וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוי של מילאן

16.2.2009 / 16:21

למרות מפלה נוספת בדרבי, הרוסונרי הצליחו להשחיל נציג לנבחרת המחזור באירופה (רונאלדיניו, אלא מי), נבחרת שלא שוכחת להצדיע לאגדת ראול מדריד

אירופה שייכת השבוע לאיש אחד, ראול. צמד השערים שכבש בניצחון 0:4 על ספורטינג חיחון הכניסו אותו לספרי ההיסטוריה של ריאל מדריד ככובש המצטיין בכל הזמנים. בגיל 31, עוד מוקדם ויומרני לסכם את הקריירה של מספר 7 בלבן, אבל נקודת הציון אליה הגיעה מבטיחה לו מקום של קבע בהיכל התהילה של הכדורגל העולמי. גם נבחרת המחזור של וואלה! ספורט עושה כבוד למלך החדש של הברנבאו, כשלצידו 10 המצטיינים ממחזורי סוף השבוע באיטליה, גרמניה, ספרד וצרפת וכן ממשחקי הגביע האנגלי. הכוכב האורח השבועי מגיע מהליגה הטורקית. ובשבוע שכולו ראול, אפילו סמואל אטו שהציל את ברצלונה מהפסד, נשאר מחוץ לסגל.

שוער

לוגן ביילי – בורוסיה מנשנגלדבאך

35 כדורים בעטו שחקני ורדר ברמן לעבר השער של מנשנגלדבאך. 13 מהם הלכו למסגרת, שם תפס השוער הבלגי יום נדיר. ביילי בן ה-23, שהגיע בינואר מגנק, התעופף, השתטח, זינק והדף, עד שנכנע בדקה ה-76 לנגיחה של קלאודיו פיזארו מטווח קצר. אלא שבהתקפה הראשונה של האורחים במחצית השנייה, ברמן ספגה כעבור שלוש דקות שער שוויון שכל כך מאפיין את העונה העגומה שלה ויצאה ממשחק ביתי קל עם נקודה אחת בלבד. ביילי נבחר לאיש המשחק עם ציון 10 במספר כלי תקשורת בגרמניה.

הגנה

מגן ימני: גלן ג'ונסון – פורטסמות

בתשעת משחקי הליגה האחרונים השיג טוני אדאמס שתי נקודות בלבד ונשלח הביתה בעיצומו של שבוע סוער. חרושת השמועות בפומפי נעה בין סוון גוראן אריקסון, הפייבוריט של השחקנים, לאברהם גרנט, הפייבוריט של התקשורת הישראלית, אבל בינתיים המנג'ר הזמני, פול הארט, מסתדר מצוין לבד. בדקה ה-70 יצא ג'ונסון למבצע סולו, חלף על פני מגני מנצ'סטר סיטי המנומנמים וירה בעוצמה לרשת של שיי גיבן. הרמן הריידרסון הוסיף את השני ופורטסמות שפשפו את העיניים בתדהמה: ניצחון? אנחנו? מעבר לשער, לג'ונסון היה משחק פנטסטי עם עבודת הגנה יוצאת מן הכלל באגף.


בלם: אנדראה ראגי – סמפדוריה

כמה שעות לפני הדרבי של מילאנו החליטה יובנטוס שלא מכבודה להוסיף עניין לסריה A, וכהרגלה בשבועות האחרונים בעטה בדלי. משחק ביתי מול סמפדוריה, שלא ניצחה העונה מחוץ לביתה, היה אמור להיות ניצחון קל שיעביר את הלחץ למילאנזיות, אבל הגברת הזקנה שוב פישלה. הקבוצה של וולטר מצארי שיחקה ללא רגשי נחיתות והציגה קו הגנה משובח, בראשותו של ראגי. הבלם בן ה-24 הגיע בינואר בהשאלה מפאלרמו והשתלב מצוין. יובנטוס השוותה ל-1:1 רק לאחר שראגי נאלץ לצאת בגלל פציעה. תגיד תודה, מוריניו.


בוסטיאן סזאר – גרנובל

בדיוק לפני חודש נראתה בורדו כאלטרנטיבה המסוכנת ביותר למנוע מליון אליפות שמינית ברציפות. הקבוצה של לורן בלאן רשמה אז ארבעה ניצחונות רצופים ונשפה בעורפה של האלופה. מאז, משהו חורק בעיר היין. בורדו לא ניצחה כבר שלושה משחקים והידרדרה למקום החמישי. גם שער יתרון במשחק הביתי מול גרנובל לא עזר. סזאר, שלמרות שמו הלטיני הוא בכלל סלובני, נגח את השוויון ושלח את בלאן לחפש תירוצים. הבלם המתנשא לגובה 1.90 מ', הגיע לגרנובל בהשאלה ממארסיי והצטיין במשחק הבכורה שלו העונה בליגה. אולי השער הזה, שעזר למארסיי מול היריבה לצמרת, יחזיר את סזאר לוולודרום בדלת הראשית.


מגן שמאלי: לייטון ביינס – אברטון

אם הטופיז יזכו העונה בגביע האנגלי, הם יהיו ללא ספק הקבוצה הראויה לתואר. לאחר שהדיחו את ליברפול בסיבוב הרביעי, ההגרלה התאכזרה לדיוויד מויס וסידרה לו מפגש מול אסטון וילה הלוהטת בשמינית הגמר. לאורחים לא הייתה תשובה להגנה הנפלאה של הטופיז. ביינס היה יוצא מן הכלל באגף השמאלי ורשם מספר תיקולים נקיים שהוציאו את גבריאל אגבונלהור מהמשחק. יחד עם פיל ג'אגיילקה וז'ולן לסקוט כבלמים, ביינס משלים חולית הגנה מרשימה וקשה לפיצוח, שספגה רק שלושה שערים בתשעת משחקי הליגה האחרונים. המקום הרביעי בפרמיירליג רחוק מאברטון, והגביע נראה כמו הזדמנות מצוינת להגעת תואר ראשון לגודיסון פארק מאז 1995.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

קישור

טרנקילו ברנטה – באייר לברקוזן

אם דרור קשטן לא ניצל את ערב שישי בצפייה במשחק בין הופנהיים ללברקוזן, רצוי שמישהו בהתאחדות יעביר לו קלטת עם הביצועים של טרנקילו ברנטה. הקשר הנפלא של נבחרת שוויץ, יריבת ישראל בבית 2 של מוקדמות המונדיאל, היה המאסטר ב-1:4 שהוריד את הופנהיים מהפסגה והחזיר את לברקוזן למאבק האליפות הכי צמוד חם ופתוח באירופה. ברנטה היה בכל מקום, מעורב בכל מהלך התקפי, הוסיף בישול והציג כדורגל טכני ומבריק שבהחלט יכול לעורר חשש קל לקראת המשך המאבקים עם השוויצרים על הכרטיס לדרום אפריקה.


כריסטיאנו דוני – אטאלנטה

לך תדע באיזה יום תתפוס את אטאלנטה. הקבוצה מברגמו כבר פירקה העונה 1:3 את אינטר והשבוע לא ריחמה על רומא עם 0:3. מצד שני, יש לה הפסדים מביכים לבולוניה, רג'ינה וטורינו מהתחתית. כריסטיאנו דוני, הקפטן הוותיק, מופיע כנראה רק למשחקים הגדולים. הוא כבש צמד מול אינטר והוסיף עוד שניים מול רומא, כדי להעלות את מאזנו העונה לשבעה. כשאחד הכתבים האיטלקים שאל אותו על חזרה לנבחרת, דוני הנפלא, שרושם הופעה שלישית העונה בנבחרת, ענה: "אולי אם הייתה נבחרת לשחקנים מעל גיל 35". בינתיים, דוני יעדיף לא לחזור על שני ההפסדים שבאו אחרי הניצחון על אינטר ויסתפק בכרטיס לאירופה.


רונאלדיניו – מילאן

הדרבי דלה מדונינה סיפר באופן מושלם את סיפורן של שתי הקבוצות העונה. אינטר לא הבריקה, אבל שיחקה כדורגל יעיל, מחושב ועקצה ברגעים הנכונים. הכי מוריניו שיש. מילאן הציגה את הסגל הנוצץ, שיחקה כדורגל על גבול המבריק, אבל יצאה בידיים ריקות. חיפשנו נציג של הנראזורי לנבחרת, אבל האיש של המשחק היה דווקא הברזילאי של מילאן. הפנומן הציג יכולת שהזכירה את ימיו הגדולים בברצלונה. הוא בנה את השער של פאטו ופיטם את החברים במסירות גאוניות. בסיום העונה, מילאן תסכם עונה כושלת. קרלו אנצ'לוטי, שכבר הרים ידיים, ימשיך את הקריירה למקום אחר ורק רונאלדיניו יוכל לסמן וי גדול על עונת קאמבק.

התקפה

ניקולה אנלקה – צ'לסי

ממרומי היציע בויקרייג' רואד של ווטפורד, החל חוס הידינק לנוע באי נוחות. המארחת כבשה שער מאוחר בדקה ה-69 ותואר ראשון החל לחמוק מידיו של ההולנדי עוד לפני הבכורה האמיתית על הקווים. לעזרתו נחלץ הצרפתי. שער אחד במספרת, אחד בראש ועוד אחד ברגל סידרו מהפך והחזירו את הצבע לפנים של רומן אברמוביץ'. אנלקה פתח את העונה כבאנקר הגדול של סקולארי ולא הפסיק לכבוש, עד שכהרגלו נעלם, נסגר בתוך עצמו ויחד איתו צ'לסי. במקרה, או שלא, אנלקה התעורר דווקא תחת המנג'ר החדש, שבחר להרכיב אותו ואת דידייה דרוגבה בצוותא בחוד.בינתיים רק תותח אחד ירה.


אדריאן מוטו – פיורנטינה

מי שעוד התעורר לאחרונה מתרדמת עמוקה הוא אדריאן מוטו. נער הזהב הרומני היה בינוני מאוד בפתיחת העונה האיומה של פיורנטינה, שכללה הדחה מוקדמת מליגת האלופות. עם החזרה מפגרת חג המולד, מוטו נראה חד, מאיים וחזר לכבוש. הוא כבש צמד בניצחון על בולוניה לפני שבועיים, בישל מול לאציו בשבוע שעבר והשבוע הוציא את פיורנטינה מהקבר עם שלושער שמחק פיגור 3:0 ל-3:3 בגנואה. הנקודה הזו שמרה את הויולה במקום הרביעי על חשבון הרוסובלו. מוטו, שכבש בשנתיים האחרונות 16 ו-17 שערים, חזר לקצב הנכון כשמאזנו עלה ל-11.


ראול – ריאל מדריד

מספר 7 בלבן הרשית פעמיים והעמיד את הרף על 309, שניים יותר מדון אלפרדו האגדי. אין זה המקום לפתוח בדיון מעמיק על מקומו של ראול בין הגדולים שדרכו בברנבאו, כמו גם שמוקדם מדי לסכם את הקריירה. הילד רק בן 31, ואם ימשיך כך יוכל לחגוג גם את השער ה-400. השאלה היותר מעניינת היא מדוע ממשיך ויסנטה דל בוסקה, איש ריאל מדריד עד לא מכבר, להתעקש ולהשאיר את ראול מחוץ לסגל הנבחרת?

כוכב אורח

אלכס – פנרבחצ'ה

העונה של סגנית אלופת טורקיה היא אכזבה. דווקא תחת הדרכתו של אלוף אירופה, פנר לא מתרוממת. היא הודחה מהצ'מפיונס ומגמגמת בליגה. מי שחטפה קצת מהתסכול של פנר ואראגונס היתה האצ'טפספור, האחרונה בטבלה. האורחים חטפו שביעייה ללא מענה, כשהאיש של המשחק היה אלכס. הברזילאי כבש שלושער והעלה את מאזנו לתשעה שערי ליגה העונה. מה שחשוב יותר מבחינת פנר זה צמצום הפער מסיבאספור וטרבזונספור בפסגה לארבע נקודות בלבד ועלייה למקום הרביעי. ההנהלה והקהל באיסטנבול לא יסלחו לאראגונס על פחות מאליפות.

שווים אזכור

ירוסלב דרובני (הרטה ברלין): עצר את באיירן מינכן בדרך לפסגה.

ג'רמי קלמנט (פ.ס.ז') – ניצחון רביעי ברציפות.

לסאנה דיארה (ריאל מדריד) – מתגלה כרכש מצוין.

פרדי קאנוטה (סביליה) – צמד בדרך להתבססות במקום השלישי.

אנדריי וורונין (הרטה ברלין) – נדחק החוצה ברגע האחרון.

סמואל אטו (ברצלונה) – כי חייבים מישהו מבארסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully