וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א הפסידה לריאל מדריד 73:69

מכבי תל אביב רדפה 40 דקות אחרי ריאל מדריד וסיימה עם הפסד שלישי בשלב הטופ 16 73:69, מה שמשאיר לה סיכוי תיאורטי בלבד להמשיך להצלבה. ארויו היה היחיד שנראה במכבי עם 24 נקודות. כעת מכבי תילחם עם ברצלונה על העלייה

ולחשוב שרק שעות אחדות לפני המשחק נגד ריאל מדריד, חשבו במכבי תל אביב על הפרש. סגנית אלופת אירופה ידעה שהיא קודם כל זקוקה לניצחון ביד אליהו על ריאל מדריד הערב (חמישי), אך זה לא ממש עזר לה לאחר שספגה הפסד שלישי ברציפות בשלב הטופ 16 ושני העונה לריאל מדריד, 73:69, מה שמשאיר לה כמעט אפס סיכויים להמשיך הלאה.

במכבי תל אביב באו בטוחים בעצמם וביכולת לגבור על ריאל, שבמשחק הקודם לפני שבועיים הראתה שהיא ראויה לעלות לשלב הבא. הספרדים, שעלו למאזן של 0:4, נתנו הופעה מצוינת במחצית הראשונה וניצלו הגנה חדירה של הצהובים כדי ליצור לעצמם יתרון 34:46. אלא שבאמצע הרבע השלישי ליאור אליהו ודרור חג'ג' הצליחו להפיח רוח חדשה אצל סגנית אלופת אירופה, שחזרה לעניינים והצליחה לקזז את התוצאה תוך שהיא כופה משחק צמוד, אך לא משהו שהספיק כדי לנצח.

קרלוס ארויו היה היחיד בשורות הצהובים שהיה טוב, למרות השבוע הסוער שעבר עליו במכבי. ליאור אליהו מיעט לשחק במחצית הראשונה, אך כשהוא נכנס הוא הצליח לשנות את מצב העניינים. מרכוס בראון היה רע בכל שנייה שהוא עמד על המגרש, ולא איפשר למכבי ליהנות ממנו, כפי שהיה נהוג בסיבוב הראשון.

כעת מכבי תל אביב תיאלץ להילחם עם ברצלונה על המקום השני בבית, שיעלה את מי שמסיימת בו להצלבה. כרגע הסיכויים של מכבי הם תיאורטיים בלבד, שכן מכבי זקוקה לניצחון במעל 20 נקודות על ברצלונה במשחק הבא ביניהן, לנצח את אלבה ברלין בחוץ ולקוות להפסד של ברצלונה נגד ריאל במשחק האחרון בבית. הסיכויים קלושים, כבר אמרנו?

מהלך המשחק

ריאל מדריד עלתה בחמישייה עם אלכס מומברו, פליפה רייס, לואיס בולוק, ראול לופז ואקסל הרוול. מכבי תל אביב פתחה עם מרכוס בראון, קרלוס ארויו, צ'ארלס גיינס, טל בורשטיין וד'אור פישר.

רבע 1

מכבי תל אביב פתחה עם נקודות של ד'אור פישר, אך ריאל הצליחה לנצל הגנה חדירה של הצהובים, בולוק דהר קדימה ויחד עם מומברו שקלע שתי שלשות, ריאל עלו ל-2:12 שגרם להלם בצד הצהוב. פישר השאיר את מכבי בעניינים ודאג לצד ההתקפי, כשגם כספי שעלה מהספסל הצליח להשאיר את ההפרש חד ספרתי. אלא שמכאן ריאל חזרה לשלוט בצבע כשהרוול ובולוק חגגו וסיימה ב-17:26 את הרבע הראשון.

רבע 2

לופז לא התעניין בשתי נקודות של ארויו בפתיחת הרבע וקלע חמש משלו בדרך ל-19:31 ולהגדלת היתרון. למכבי תל אביב לא הייתה תשובה למתפרצות ולחדירות של ריאל, שהצליחה להגדיל את היתרון בזכות שלשות בזו אחר זו של לופז, סאנצ'ז ומאסי, שעלו ל-23:39. בשלב הזה הצהובים התעוררו בהתקפה ובזכות מספר התקפות מעבר הם עצרו את קלעי ריאל כשפישר וארויו הורידו לשמונה. מרכוס בראון סיים את הבצורת האישית דקה לסיום המחצית, כשעד אז עמד על אפס מחמש. ריאל הובילה במחצית 35:46.

רבע 3

למרות המחצית הראשונה הרעה של מכבי תל אביב בהגנה, לא נראה שבוצע שינוי כלשהו כשלופז, הרוול ובולוק עשו מה שהם רוצים. באותן דקות רק ארויו וכספי נראו בצד של מכבי במשחק ההתקפה ומכאן החלו גם הנסיונות לעצור את ההתקפות בכחול. ליאור אליהו עלה מהספסל אחרי דקות מועטות על הפרקט והוביל את הקאמבק בצהוב כשהשלים ריצה 0:7 וקיזוז לשש הפרש. איבודי הכדור של ריאל עלו לה ביוקר והיא סיימה את הרבע ביתרון חמש בלבד, 51:56.

רבע 4

דווקא כשנראה היה שמכבי תל אביב הולכת לחזור, בריאל חשבו אחרת ושוב הלכו על זריקות מחוץ לקשת. לופז צלף פעמיים והעלה את חבריו ל-54:62, אך גם ארויו הראה שהוא יודע לזרוק מרחוק ושלשה שלו השאירה את הצהובים צמודים. ארויו המושמץ המשיך לסיים את ההתקפות של מכבי תל אביב והוריד לשלוש בלבד, מה שגרר את חואן פלאסה להזעיק פסק זמן. אלא שמכאן ריאל שבה להתאושש, ייצרה נקודות קלות והרחיקה מעצמה את מכבי כששלשה של בולוק שלוש דקות לסיום העלתה אותם ליתרון שמונה. אליהו הוריד מהקו לשתי נקודות בדקה האחרונה, ריאל פספסה זריקה של לופז אך אליהו ביצע עבירה 28 שניות לסיום. לופז הלך אל הקו והגדיל לארבע. כספי החטיא שתי שלשות שהשאירו את התוצאה בסיום על 69:73 לריאל.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: קרלוס ארויו 26 נקודות (6 מ-6 מהעונשין), עומרי כספי 15, ד'אור פישר 13, ליאור אליהו 9 (8 ריבאונדים, 4 אסיסטים), מרכוס בראון 4, צ'ארלס גיינס 2. שיחקו ולא קלעו: דרק שארפ, טל בורשטיין ודרור חג'ג'.

לריאל מדריד: ראול לופז 17 נקודות, לואיס בולוק 15, פליפה רייס 13, אלכס מומברו 8, אקסל הרוול 7 (10 ריבאונדים), תומאס ואן דר שפיגל 4 (8 ריבאונדים), ג'רמיה מאסי, פפה סאנצ'ז ומרקו תומאס 3 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully