וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולון ונהריה מנסות להתקרב להיסטוריה

15.2.2009 / 18:41

אלופת המדינה תפגוש את הקבוצה של רביב לימונד מהצפון. דני פרנקו: "גביע מתאים לקבוצות צנועות". יעקב ג'ינו: "יהיה לחץ על שתי הקבוצות"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

חגיגת משחקי חצי גמר גביע המדינה תצא לדרך מחר (שני) במשחק בין הפועל חולון לבין עירוני נהריה (18:15, שידור ישיר בערוץ הראשון, בכר, אוברלנדר, ילון). שתי הקבוצות מגיעות למעמד בהרגשה שהן יכולות להעפיל למשחק הגמר, במיוחד על רקע המפגש הראשון ביניהן העונה שנערך באולם הפחים אותו ניצחה חולון 75:77 בעקבות סדרה של טעויות בדקות הסיום של הקבוצה הצפונית. שתי הקבוצות טרם זכו בגביע המדינה ולמעשה ינסו לחולל היסטוריה.

אלופת המדינה מגיעה למעמד חצי הגמר בפעם השנייה בשנתיים האחרונות, וחוזרת למעשה בפעם הראשונה להיכל יד אליהו מאז זכתה בו באליפות המדינה בשנה שעברה. בעונה שעברה הפסידה חולון במותחן בחצי גמר הגביע להפועל ירושלים 100:102, באחד ממשחקי חצי הגמר הגדולים של השנים האחרונות. הפעם האחרונה שהקבוצה הסגולה הגיעה לגמר גביע המדינה היה בעונת 1994/5 לאחר ניצחון בחצי הגמר על הפועל ירושלים, אך אז נעצרה הקבוצה בגמר מול בני הרצליה.

"אני למדתי שבספורט אין מגיע, אבל אני מקווה שנוכל להסתיר את החסרונות שלנו ולהביא את היתרונות שלנו", אמר מאמן חולון דני פרנקו בסיום אימון הערב ביד אליהו, "ננסה להוציא מהשחקנים שלנו שלם שהוא גדול מסך חלקיו. גביע מתאים לקבוצות יותר צנועות שבאות כאנדרדוג כדי להגיע לגמר. נתמודד מול נהריה שהיא בלי ספק אחת הקבוצות עם הסגל הכי איכותי בארץ. הם עברו את מכבי ובני השרון? זה לא מבטיח להם שום דבר כשאתה מגיע למשחק אחד".

כדי שחולון תשלים את התהליך שהיא עוברת השנה, היא תצטרך להציג את הכדורסל שניצח את בני השרון ועירוני אשקלון בשבועות האחרונים, כדורסל לוחם ובלתי מתפשר. בחולון יודעים שמשחק מהסוג שצפוי להתפתח ביד אליהו מנצחים שחקנים שלא בדיוק ספרו אותם עד אז ושניים כאלה צפויים להיות אורי קוקיה, אקס נהריה, שנותן עונה נפלאה עד כה, ויהוא אורלנד שיום טוב שלו בקליעה משלוש עשוי להיות קטלני עבור הקבוצה של יעקב ג'ינו. בדרך למעמד חצי הגמר גברה חולון על עירוני אשקלון ברבע הגמר, אליו העפילה בזכות הגעתה לחצי הגמר בעונה שעברה.

"זה משחק נוקאאוט, כמו בפיינל פור, אם אתה מגיע לזה יש לך צ'אנס. הגענו לפה, עכשיו צריך לעשות את העבודה", אמר יהוא אורלנד לקראת המשחק. גם בריאן טולברט הגיע חדור מוטיבציה, "ננסה לקחת את זה. ברור שבאווירה כזאת, של נוקאאוט, חייבים להיות ביחד. קבוצות שיהיו יותר ביחד ייקחו ואני חושב שזה יהיה אנחנו".

אוחיון: "אנחנו יכולים לעשות את זה"

הדרך אותה עברה עירוני נהריה למעמד חצי הגמר הייתה קשה בהרבה מהדרך של חולון. נהריה החלה את המסע בניצחון חוץ מול כוכב יאיר מהלאומית 63:82, הדהימה את מכבי תל אביב בשמינית הגמר בעין שרה 86:99 וקינחה עם ניצחון חוץ משכנע על בני השרון ברבע הגמר 81:91. נהריה זוכרת טוב מאוד את ההעפלה היחידה שלה לחצי גמר הגביע, בעונת 2004/5, אז איבדה הקבוצה של אבי אשכנזי את הראש בדקות האחרונות והפסידה בהארכה לבני השרון 88:90.

"אני מאוד מתרגש. כבר לקחתי גביע כעוזר אבל ברור שיש הבדל בין אז לתחושה שלי היום", אמר יעקב ג'ינו לפני פתיחת אימון הערב של קבוצתו, "אנחנו מרוכזים קודם כל בלהגיע לגמר. כל מה שמסביב רק נותן לנו אקסטרה. החבר'ה שלי יכולים לעשות הכל ולנצח כל קבוצה כמו שהם יכולים להפסיד לכל קבוצה. אני מרגיש את השחקנים בשבוע האחרון. בקטע של מוטיבציה אין מה לבזבז אנרגיה כי הם יגיעו מוכנים. אנחנו ננסה להביא את הדברים הטובים שלנו, להוריד לחץ למרות שבלי ספק יהיה פה לחץ לשתי הקבוצות".

על מנת שהסגולים של נהריה יזכו להגיע לגמר גביע ראשון בתודלות המועדון, הם יצטרכו לשפר כמה דברים במשחק שלהם. הדבר החשוב ביותר יהיה התרומה מהספסל אותה יביאו ניצן חנוכי, רוברט רותבארט ורון לואיס, בהנחה שג'ייסון וויליאמס יפתח בחמישייה. התרומה של חנוכי ורותבארט עד כה היא לא רבה ובמידה ובחולון יוציאו את שחקני המפתח של נהריה בעבירות, הם יצטרכו להתעלות. בנוסף נהריה תצטרך יום טוב מחוץ לקשת, תחום בו מתקשה הקבוצה מתחילת העונה. ארון מגי יהיה שחקן המפתח של ג'ינו בשל הנוכחות הרבה שלו מתחת לסלים, במיוחד מול הרכות של חולון, אותה הוא ניצל ל-20 נקודות במפגש הראשון בין הקבוצות.

"לא משנה דרך המשחק שלנו", אמר יוגב אוחיון שישא באחריות כבדה במשחק מול חולון, "הם יצטרכו לעשות את ההתאמת אלינו. תירגלנו את משחק המעבר של חולון. מבחינתנו אנחנו שמים דגש על משחק ריצה ולחזור להגנה מהר. אנחנו מאוד דרוכים ורוצים ללכת עד הסוף אבל זאת דרך לא קלה. כל הקבוצות טובות אבל הראנו כבר בעבר שאנחנו יכולים להתמודד עם הקבוצות הטובות בליגה. אנחנו יכולים לעשות את זה".

ג'ייסון וויליאמס, שהצטרף לאחרונה לקבוצה הוסיף: "מרגיש טוב להגיע לכאן. אנחנו ניקח את זה צעד אחרי צעד. אנחנו מקווים לשחק חזק וביחד, לעשות כיף ובתקווה גם נשיג נצחונות. אנחנו רוצים לעצור אותם בכל האספקטים של המשחק אבל גם הם ירצו לעצור אותנו. טוב לי בנהריה, טוב לי שאני יכול לשחק כדורסל".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully