וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי קונצים, סלע בחצי הגמר

הישראלי ניצח בממפיס את קוניצין הרוסי 1:2 ועלה בפעם השנייה שלו לחצי גמר טורניר ATP. מארגני טורניר דובאי נקנסו ב-300 אלף דולר

דודי סלע ממשיך להוכיח הרבה מאוד אופי בסבב המקצועני כשרשם את אחד ההישגים החשובים שלו בקריירה לאחר שהעפיל לחצי גמר טורניר ממפיס (פרסים בסך 1.226 מיליון דולר). הישראלי, שהגיע לסיבוב השלישי באוסטרליה, ניצח בארצות הברית 6:4, 4:6, 2:6 את איגור קוניצין ויפגוש את ראדק סטפאנק או את חואן מרטין דל פוטרו בשלב הבא.

זו הפעם השנייה של סלע בשלב חצי גמר טורניר ATP. הפעם האחרונה הייתה בשנה שעברה כאשר הישראלי הגיע עד לגמר טורניר בייג'ין. סלע יתקדם בדירוג בזכות ההישג שלו וגם יהנה מכמות נכבדה של מזומנים: 55,500 דולר על ההעפלה לחצי הגמר. ההישג יקנה לו גם 200 נקודות דירוג.

סלע, שפגש יריב רוסי לא פשוט בדמות קוניצין, המדורג 43 בעולם, איבד את המערכה הראשונה למרות שפתח אותה טוב, אך נשבר שלוש פעמים והפסיד 6:4. במערכה השנייה סלע כבר השתלט על העניינים וניצל את אחת משלוש האפשרויות שלו לשבור כדי לנצח 4:6. קוניצין המתוסכל, שמקדים את סלע 43 מקומות, נראה מתוסכל מאוד, נשבר פעמיים נוספות במערכה האחרונה וסיים את דרכו בטורניר.

בצל הדיווחים סביב הויזה לדובאי, אנדי רם, עושה רושם, לא ממש מתרגש ועל המגרש הוא יודע בדיוק מה לעשות. הטניסאי הישראלי, שמשתף פעולה בטורניר מארסיי, צרפת (פרסים בסך 576 אלף דולר) עם ג'וליאן נואל האוסטרי, העפיל לגמר הטורניר.

הצמד הישראלי-אוסטרי, המדורג ראשון בטורניר, גבר על תומאס ברדיץ' ויאן הרניץ' הצ'כים 6:7, 2:6 והבטיח את מקומו בגמר. הצמד הבטיח לעצמו 150 נקודות דירוג ו-15,200 יורו כל אחד בעקבות ההגעה לגמר.

המערכה הראשונה הייתה צמודה, כל אחד מהצמדים הצליח לשבור פעם אחת עד לשובר השוויון, אז רם ונואל ניצחו 5:7. המערכה השנייה כבר הייתה פחות צמודה, רם ושותפו שברו בשתי ההזדמנויות שעמדו לרשותם והשלימו את הניצחון החשוב רגע לפני שרם מגיע לדובאי, שם ישחק יחד עם קווין אולייט מזימבבואה.

* ה-WTA קנס את מארגני טורניר דובאי בסכום של 300 אלף דולר בעקבות סירובם לאפשר לשחר פאר לשחק בטורניר. כזכור, המארגנים לא הוציאו אשרת כניסה לטניסאית, שלבסוף לא התחרתה ולא נכנסה לטורניר. ב-WTA הודיעו כי פאר תזכה ב-44,250 דולר, סכום השווה לסכום הממוצע שהיא הרוויחה במהלך 2008.

הפעם ונוס ניצחה

האחיות לבית וויליאמס נפגשו הערב פעם נוספת, הפעם בטורניר דובאי בשלב חצי הגמר. השתיים, שמכירות זו את זו היטב, נלחמו על הכרטיס לגמר, אך בסופו של דבר מי שיצאה עם הניצחון הייתה ונוס, האחות המבוגרת, שניצחה 1:6, 6:2, 6:7.

סרינה, שעלתה לאחר אליפות אוסטרליה למקום הראשון בעולם, נכנעה בקלות במערכה הראשונה, בה היא נשברה שלוש פעמים, אך מיד בשנייה היא חזרה לעצמה, שברה פעמיים וכפתה מערכה שלישית ומכרעת. השתיים שברו זו את זו כל אחת פעם אחת במערכה האחרונה והגיעו לשובר שוויון, אז סרינה זכתה בשלוש נקודות בלבד עד שהפסידה.

עוד לפני הקרב בין סרינה לונוס וויליאמס בחצי גמר טורניר דובאי, התקיימה ההצגה המקדימה כאשר קאיה קאנפי האסטונית ווירג'יניה רזאנו הצרפתיה נפגשו בחצי הגמר המקביל. ממש בלי שום מתח או משחק צמוד, רזאנו ניצחה בקלות 1:6, 2:6 תוך שעה ושלוש דקות והעפילה לגמר.

דווקא קאנפי, שתפגוש עם נבחרת אסטוניה את נבחרת הפדרציה של ישראל, נחשבה לעדיפה קודם למשחק, בעיקר בגלל הקדימות בדירוג (24 לעומת 58), אך שש שבירות של הצרפתיה עשו לה את העבודה וזיכו אותה בכרטיס לגמר. "הייתי הבוסית היום ועשיתי את המיטב כדי להגיע לגמר", אמרה רזאנו לאחר המשחק. קאנפי, מצידה, נותרה מתוסכלת, ואמרה: "כמעט כלום לא הלך לי. הסרב לא עבד טוב וגם הבייסליין לא היה במיטבו. זה מאוד מאכזב, אבל אני פשוט צריכה ללמוד מהטעויות ולהמשיך הלאה".

בטורניר מארסיי, נובאק דג'וקוביץ' העפיל לחצי הגמר אחרי 3:6, 3:6 משכנע על מישה זברב. הסרבי, המדורג 3 בעולם, שלעולם לא פגש את הגרמני בסבב, השלים את הניצחון תוך שעה ועשר דקות תוך שהוא מכה שישה אסים ושובר שלוש פעמים את יריבו, המדורג 76 בעולם, בדרך לשלב הבא. יתר המדורגים בטורניר, ג'יל סימון וג'ו וילפרד צונגה, עלו גם הם לחצי הגמר: צונגה ניצח את פליסיאנו לופז 2:6, 7:6, 4:6, סימון גבר 2:6, 4:6 על ג'וליאן בנטאו, בן ארצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully