וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי רם קיבל ויזה לדובאי

אחרי שסירבו להעניק ויזה לפאר, השלטונות באיחוד האמירויות הודיעו רשמית כי יאפשרו לישראלי "אישור מיוחד" לקחת חלק בטורניר דובאי

שלטונות איחוד האמירויות הודיעו היום (חמישי) רשמית כי יותירו לאנדי רם להיכנס למדינה ולהשתתף בטורניר דובאי, שיחל בשבוע הבא. ממשרד החוץ באיחוד האמירויות נמסר כי רם יקבל "אישור מיוחד" לקחת חלק בטורניר. בכיר במשרד החוץ צוטט אומר: "ההחלטה לא מרמזת פוליטית על נורמליזציה ביחסים עם מדינות שאין לנו איתן יחסים דיפלומטיים". כידוע, לאיחוד האמירויות אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל. כאשר בעניין שחר פאר, הודיעו השבוע ראשי הטורניר כי "לא רצו ליצור אנטגוניזם בנוכחותה".

כזכור, פאר לא קיבלה ויזה להשתתף בטורניר הנשים, במה שעורר סערה עולמית גדולה. כבר אתמול (רביעי) התבטא חבר קונגרס אמריקאי כי רם יקבל את הויזה המיוחלת. ייתכן ובעקבות הלחץ הציבורי והתגובות השליליות בעולם, החליטו בדובאי להתיר את כניסתו של רם ולאפשר לו להתחרות בטורניר הזוגות. רם ישתף פעולה בטורניר עם קווין אולייט מזימבבוואה.

עד שייצא לאיחוד האמירויות, רם ממשיך לעשות חיל בטורניר הזוגות במארסיי (על סך פרסים 576 אלף יורו). הישראלי ובן זוגו האוסטרי, ג'וליאן נול, המדורגים ראשונים בטורניר, עלו לרבע הגמר. רם ונול גברו 3:6, 4:6 על הצמד הרוסי-גרמני מיכאיל יוז'ני ומישה זברב.

בתגובה להחלטה אמר רם: "אני שמח מאוד על ההחלטה להעניק לי אשרת כניסה לדובאי. אני רוצה להודות לכל מי שסייע כדי שהדבר הזה יקרה. כרגע אני נמצא במארסיי, מרוכז כל כולי בחצי הגמר שמצפה לי בשבת. אחרי שאסיים את הטורניר בצרפת אני אצא לדובאי. אין לי ספק שמצפה לי חוויה מיוחדת במינה, אני מקווה להציג שם טניס טוב ולגרום הנאה לקהל הצופים".

יו"ר ה-ATP, אדם הלפנט, הוציא הודעה קצרה בנושא: "אני מרוצה שהמאמצים להבטיח את כניסתו של אנדי רם נשאו פרי. השלטונות קיבלו את ההחלטה הנכונה. אסור למנוע משחקנים לשחק בשל סיבות אתניות, בגלל לאום או דת. אנחנו שמחים שמארגני טורניר דובאי חולקים איתנו את ההרגשה הזו".

שחר פאר התייחסה היום לשינוי המדיניות של מארגני הטורניר ואמרה: "זה ניצחון גדול לעיקרון על פיו ספורטאים צריכים לזכות ליחס שווה בלי אפליה. חבל שבגלל ההחלטות הקודמות של המארגנים ושל ממשלת איחוד האמירויות לא יכולתי להשתתף בטורניר. זה פגע בי אישית ומקצועית, אבל אני שמחה בשביל אנדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully