו צריכים לרדוף אחריהם כל המשחק. היו כמה זריקות שלקחנו, שאם היו נכנסות, זה היה אחרת. זה לא סוף, אבל זה יהיה מאוד קשה".

דרק שארפ דווקא נראה פחות טרגי ואמר בחיוך: "צריך להסתכל על הצד החיובי. אני בריא, והילדים שלי בריאים, ועוד יש לנו סיכוי. ריאל שיחקה רגוע, זרקה וקלעה מכל מקום. הם הגיעו כאילו לא היה להם מה להפסיד. תמיד יש סיכוי. לעולם אי אפשר לדעת ודברים משונים קורים. אם ננצח את שני המשחקים הקרובים וברצלונה יפסידו את השניים הבאים, הכל אפשרי. ננצח את ברצלונה ב-25 הפרש, והכל אפשרי".

פלסה: "מקווה לפגוש את מכבי בפיינל פור"

בריאל מדריד כמובן שהיו שבעי רצון מהניצחון הרביעי בשלב הטופ 16, מה שמבטיח להם את העלייה להצלבה. מאמן הקבוצה, חואן פלסה, סיכם: "אני שמח, כי עבורי זאת הפעם הראשונה שהעפלתי לשלב ההצלבה. אני חושב שבטח יהיו אנשים שיחשבו שזה קל לנצח פה את מכבי, אבל אני יכול להזכיר לאותם אנשים שמכבי הייתה שלוש פעמים בפיינל פור".

על הצורה בה שיחקה ריאל מדריד, אמר פלסה: "הקבוצה שלי משחקת עם הרבה גאווה, ואני מאוד שמח על כך. אנחנו הגענו אחרי הפסד בגביע לברצלונה וזה ניצחון חשוב". למרות המצב הקשה של הצהובים, פלסה דווקא מאמין שמכבי תל אביב עוד לא אמרה את המילה האחרונה: "אני יודע שמכבי חייבת עכשיו לנצח את אלבה וברצלונה, ולקוות שברצלונה יפסידו לנו, ואני מאמין שנפגוש אותם (את מכבי) בפיינל פור. חשוב לנו לסיים ראשונים אז ננסה לנצח את ברצלונה".

לואיס בולוק, שהיה כמעט בלתי ניתן לעצירה במחצית הראשונה, נשמע מאושר בסיום: "רצינו לבוא לכאן ולשחק חזק מכדור הביניים, כדי להראות שהגענו כדי לנצח, ולא להסתמך על יתרון 19 הנקודות מהמשחק הראשון. מכבי היא מועדון גדול עם גאווה גדולה, וידענו שהם לא יוותרו וייאבקו עד לזריקה האחרונה, אבל זה נתן לנו מוטיבציה גדולה להילחם בחזרה, ולהראות שאנחנו יכולים לנצח באולם קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully