וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורעף: מכבי תל אביב ניצחה את מטה אשר וזכתה בגביע המדינה

מכבי תל אביב נקלעה לפיגור 2:0 מול הפועל מטה אשר בגמר הגביע בכדורעף, אבל מהפך מהסרטים סידר לה ניצחון וגביע רביעי בתולדותיה

איתי חסיד

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

מכבי תל אביב זכתה הערב (רביעי) בגביע המדינה בכדורעף, לאחר ניצחון הירואי 2:3 (30:28, 25:21, 18:25, 19:25, 8:15) על הפועל מטה אשר במשחק שנערך באולם מטרווסט ברעננה.

כדורעף הוא לא ממש ענף פופולרי, אבל את האוהדים שהגיעו לגמר ואת הקבוצות, כמובן, זה לא ממש עניין. הקהל והשחקנים שעל המגרש, מכל צד, נתנו הופעה אדירה. אוהדי מכבי תל אביב, הידועים בתמיכה הרבה בקבוצה, וכן קהל מטה אשר שעשה את כל הדרך מהצפון היו קולניים וצבעוניים ביציעים.

שתי החבורות, הצהובה של זוהר בר נצר והאדומה של נועם כץ, שמו על המגרש את כל לב והנשמה. מטה אשר פתחה מצוין, ביטלה את התל אביבים ועלתה ל-0:2 די מפתיע. מטה אשר נראתה מצוין והגביע כבר היה בחצי הדרך לצפון. אבל אז חלה התפנית הגדולה במשחק. הצהובים של זוהר בר נצר עשו קמאבק ענק, ניצחו את שתי המערכות הבאות די בקלות, כאשר מטה אשר מוותרת מהר מדי עליהן ומנסה להגיע למערכה החמישית בכוחות מחודשים.

אל המאני טיים, המערכה החמישית, כאשר הגביע באמת מונח על הכף, שתי הקבוצות עלו מאוד מרוכזות, ואף קבוצה לא נתנה לרעותה לברוח. הקבוצות החליפו את היתרון, אבל בשוויון 7, הידיים של עומר דננברג היו הכי יציבות ועם מספר מהלכים גדולים, הוא העלה את מכבי ל-7:12 מבטיח מאוד בדרך לניצחון 2:3 במערכות ובמשחק. מכבי חוזרת מהבור, עושה מהפך ענק וקוטפת גביע רביעי בתולדותיה בדרך הכי קשה והכי מתוקה.

מטה אשר, שזכתה לאחרונה בגביע בשנת 2002/3, נתנה, כאמור, הצגה מעולה. כעת היא תתרכז בליגה ותנסה אולי שם לגנוב למוליכה ולאלופה הצהובה את התואר הכי חשוב.

מהלך המשחק

מערכה ראשונה:

המערכה הייתה צמודה מאוד ודרמטית, כאשר כל קבוצה נוטלת את ההובלה שהתחלפה בין שתי הקבוצות בתחילת המערכה. מכבי הצליחה לפתוח פער קטן בן שלוש נקודות ועלתה ל-6:9. מטה אשר הצליחה להפוך את התוצאה ועלתה ל-14:16. מכבי השוותה ל-17. הצהובים הצליחו לעלות ליתרון מבטיח בן ארבע נקודות, 19:23, וזה נראה כאילו הם ינצחו את המערכה, אבל מטה אשר חזרה עם המון נחישות למשחק והשוותה ל-24 לכל.

שתי הקבוצות נלחמו ומטה אשר הובילה 26:27. הקבוצה הצפונית הייתה בטוחה שהיא זכתה בנקודה הבאה וניצחה את המערכה, אבל השופטים העבירו את הנקודה למכבי עקב נגיעה ברשת, ושוב שוויון, הפעם 27. הצפוניים לא נשברו ובשוויון 28 עשו שתי נקודות שהובילו אותם לניצחון במערכה הראשונה.

מערכה שנייה:

מטה אשר פתחה את המערכה השנייה עם המומנטום של סוף הראשונה ועלתה ליתרון 2:6. החבורה של נועם כץ המשיכה לשמור על היתרון שלה והובילה 6:10, ו-10:14. מכבי ניסתה לחזור וצימקה ל-16:14, אבל מטה אשר השיגה שתי נקודות חשובות וחזרה ליתרון ארבע נקודות. מטה אשר עלתה ל-14:19, אבל הצהובים קיזזו בשתי נקודות את הפער. מכבי הגיעה קרב עד 20:19, אך הבחורים של כץ עשו נקודה חשובה. המומנטום חזר אליהם והם ניצחו את המערכה 21:25.

מערכה שלישית:

מכבי עלתה בכוחות מחודשים למערכה ועלתה ל-1:3, אלא שמטה אשר ידעה להפוך ל-3:4. במצב של 7:7, עומרי שוורץ ניפק שתי הצלות מדהימות, מכבי עשתה נקודה ענקית ועלתה ל-7:8, ומשם המשיכה ליתרון 12:15 ו-13:18. היתרון של מכבי תפח והיא הגיעה עד ל-17:24. מטה אשר עשתה נקודה, אבל לא יותר מכך, מכבי ניצחה 18:25, וצימקה במניין המערכות ל-2:1.

מערכה רביעית:

מכבי פתחה מוצלח את המערכה והובילה 3:4. בשוויון 6 מכבי עשתה שתי נקודות, אבל מטה אשר השיבה בשתיים משלה. הצהובים החזירו בשלוש נקודות משלהם, ומאמן מטה אשר כץ הזעיק פסק זמן כדי לעצור את הסחף. זיבוז'לני נעץ כדור כדי להעלות את מכבי ל-9:14. החבורה של בר נצר המשיכה לשלוט בגדול באוויר ועלתה ל-10:17. מכבי המשיכה ל-16:24, אבל הצהובים נתנו למטה אשר לחזור קצת למשחק עם מספר טעויות, והצפוניים צימקו ל-24:19. את הנקודה הבאה מכבי כבר לקחה, ניצחה 19:25 והשוותה ל-2:2 במערכות.

מערכה חמישית:

הקרב היה מאוד צמוד, כאשר היתרון מתחלף מפעם לפעם, בשוויון 7, מכבי הצליחה לעשות שתי נקודות, נועם כץ קרא לפסק זמן כדי לייצב את שורות קבוצתו. אבל מטה אשר לא הצליחה לחזור, מכבי זינקה ל-7:12, ומשם ל-8:15. הצהובים עם מהפך ענק, ניצחון במערכה המכרעת וגביע נוסף בארון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

נועם כץ: "צריך לתת קרדיט למכבי"

"אני מרגיש הרבה גאווה ואושר גדול", אמר בסיומו של המשחק מאמן מכבי תל אביב זוהר בר נצר. "בהתחלה לא הצלחנו ליישם את תוכנית המשחק שלנו, אבל בעזרת מספר מהלכים אישיים של עומר רובינשטיין ועומרי שוורץ, שלא קשורים לטקטיקה, חזרנו למשחק, ואז, כאשר אנחנו משחקים את המשחק שלנו קשה מאוד לעצור אותנו.

"אני מברך את מטה אשר ונועם כץ", הוסיף בר נצר. "הם עצרו אותנו וחשפו מספר נקודות בעייתיות שלנו. במערכה השלישית אמרתי לחבר'ה שאנחנו חייבים להשתחרר. באנו במחשבה שננצח בקלות את המשחק, אבל זה לא הלך לנו ואז זה היה קשה. אחרי המערכה השלישית כבר ידעתי שננצח".

מאמן הפועל מטה אשר, נועם כץ, אמר: "מבחינה פסיכולוגית עלינו למשחק כאנדרדוג, ואז, כאשר הובלנו 0:2 הלחץ עבר אלינו. צריך לתת קרדיט גדול למכבי, על כך שחזרו למשחק כמו קבוצה גדולה. המרכיב הנוסף הייתה עייפות גדולה שלנו. שיחקנו בשבועיים האחרונים הרבה מאוד משחקים. השחקנים שלי מבוגרים וכדי לנצח את מכבי צריך להיות 100 אחוז כל הזמן. מגיע למכבי כל הכבוד. יש לנו סיכוי לזכות באליפות. צריך כוח אדיר להרים את השחקנים הן מבחינה פיזית והן נפשית".

"קצת הפתענו את מכבי, הזזנו עמדות ושינינו דברים", הוסיף כץ. "ידענו שאם תוכנית המשחק שלנו תעבוד, נהיה חזק במשחק. הלכנו חזק על הגביע כי ידענו שאפשר לתת משחק אחד גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully