וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאלה הוא אכבר

גרייב, תגלית קודמת של גוטמן ומקורב: "אין הרבה חלוצים כמוהו שמחפשים את השער". פואד פראס, הדוד והמנהל: "גם בטמרה הוא ידע שהפריצה שלו תבוא". וואהב ברקאת, חבר מאחי נצרת: "הוא חלוץ מושלם". חבריו של מהראן לאלה מתקשים לעמוד בקצב ההתפתחות שלו

בסיום משחק הדרבי אמש (שני), ירד מהראן לאלה יחד עם חבריו אל חדרי הלבשה כשהוא צוהל משמחה אחרי השער שכבש מול היריבה העירונית השנואה, מכבי. אחרי מקלחת קצרה, יצאו החלוץ וחברו להתקפה סמואל יבואה אל מחוץ לכותלי האצטדיון, שם חיכו להם עשרות אוהדים שמחים שהקיפו את שניהם באהבה גדולה. השניים עמדו דקות ארוכות וחגגו עם האוהדים, שהרימו אותם על הכתפיים וחילקו להם אין ספור נשיקות וחיבוקים. לאלה המופתע שבדרך כלל לא מוציא מילה, התקשר לחברו וכמעט בכה מאושר. "אתה לא יודע כמה אני מתרגש", אמר החלוץ לחברו. "בחיים לא היתה לי כזו חוויה".

בתחילת העונה היו הרבה אנשים באדום שהרימו גבה על החתמתו של לאלה על ידי אלי גוטמן. אפילו בקבוצתו הקודמת לא ממש האמינו ששמעו על המעבר לוולפסון, אבל אחרי שבוע שכלל שלושה שערים במשחקים הכי חשובים שהיו להפועל העונה, אף אחד כבר לא מופתע. בעונת 98/99, כשגוטמן לקח את האליפות עם הפועל חיפה, הקואץ' (כך קראו לו) הימר על שחקן כמעט אלמוני בשם לירון בסיס שפרח אחר כך בכדורגל הישראלי. לאלה הוא בסיס החדש.

סיפור הסינדרלה של לאלה הוא כבר מוכר: החלוץ הדרוזי שהתגייס לצה"ל, נרקב בליגות הנמוכות ולא קיבל כמעט הזדמנות מרן בן שמעון בהפועל חיפה. אנחנו כבר מכירים את הסיפור, אבל דווקא חבריו הקרובים של לאלה (במרץ ימלאו לו 27) עדיין מתקשים לעכל את ההתפתחות והנסיקה הבלתי נגמרות בקריירה שלו. "השמיים הם גבול בשביל מהראן", קובע חברו הקרוב וואהב ברקאת מאחי נצרת. "אני מאוד מתרגש בשבילו. לדעתי הוא חלוץ מושלם. גם בעונה שעברה, כשהוא לא היה קבוע בהרכב, ידעתי שהוא יכול להגיע לרמות הכי גבוהות".

האמונה של הדוד

בין מהראן לחברו ברקאת יש קשר הדוק. בסיום אחד האימונים בעונה שעברה, כשלאלה כבר כמעט שנה באחי נצרת, נשמע לפתע קולו של החלוץ כאשר הוא פנה אל ברקאת. אשרף סולימאן, חברם שהקשיב לשיחה, התפרץ מיד בטון מופתע: "עד עכשיו חשבתי שהוא אילם. טוב לדעת שהוא גם יודע לדבר". "זה מהראן", מסביר ברקאת. "הוא בחור שקט וטוב, עובד קשה וממעט לדבר. הוא משקיע את כולו למען ההצלחה שלו ושל הקבוצה. אנחנו מדברים 3 פעמים ביום בערך ואין שיחה שלא נגמרת כשהוא אומר לי כמה כיף לו בהפועל ובכל אימון שהוא עולה הוא מתרגש מחדש".

גם דודו של מהראן לאלה, פואד פראס, האיש שגם מנהל את ענייניו, מסכים: "מהראן זה בחור שהכדורגל עובר לו בדם. גם ברגעים הכי קשים שלו הוא אף פעם לא הסכים לוותר. הוא הלך לשחק בבני טמרה והאמין גם אז שהפריצה שלו תגיע. אני מאושר בשבילו, כי הוא הרוויח את המחמאות בעבודה קשה. מגיע גם קרדיט הגדול לאלי גוטמן, שהתעקש בקיץ להחתים אותו. אלי אמר לי שתנועה כמו של מרהאן הוא לא ראה אצל הרבה שחקנים בארץ והוא הבטיח לקדם אותו. עכשיו כל אותם אנשים שהיו מופתעים, מאמינים בו כמו שאני האמנתי בו כל הזמן. כמה חלוצים של הפועל הבקיעו והכריעו שני דרבים? אני יודע שיחסית לשחקן בליגת העל הוא לא מרוויח הרבה, אבל יחד עם זאת צריך לתת ציון לשבח להפועל תל אביב שנתנו לו את הבמה והאמינו בו. הם מתנהגים אליו בכבוד ודואגים לו לדברים מעבר לחוזה ורואים שמהראן מצא בית חם. אני מאמין שאם הוא ישמור על עצמו הוא יהיה בטופ של הכדורגל הישראלי עוד הרבה שנים".

הטיפ של גרייב

כפי ששמתם לב, שמחת הניצחון האדום בדרבי הגיעה כמעט במלואה לאחי נצרת, ממנה עבר לאלה לבלומפילד. נג'ואן גרייב, מאמן הקבוצה ובינגו ישן של אלי גוטמן, נזכר היום (שלישי) כיצד לאלה התייעץ איתו בתחילת העונה לגבי הדקות המעטות להן זכה אז. "אל תקשיב לכל הדיבורים מסביב", אמר גרייב לחלוץ המתוסכל. "אתה צריך להתרכז רק בהפועל תל אביב ולעשות הכל בכדי להצליח שם. גם אם לא תשתלב בסוף תדע שעשית הכל בכדי להצליח. הכסף בשלב הזה הוא לא חשוב, אתה צריך רק לחשוב על ההצלחה שלך בהפועל".

גרייב לא מופתע שהטיפ שלו התברר כנכון. "אין לנו בארץ חלוצים כמוהו שכל הזמן מחפשים את השער", אומר המגן לשעבר של אלי גוטמן. "ההצלחה שלו לא מפתיעה אותי בכלל, אבל הוא צריך להוכיח את עצמו עוד שנה, שנתיים ואז הוא יהפוך לכוכב של ממש. הוא עשה בשכל שבא לשחק אצל אלי שתמיד מחפש שחקנים עם פוטנציאל בליגות הנמוכות. אם הוא ימשיך ככה לאורך זמן, אז הוא יוכל לחשוב על רמות יותר גבוהות מארץ, אבל כרגע אני ממליץ לו להמשיך לתת את כולו להצלחת הפועל והצלחה האישית שלו. בזה הוא צריך להתרכז".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully