וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנקו: "בשביל משחקים כאלה נהיינו מאמנים"

18.2.2009 / 13:53

מאמן הפועל חולון מתכונן לקראת גמר הגביע, אבל מודה: "לא חשבנו שנהיה בסיטואציה כזאת". קוזי'קרו: "מקווה שננצח ונעשה היסטוריה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

מכבי חיפה והפועל חולון ייפגשו מחר (חמישי) בגמר גביע המדינה בהיכל יד אליהו (20:45, שידור ישיר בערוץ 1, זריף, ביטון ואסתרון). שתי הקבוצות ערכו הערב את האימון המסכם ביד אליהו ומציגות אופטימיות רבה לקראת זכייה אפשרית ראשונה של כל אחת מהם בתואר. במפגש היחיד בין הקבוצות עד כה העונה גברה חיפה על חולון ברוממה 71:90, במסגרת המחזור השלישי, ונעזרה במשחק מצוין של דורון פרקינס שקלע 17 נקודות והוסיף 6 אסיסטים. בחולון הצטיין לואיס פלורס עם 25 נקודות.

כשדני פרנקו לקח את חולון בתחילת העונה הקבוצה הייתה מפורקת לחלוטין, ללא כל קשר לקבוצה שעשתה היסטוריה שנה קודם לכן וזכתה באליפות המדינה. למרות כל הקשיים, פרנקו מוביל את חולון לגמר הגביע השישי בתולדותיה, לאחר ניצחונות ברבע הגמר על עירוני אשקלון ובחצי הגמר על עירוני נהריה, והוא לא מרגיש את המסורת מאחוריו: "זה כבוד להפועול חולון להיות במעמד הזה שביחד עם משחק האליפות, זה המעמד הכי מכובד. החבר'ה עשו מאמץ אדיר כדי להגיע לכאן".

עם זאת, פרנקו יודע שהמשימה לא תהיה פשוטה, בוודאי לא פיזית. "אנחנו צריכים לאסוף את עצמנו למשחק רביעי ב-11 ימים. לא חשבנו שנהיה בסיטואציה כזאת כשבנינו את הקבוצה. נגייס את כל הכוחות כדי לנסות ולעשות צעד ענק ולהביא את הגביע לכל האוהדים. הגענו לפה על הגלים של הקהל ונצטרך אותם מחר מול משוכה קשה כמו מכבי חיפה".

הגמר הראשון של חולון היה בשנת 1959, אז הפסידה הקבוצה 53:47 למכבי תל אביב עם 17 נקודות של קופפר. שנתיים לאחר מכן נחלה הקבוצה הפסד שני למכבי תל אביב והפעם 74:46 כשעופר אשד ז"ל קולע 20 נקודות. חולון חזרה לגמר הגביע של 1986 והפסידה 90:86 שוב למכבי תל אביב, למרות 26 נקודות של דזי בארמור. בשנת 1991 נפגשו הקבוצות בפעם הרביעית בגמר הגביע, והצהובים יצאו עם ידם על העליונה בפעם הרביעית עם ניצחון 90:100. הביקור האחרון של חולון בגמר היה בשנת 1995 והמנצחת הפעם הייתה בני הרצליה שגברה על חולון 77:88.

כשנשאל מה הוא עשוה בכדי להתכונן למשחק, אמר מאמן חולון: "הזמן מיום שני לחמישי קצר ואני משתדל לנצלו ולא לחשוב. נתרגש מחר לפני המשחק, כרגע אנחנו עובדים. בשביל משחקים כאלה אנחנו נהיינו מאמני כדורסל ושחקנים נהיים שחקני כדורסל".

אחד הברגים החשובים של הקבוצה, כריס ווטסון, אמר לקראת הגמר: "אני רוצה לברך את חיפה שהגיעה עד לפה. מחר יהיה משחק מרגש. אנחנו חלק מהפיינל פור הכי טוב שהיה בכדורסל הישראלי בשנים האחרונות". כשנשאל מי לדעתו תזכה בגביע, אמר ווטסון: "זה יום חשוב לשני המועדונים. נבוא מרוכזים וננסה לעשות את העבודה".

יהוא אורלנד, שכבר חגג זכייה בגביע בעונה שעברה, הפעם במדי הפועל ירושלים, אמר: "אשמח אם אזכה בגביע שני ברציפות. המשחק יהיה דומה ליום שני- שתי קבוצות שיבואו להרביץ ואני בטוח שלא ייגמר 100:110. מי שתעשה עבודה טובה יותר תנצח והלוואי ונזכה בגביע". לגבי המץ' אפ המסתמן מול משה מזרחי, אמר אורלנד: "אני בטוח שגם אם משה מזרחי יעצור את הגארדים שלנו על 0 נקודות ועדיין ננצח בנקודה, אנחנו נשמח והוא יהיה עצוב".

חולון הוכיחה בחצי הגמר כי היא מסוגלת להתגבר על מגבלות הסגל שלה באמצעות לחימה חסרת פשרות ואנרגיות שמגיעות מהקהל. אוהדי הקבוצה מבטיחים 5,000 סגולים ביציעי יד אליהו, ודני פרנקו יכול להיות רגוע לפחות מהבחינה הזאת. שני שחקנים שבלעדיהם פרנקו לא יוכל לנצח את הגמר הם לואיס פלורס ודרון וושינגטון, שצפוי לקבל טיפול מיוחד ממשה מזרחי. פרנקו בונה על תרומה סבירה של הישראלים יהוא אורלנד, ליאור ליפשיץ ואורי קוקיה ולנסות לגרור את חיפה לקצב המשחק שלהם, אחרת חולון עשויה לחזור מאוכזבת מהמעמד.

נכון לשעה זו 3,000 כרטיסים של אוהדי חולון נמכרו. מחר בין 13:00 ל-16:00 תהיה מכירה נוספת של כרטיסים באולם הפחים, ומי שלא יספיק יוכל לקנות בקופות האולם שייפתחו בשעה 17:30. בחולון מעריכים שכ-5,000 אוהדים יתמכו בקבוצה בגמר.

"מקווה שננצח ונעשה היסטוריה"

בניגוד לחולון שההופעה שלהם בגמר הייתה מפתיעה, בחיפה החלו לדבר על הגביע עוד לפני תחילת העונה. אחרי הניצחון בסיבוב הראשון על בארי ספרו בחיפה ארבעה משחקים עד הגביע, והקבוצה דילגה מעל גליל/גלבוע, הפועל עפולה והפועל ירושלים בחצי הגמר על מנת להגיע למעמד. הירוקים כבר ביקרו פעמיים בגמר גביע המדינה: הפעם הראשונה הייתה בשנת 1971, אז הפסידה הקבוצה של חיים בוכבינדר למכבי תל אביב 70:51. 14 שנים לאחר מכן הטיח קווין מגי 39 נקודות בחיפאים שהסתפקו ב-31 של דורון שפע בדרך לתבוסה כואבת לצהובים מתל אביב, 121:81.

בחיפה דיברו כל הדרך לחצי הגמר על החיסרון של דורון פרקינס והצליחו להרדים את הפועל ירושלים. לקראת הגמר כבר יודע אבי אשכנזי שהטריק לא יעבוד, ושחולון תיקח ברצינות יתרה את עמית בן דוד, רונלד רוס ובי ג'יי מקי. "אני חש הרבה התרגשות גם אצלי וגם אצל השחקנים", אמר מאמן הירוקים. "זאת הזדמנות גדולה. הרבה שנים הכדורסל החיפאי לא היה במעמדות האלו. אני מאמין שיבואו הרבה אוהדים מחיפה. נעשה את המקסימום ונבוא מוכנים".

לגבי יריבתו בגמר, אמר אשכנזי: "חולון קבוצה חזקה מאוד עם סגנון ברור ומאמן מצויין. יתפתח פה משחק אטרקטיבי. המעמד מחייב ומיוחד אבל לא מעבר. ככל שמתקרבים למשחק ההתרגשות זזה הצידה. חשוב שנביא את מה שהבאנו עד כה העונה".

גיבור הניצחון של חיפה בחצי הגמר מול הפועל ירושלים, הלא הוא משה מזרחי, נשמע נרגש לקראת האפשרות שיניף עם קבוצתו גביע: "אני לא יכול שלא לדמיין את החגיגות בסיום בתוך הראש. מה שכיף במעמדים כאלה זה שלאו דווקא הכדורסל זה שמנצח אלא יותר הרצון והנחישות. מדובר בשתי קבוצות הגנתיות. לא יהיה משחק קל וסביר להניח שיהיה סקור נמוך".

סנטר חיפה, עידו קוז'יקרו אמר: "אני מאוד מתרגש להיות במעמד הזה. בכל ההזדמנויות הקודמות פגשתי את מכבי תל אביב שהיתה איכותית יותר מהקבוצות ששיחקתי בהן. זה משחק בין שתי קבוצות שוות ביכולותיהן. זה מה שיפה בכדורסל. אני מקווה שהספורט ינצח ושהאנשים ייהנו כי אין הרבה ערבים כאלה בכדורסל הישראלי. אני מקווה שננצח ונעשה היסטוריה לעיר חיפה כי חולון כבר לקחה אליפות, וחיפה עוד לא לקחה כלום בכדורסל".

המפתח של חיפה לניצחון הוא השליטה במשחק הפנים, שם ינסה אשכנזי לנווט בין הדקות של עידו קוז'יקרו, דבון ג'פרסון וברוקס סיילס כשאפילו בן סטרונג הצעיר עלול לראות דקות מעטות. אם יצליחו השלישייה לשלוט חיפה תוכל להכתיב את הקצב. רק 800 צופים ירוקים הגיעו לחצי הגמר, אך לקראת הגמר 3,500 צופים כבר רכשו כרטיסים והבטיחו את מקומם ביד אליהו. הבעלים ג'ף רוזן נשאר בארצות הברית ויחזיק אצבעות לתואר ראשון היסטורי למועדון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully