וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה תארח את ישראל ללא קהל

מפגש הדייויס הקרוב מול הנבחרת ייערך מול איצטדיון ריק, עקב חשש מהפגנות אנטי ישראליות. הנהלת הטניס העולמית: "החלטה מאוד מאכזבת"

סוכנות ידיעות שוודית מדווחת כי לאחר שנערכה הצבעה בנושא, החליטה הערב (רביעי) עיריית מאלמו, בה צפוי להתקיים המשחק, כי שבדיה תארח את מפגש גביע הדייויס מול ישראל בעוד שבועיים באולם ללא קהל, וזאת בשל הפגנות הצפויות בעיר. ההצבעה התקבלה ברוב של 5 קולות מול 4.

ההחלטה מגיעה בימים בהם הטניסאים הישראלים נמצאים במרכזה של פרשה נוספת על רקע המלחמה בעזה, בה לא מורשים שחר פאר ואנדי רם להשתתף בטורניר דובאי. לקראת מפגש הדייויס הקרוב נמסר כי, על פי ההערכות, למעלה מעשרת אלפים פעילי שמאל שבדים צפויים לערוך הפגנת ענק נגד ישראל, במחאה על פעולות צה"ל בעזה. שבדיה מושכת בדרך כלל קהל רב למשחקי הדייויס, אך הרשויות המקומיות חוששות לביטחון השחקנים הישראלים.

יו"ר הועדה, בנגט פרוסברג אמר בתגובה: "זה משחק עם רמת סיכון גבוהה. קיבלנו את ההחלטה לשחק ללא קהל רק מסיבות ביטחוניות". מי שלא התלהבה במיוחד מההחלטה היא הנהלת הטניס העולמית, ממנה נמסר כי ההחלטה "מאוד מאכזבת". עוד נמסר בהודעה הרשמית: "ההחלטה מונעת מאוהדי הטניס בשבדיה את האפשרות לצפות בשתי נבחרות חזקות אלו מתחרות, והיא לא תורמת לאינטרס של גביע דייויס בטווח הארוך".

קפטן נבחרת הדייויס השבדית, מטס וילנדר נשמע מאוכזב מאוד מהקביעה, ואמר שההחלטה היא עצובה מהזווית הספורטיבית. "עם זאת, זאת החלטה מטעמי ביטחון. היו מומחים שעבדו על הנושא ואני יכול רק לשער שהם יודעים את העבודה שלהם כפי שאנחנו יודעים את העבודה שלנו. כמו תמיד, ספורט ופוליטיקה לא הולכים טוב ביחד. אנחנו ננסה לשחק את המשחק הכי טוב שלנו, למרות שזה יהיה קשה".

דובר התאחדות הטניס הישראלית, ירון מיכאלי אמר בתגובה להחלטה: "נמסר לנו כי הכרטיסים לא יוצאו למכירה, ויינתנו רק לאנשים המוכרים להתאחדות הטניס השבדית".

מנהיגים יהודים: "להטיל סנקציות על איחוד האמירויות"

יו"ר ועידת הנשיאים של ארגונים יהודים מובילים בארצות הברית, אלן סולואו וסגנו, מלקולם הונליין, פרסמו הצהרה בה הם קוראים להתאחדות הטניס לנשים להטיל סנקציות על איחוד האמירויות הערביות, בשל סירובם לאפשר לשחר פאר, מלהשתתף בטורניר דובאי. "אנו מוצאים כי החלטת איחוד האמירויות למנוע מגברת פאר מלקבל ויזה בשל אזרחותה, פוגעת, מפלה ובלתי מתקבלת על הדעת. כפי שאמר ה-WTA בביקורת שפרסם על ההחלטה, גברת פאר הרוויחה את הזכות לשחק בתחרות זו. אנו מצרים על ההחלטה לאפשר לטורניר זה להתקיים וקוראים למועצת המנהלים של ה-WTA לפעול באופן נחרץ על מנת שאחרים, השוקלים פעילויות מפלות דומות, ימנעו מלעשות כן. הצעד בו נקט איחוד האמירויות מזכיר את החרם הערבי אשר כולנו היינו תקווה כי הינו נחלת העבר, במיוחד בהקשר של תחרויות ספורטיביות. התירוץ כי איחוד האמירויות דואג לביטחונה של הגברת פאר אינו אמיתי. אין לאפשר למדינה אשר אינה יכולה להבטיח את ביטחונם של כל השחקנים בטורניר לארח משחקים שכאלו".

המנהיגים היהודים המשיכו ואמרו כי הם קוראים לספונסרים הראשיים של הטורניר: חברת סוני אריקסון ובנק "ברקליס" להסיר את חסותם מהמשחקים וכן קראו לביטול טורניר הגברים. "ההפליה של איחוד האמירויות המופנה כנגד שחקן אחד מדיפה ניחוח של צרות אופקים וגזענות. יש להצהיר כי התנהגות זו אינה מקובלת על ידי ה-WTA ועל ידי כל התאחדויות הספורט הבינלאומיות ככלל. מלקחי העבר, ניתן ללמוד כי כשלון בגינוי מעשים שכאלו ומנקיטת צעדי מניעה, הינו הרסני לתחרויות ספורט בינלאומיות".

"אנו משבחים את החלטתו של ערוץ הטניס שלא לקחת חלק בפעילות מתועבת שכזו ולבטל את שידור הטורניר. אנו גם מעריכים את סירובו של "וול-סטריט ג'ורנל", המהדורה האירופאית, מלהמשיך ולתת חסות לאירוע. החלטות מוסריות אלו עומדות בניגוד חריף לפעילותם של אחרים. אנו מציינים לשבח את תמיכתם של השחקנים האחרים ומקווים כי יעמדו איתן כנגד מדיניות פוגענית שכזו. לקולותיהם ולמעשיהם השפעה רבה והם מהווים דוגמא לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully