וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיאוס: "הכדורגל הישראלי צריך להגיד תודה לשחקנים שלי"

לותר מתיאוס פתח מחדש את מאבק האליפות עם הניצחון של נתניה על חיפה. אלישע לוי: "משחק חלש, אבל לא התפרקנו". כעס בחיפה על ווסט, הסקאוטים התרשמו משכטר

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

מכבי חיפה חשבה שהמשחק בקופסה יעזור לה לפתוח פער משמעותי בצמרת ולהתקדם לעבר האליפות. אז חשבה. מכבי נתניה הייתה עדיפה הערב (שני), ניצלה הגנה נוראית של הירוקים וניצחה 0:2. הניצחון מקפיץ את נתניה למקום השני, מרחק שלוש נקודות בלבד מול חיפה, עליה גברה כבר פעמיים העונה.

כעס כלפי ווסט, אכזבה מקולמה

אכזבה גדולה הייתה הערב במכבי חיפה מההפסד בנתניה. במועדון הפנימו כי כעת הקבוצה תצטרך להתרכז במשחקים מול הקטנות, לאחר הכשלונות מול נתניה בשני המפגשים (הפסד כפול וחמישה שערי חובה). בקבוצה הופנה כעס רב כלפי הבלם אנדרסון ווסט, שהיה החלש בשורותיה, כשמה שמטריד את ראשי הקבוצה היא העובדה שווסט כשל במבחן האמיתי הראשון שלו העונה, מול קבוצה שיצרה מספר מצבי הבקעה.

מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי: "היום נראינו לא טוב, אבל זה קורה לקבוצות הכי טובות. זו באמת אכזבה גדולה, גם מבחינתנו וגם מבחינת הקהל שתמיד בא ותומך בנו. אבל בסך הכל אין מה לעשות, צריך לתת במקרה של היום קרדיט למכבי נתניה, ויש הרבה מה לעשות לגבי ההמשך. לא התפרקנו, אבל זה היה משחק חלש שלנו. לא הצלחנו לסכן את השער כשנתניה צופפה, ולא משנה עם כמה שחקנים תקפנו. נתניה באה בפעם הראשונה ועשתה גול, אחר כך שוב החזקנו בכדור ואז הם עוד פעם נתנו גול".

לגבי היכולת החלשה של אנדרסון ווסט, שהוחלף במחצית, אמר לוי: " לווסט היה משחק לא טוב, הוא לא נכנס למשחק מההתחלה וחיכיתי לדקה ה-45 כדי להוציא אותו. אבל זה לא אומר שום דבר, עד היום הוא שיחק שלושה-ארבעה משחקים טובים מאוד".

לגבי המשך המאבק על האליפות אמר לוי: "נבדוק מה אנחנו יכולים לעשות כדי להיראות יותר טוב ולהשתפר. זה לא יהיה פשוט, אבל אני לא רואה הבדלים גדולים בין הקבוצות, גם נתניה קבוצה טובה מאוד ובית"ר ירושלים שנכנסת לעניינים, ובטח הפועל תל אביב ומכבי חיפה שייאבקו עד הסוף".

השוער ניר דוידוביץ', שספג שער אומלל בדקה השביעית, אמר לאחר המשחק: "תנאי מגרש קשים, אי אפשר לפתח פה משחק. הרבה מהלכים מקריים. אנחנו מתקשים פה בדרך כלל וחבל, אבל אנחנו עדיין ראשונים, וצריך להסתכל הלאה".

ת'מבינקוסי פנטאני, דקל קינן, יניב קטן וג'ון קולמה שספגו צהובים ייעדרו מהמשחק מול הפועל פתח תקוה בעוד שבועיים, בקבוצה אמרו כי ייתכן שהצהוב התשיעי של קולמה הוא לטובת הקבוצה, כי כך יתאפשר לבירם כיאל, הרעב לחזור ולשחק, לשוב להרכב הראשון על חשבון הקולומביאני המאכזב.

מתיאוס מרוצה משכטר

שמחה גדולה הייתה במחנה הנתנייתי בסיום המשחק. שחקני הקבוצה חגגו על כר הדשא ובהמשך בחדר ההלבשה, כשהם מדגישים את שביעות רצונם מכך ששבו בצורה מלאה למאבקי האליפות.

לותר מתיאוס אמר בסיום: "אני חושב שהכדורגל הישראלי צריך להגיד תודה ל-14 השחקנים של מכבי נתניה על שפתחו היום את המאבק על האליפות מחדש. אני לא חושב שאנחנו הפייבוריטים או קרובים לזה, ואני עדיין לא מדבר על אליפות, כי זה היה רק משחק אחד ואנחנו צריכים סדרה של משחקים טובים אם אנחנו רוצים להיחשב מועמדים לאליפות, אבל אני הגעתי היום למשחק במטרה לפתוח את הקרב על האליפות בשביל הכדורגל הישראלי ואני שמח שעשיתי זאת".

מתיאוס המשיך ואמר: "היום אומנם נראינו מעולה אבל השחקנים צריכים להבין שלא במשחקים הגדולים לוקחים אליפות אלא בקטנים. זאת פעם שנייה שאנחנו מנצחים את חיפה העונה אבל מה זה עוזר לנו אם אנחנו מפסידים פעמיים נקודות נגד רמת גן. חיפה, הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים מועמדות לאליפות הרבה לפנינו. אתם אולי מתפלאים שאני מזכיר את בית"ר, אבל יש להם הרבה מזל ויש להם סגל שחקנים איכותי יותר מלשאר הקבוצות והם מרגישים עכשיו מאחור ויכולים לעשות את זה. צריך להגיד מילה טובה לראובן עטר על העבודה שהוא עושה שם".

לגבי יכולתו של איתי שכטר לעיני הסקאוט מבורוסיה דורטמונד אמר מתיאוס: "אמרתי לאיתי שרק כשהוא משחק עבור הקבוצה הוא יכול להוכיח את עצמו ורק כשאנחנו משחקים אחד עבור השני הוא יכול לקדם את עצמו ולצאת לאירופה. כפי שאיתי נראה היום הוא בהחלט מתאים לבונדסליגה, כי היום הוא רצה והשקיע ונתן מעצמו בשביל חבריו, אבל חשוב לזכור שזה המשחק הכי טוב שלו העונה והוא צריך לתת עוד משחקים כאלה אם הוא רוצה להוכיח שהוא מתאים לרמה של גרמניה או אנגליה".

לגבי אי הכללתו של שלו מנשה בהרכב אמר מתיאוס: "דיברתי עם שלו, ואמרתי לו שלדעתי הוא איבד מהחדות שלו במשחקים האחרונים, ולכן הורדתי אותו לספסל כדי להחזיר לו את החדות". על השארתו של טל מעבי מחוץ לסגל אמר מתיאוס: "אני רואה את טל כל יום באימונים, והוא מתאמן בלי חשק ולא מתנהג ברצינות כמו מקצוען, בגלל זה אני לא יכול לכבד אותו. דיברתי עם קלמי אחרי שראיתי שהוא שיחק כמגן שמאלי בנבחרת והוא אמר שאין לו בעיה לשחק בעמדה הזו, ובכל מקרה לא הייתי עולה עם שחקן שלא מכבד את המקצוע".

אדי בויקמפ, הסקאוט של דורטמונד התרשם משחקני הקבוצה, איתי שכטר ולירן שטראובר. לעומת זאת, ניר דוידוביץ' ואייל גולסה, שגם הם זכו למעקב של הסקאוט, לא נכנסו לפנקס. השוער החיפאי הציג משחק חלש והיה אחראי לשער הראשון, בעוד הקשר הצעיר כלל לא שותף. בויקמפ אף החמיא לאוריאל דגני ואמר: "הוא אמנם שחקן חסר ניסיון, אך צפוי לו עתיד מזהיר".

איתי שכטר, שהיה מהטובים בשורות נתניה והותיר, כאמור, רושם חיובי על הסקאוטים שהגיעו לקופסה, אמר בסיום: "מחמיא לי שהם התרשמו ממני, אני שחקן צעיר שצריך לעבוד קשה. פתחנו את הליגה הערב גם בשביל בית"ר ירושלים והפועל תל אביב, ונקווה שאנחנו נהיה אלה שנרוץ קדימה. מכבי חיפה זה מועדון גדול והקבוצה הכי חזקה בארץ. היום התעלינו וניצחנו, ועכשיו הפנים לעבר בית"ר. אני מאוד אוהב את ראובן עטר, אבל נבוא לטדי כדי לעשות הכל ולנצח".

הבעלים דניאל יאמר אמר: "אם היינו מפסידים או עושים תיקו היינו יכולים לברך את מכבי חיפה על האליפות. עכשיו המאבק על האליפות פתוח בין מכבי חיפה, הפועל ת"א, מכבי נתניה ובית"ר ירושלים. אני מקווה שנמשיך להיות במאבק הזה עד סוף העונה".

אבי כנפו: "לא האמנו שהמשחק מול חיפה יהיה עד כדי כך קל, אבל באמת שהשקענו 120% כדי שזה ייראה כך. אם היינו מנצלים מצבים היה נגמר בהפרש גבוה יותר. ההבדלים בין מאבקי התחתית מכפר סבא למשחק העונה בליגת העל בתוך חודש, הוא גדול מאוד ואני שמח מאוד להיות פה. אני מרגיש שאני עושה עבודה טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully