וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גר-מאניה

23.2.2009 / 15:19

הבונדסליגה שוברת שיאים של טירוף, וענבל מנור שובר את הראש למה רק שלושה נציגים מהליגה המפתיעה נכנסו לנבחרת המחזור של אירופה

בשבוע שעבר עמד ראול במרכזה של נבחרת המחזור של וואלה! ספורט, לאחר ששבר את שיא הכיבושים של אלפרדו די סטפנו. השבוע, הנבחרת עושה כבוד לספרדי אחר, איבן דה לה פנייה, שלא כבש שער ליגה למעלה משלוש שנים. דווקא דה לה פנייה, שחקן בית של ברצלונה, הוא זה שהטביע אותה עם צמד וסידר לה הפסד ביתי בדרבי, שהוריד את הפער מריאל לשבע נקודות בלבד. דה לה פנייה מככב בנבחרת המחזור לצד מצטייני מחזורי סוף השבוע של אנגליה, ספרד, צרפת ואיטליה והמחזור המטורף בבונדסליגה, ששלחה השבוע שלושה נציגים. הכוכב האורח של השבוע מגיע מהדרבי הגדול של ליסבון.

שוער

הוגו לוריס – ליון

קלוד פואל יכול להיות מרוצה. הקבוצה שלו שרדה את המשבר, יצאה ממנו חזקה ונראית מוכנה בדיוק בזמן לצמד המשחקים מול ברצלונה בליגת האלופות. למזלו של פואל, גם בתקופה הרעה של הקבוצה שלו בחודש שעבר, היריבות של ליון דאגו לאבד נקודות. ניצחון החוץ 0:2 על נאנסי, שהיה הרביעי ברציפות, העלה את הפער לשש נקודות, והאליפות השמינית ברציפות קרובה מתמיד. לוריס בן ה-22, שוער נבחרת צרפת, היה במיטבו. הוא רשם משחק בטוח בין הקורות, עצר פנדל של יוסוף חאדג'י והוסיף מספר הצלות. ההרכב המשני של ליון עשה את העבודה. עכשיו שמישהו ינסה לעצור אותם.

הגנה

מגן ימני: רפאל דה סילבה – מנצ'סטר יונייטד

"ב-1998 הובלנו ב-12 נקודות על ארסנל ואיבדנו את האליפות. אז הפציעות הכריעו אותנו, היום יש לנו את הסגל להתמודד עם כל סיטואציה", אמר אלכס פרגוסון בשבוע שעבר, עוד לפני שהפער גדל לשבע בפסגת הפרמיירליג. המשפט הזה מסמן יותר מכל את העונה הנפלאה של השדים. זה לא רק הברק של רונאלדו, היעילות של רוני, הגאונות של קאריק והניסיון של סקולס, ואן דר סאר וגיגס. זה העומק המדהים בסגל. בשקט, פרגוסון מנצל את העומק לבנות את שחקני העתיד של היונייטד. רפאל הוא אחד מהם. המגן הימני הברזילאי בן ה-18 מקבל דקות משחק רבות ברוטציה של פרגוסון ומחזיר על המגרש. הוא היה נפלא ב-1:2 על בלקבורן עם הופעה הגנתית והתקפית מרשימה.


בלם: פיליפ מקסס – רומא

העונה הזו לא תיכנס לספרי ההיסטוריה של רומא. הג'אלורוסי ימשיכו להיאבק על המקום הרביעי המוביל לליגת האלופות עד לסיום העונה. ובכל זאת, משהו השתנה באולימפיקו. כשפרנצ'סקו טוטי, המלך הבלתי מעורער של הקורבה סוד, חווה פציעה אחרי פציעה וסוגר 32, מלך חדש נולד ברומא. הבלם הצרפתי הוא השחקן הכי יציב והכי טוב של לוצ'יאנו ספאלטי העונה. גם בניצחון 0:1 על סיינה הוא היה הטוב במגרש, רשם משחק הגנה יציב והציל שער מהקו מבעיטה של מסימו מקארונה בדקה ה-71. מקסס קנה עוד אוהדי רומא לאחר שסירב לעזוב לטובת הצעה נדיבה של מילאן. אחר כך הוא הלך מכות במועדון לילה עם אוהדי לאציו. לאוהדי רומא זה הספיק.


בלם: פיטר הנסון – ראן

בקיץ, פיטר הנסון היה אחד השחקנים הפחות טובים בהרכב של נבחרת שבדיה, אחת המאכזבות ביורו. הבלם בן ה-32 נראה מהוסס כבד, וההגנה של הנבחרת הייתה בינונית. לעומת זאת, הנסון, הקפטן של ראן, עובר עונה נפלאה בקבוצה הצרפתית. ראן היא אחת ההפתעות הנעימות של העונה בצרפת. היא ניצחה את ליון וסן ז'רמן והפסידה רק שלוש פעמים ב-25 מחזורים. אילולא 12 תוצאות תיקו, הקבוצה של גי לאקומב יכלה לאיים באופן ממשי על הצמרת. בשבת, משחק הגנה הרואי של האנסון הוביל את ראן לניצחון חוץ 0:1 על ניס, שהגיע לאחר ארבעה משחקים עקרים. בהנהגת האנסון, ההגנה של לאקומב ספגה 16 שערים בלבד העונה – הטובה בליגה יחד עם ליון וטולוז.


מגן שמאלי: מרסל יאנסן – המבורג

גם מרסל יאנסן היה אחת הבדיחות של היורו. אחרי שנאבק עונה שלמה עם פיליפ להאם על מקומו בבאיירן מינכן, המגן הצעיר נתן משחק זוועתי מול קרואטיה והעלה תהיות מדוע בכלל קרא לו יוגי לאו לסגל. בקיץ, קלינסמן התעקש על להאם ויאנסן נשלח לאחר עונה אחת להמבורג תמורת שמונה מיליון יורו. מרטין יול שינה ליאנסן את התפקוד והעביר אותו לעמדה קדמית יותר. צמד שלו במשחק הצמרת מול לברקוזן סידר ליול ניצחון 1:2 ופתאום המבורג, זאת שאיבדה בקיץ את רפאל ואן דר וארט, מתבססת בראש טבלת הבונדסליגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

קישור

מומו סיסוקו – יובנטוס

מומו סיסוקו תמיד היה ידוע כפרובוקטור. אחד שמספק הצהרות לוחמניות מחוץ למגרש, מטריף את חבריו על המגרש וקוצר את שחקני היריבות. אולי בגלל זה הפך סיסוקו תוך עונה לאחד מאהובי הקהל ביובנטוס. סיסוקו הוא גם זה שהשאיר את הגברת הזקנה בתמונת האליפות עם שער נהדר במבצע אישי בניצחון 0:2 על פאלרמו. הגברת הזקנה הגיעה למשחק כשהיא בכושר נורא עם ארבעה משחקים ללא ניצחון ובמרחק 12 נקודות מאינטר, שניצחה שעתיים קודם לכן בבולוניה. סיסוקו היה נפלא ושמר את הקבוצה שלו במקום השני. אחר כך הוא התפנה ליריבה הבאה, צ'לסי: "אנלקה אמר לי שהם מפחדים מאיתנו". האמת? בצדק.

איבן דה לה פנייה – אספניול

בפעם האחרונה שאיבן דה לה פנייה כבש, היה זה ניר דוידוביץ' שהוציא את הכדור מהרשת ב-0:4 של אספניול על מכבי חיפה בגביע אופ"א. זה קרה בחודש מארס 2007. בליגה הוא לא כבש מאז עונת 2004/5, עד שהגיע הדרבי. לפני למעלה מעשור, נחשב דה לה פנייה לאחד הכישרונות הגדולים בעולם. מאז, הוא עשה בחירות לא נכונות עם מעברים ללאציו ומארסיי שפגעו בהתקדמות. בשנים האחרונות הוא נשכח באספניול, לא תמיד עלה בהרכב. צמד שערים בדרבי החזיר אותו לתודעה העולמית.

פרנק למפארד – צ'לסי

רומן אברמוביץ' רצה מאמן בכיר, עם ניסיון, שיסכים לבוא לתקופה קצרה להילחם על ליגת האלופות. הידינק, לו אין כוונה לעזוב את נבחרת רוסיה, הסכים לאתגר. כמו שעשה בעבר עם אוסטרליה, ההולנדי ממתג עצמו כאיש למשימות מיוחדות. אין לו בעיה לבוא, לעשות את העבודה, ולפנות את הבמה למישהו אחר. הבכורה של הידינק על הקווים הייתה מושלמת. פרנק למפארד רשם משחק מבריק, בישל באמנות לאנלקה והנהיג את הקישור. בסיום, למפארד החמיא למאמן: "הוא בחור רציני, וטוב שיש לנו אחד כזה בקבוצה. עבדנו קשה באימונים על משחק מסירות מסודר ומהיר. היינו צריכים את זה".

התקפה

דמבה בה – הופנהיים

הפציעה של ודאד איביסביץ', שכבש 18 שערים בחצי שנה ולא ברור אם יחזור למגרשים העונה, העלתה חשש בקרב אנשי הופנהיים. אלא שבכל הקשור להתקפה, לקבוצה הכי אטרקטיבית בבונדסליגה יש על מי לסמוך. בה הסנגלי בן ה-23 הרשית שלוש פעמים לרשת שטוטגרט והעלה את מאזנו ל-11 שערי ליגה העונה. הבעיה היא שהופנהיים שוב ירדה ללא ניצחון, עם 3:3 ופספסה הזדמנות לחזור לפסגה. הופנהיים תהיה בכל מקרה הפתעת העונה באירופה, אבל לאחר משחק שלישי ללא ניצחון, גם ראלף רנגניק יודע שמשהו חורק בממלכה הקסומה שלו.

קלאס יאן הונטלאר – ריאל מדריד

ההתלבטות לגבי העמדה הזו הייתה בין של חלוצי הבלאנקוס: ראול והונטלאר. הראשון כבש צמד, הוסיף בישול והיה פנטסטי ב-45 דקות משחק בלבד. הונטלאר קיבל מחואנדה ראמוס 90 דקות והחזיר לו בצמד. הפור נפל על ההולנדי. רק לפני שבועיים פורסם ב"מארקה" שהצייד מתוסכל ורוצה לעזוב. שמו נקשר למעבר אפשרי בקיץ ומקורביו דיברו על אכזבה מראמוס שלא רשם אותו לליגת האלופות. הונטלאר הכחיש וראמוס, בצעד מוזר, דווקא הגיב בהכנסת החלוץ להרכב. הונטלאר החזיר לו עם שלושה שערים בשני משחקים. "יש לנו קשר חזק ואנחנו מנהלים שיחות טובות", שינה הונטלאר את גרסתו. מה ששער אחד יכול לעשות.

אדין דזקו – וולפסבורג

חמישה שערים הבקיע דזקו בשלושת המשחקים האחרונים. וולפסבורג ניצחה בשלושתם והפכה לחלק בלתי נפרד מחבורת הצמרת. הבוסני הוא אחד הכוכבים העולים בבונדסליגה. פליקס מגאת הביא אותו מטפליצה הצ'כית לפני שנתיים. את העונה שעברה הוא סיים עם שמונה שערים כשחקן ספסל. פציעה של גראפית הברזילאי הקפיצה אותו להרכב, ודזקו קורע רשתות. צמד השערים שכבש בנגיחות בניצחון 1:2 על הרטה ברלין, שהוליכה את הטבלה, העלו את מאזן הכיבושים שלו ל-10, וקבוצות הפרמיירליג כבר עומדות בתור.

כוכב אורח

ליידסון – ספורטינג ליסבון

המנצחת הגדולה של הדרבי של ליסבון הייתה דווקא פורטו, שהגדילה את הפער במאבק המשולש על האליפות לארבע נקודות. אחרי שהפסידה את הדרבי הראשון 2:0, הייתה ספורטינג נחושה לנקום באצטדיון ז'וזה אלבלדה. ליידסון הברזליאי הוותיק כבש שני שערים נפלאים וסידר לאריות ניצחון 2:3 על היריבה השנואה. פורטו ניצלה את המתנה, על מנת להגדיל את הפער בצמרת לארבע, כאשר שתי הקבוצות מליסבון צמודות במקומות השני והשלישי. ליידסון בן ה-31 הגיש לאחרונה בקשה לקבלת דרכון פורטוגלי, ובנבחרת כבר מפנטזים על שיתוף פעולה עם רונאלדו.

שווים אזכור

ג'רהארד טרמל (אנרג'י קוטבוס) – העמיק את המשבר בברמן

אנטון פרדיננד (סנדרלנד) – העלים את ההתקפה האנמית של ארסנל

נמניה ווצ'יצ'ביץ' (קלן) – שני בישולים ב-1:2 המדהים על באיירן

דני מרפי (פולהאם) – מסרב להיגמר

מישל בסטוס (ליל) – אחד הטובים העונה בצרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully