וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א הובסה 98:79 ע"י ריאל מדריד

הצהובים התקשו להתמודד עם לואיס בולוק והספרדים, שניצחו בקלות והפחיתו משמעותית את הסיכויים של מכבי ת"א לעלות לרבע הגמר

מכבי תל אביב משלימה שבוע עגום נוסף בספרד. אחרי שבשבוע שעבר היא נראתה חסרת סיכויים מול ברצלונה, הערב (חמישי) היא התייצבה במדריד אצל ריאל, שהגיעה עם מאה אחוזי הצלחה במשחקי הטופ 16, ונותרה כזו גם לאחר המשחק בזכות ניצחון משכנע 98:79.

במכבי תל אביב יודעים שללא ניצחון על יריבה גדולה כברצלונה או ריאל מדריד, לא תהיה להם אפשרות לעלות לטופ 8, אך המפתח לניצחון מצוי ביד אליהו, אליו יגיעו בחלק השני של השלב שתי הספרדיות, שנראות נכון להערב גדולות בהרבה על מכבי. הצהובים דווקא נתנו משחק טוב במחצית הראשונה, אך מהר מאוד הם איבדו את הקצב ואיפשרו לריאל לברוח לניצחון החשוב מבחינתה.

ריאל ידעה היטב שהמפתח לניצחון הוא הזריקות מחוץ לקשת. בשבוע שעבר הצהובים איפשרו לברצלונה לחגוג בטווח הזה, מה שהעניק להם את הניצחון, ולואיס בולוק ניצל זאת היטב גם הערב. בעזרת שאר חבריו, גם היכולת הטובה יחסית של קרלוס ארויו נעלמה, וכשמרכוס בראון התקשה לייצר נקודות, מכבי הבינה שאין לה הרבה מה למכור.

במהלך הרבע הרביעי מכבי ניסתה לרדוף אחרי ריאל, אך רק ליאור אליהו סיפק את הנקודות בהתקפה, בזמן שמכבי נרדמה בהגנה וקרסה בדרך להגדלת ההפרש מצד שחקניו של חואן פלאסה. כדי לעלות מכבי תהיה חייבת לנצח ביד אליהו את אחת הספרדיות ובהפרש גבוה יותר ממה שהיא הפסידה. אחרת, קשה לראות איך מכבי עולה לשלב הבא.

מהלך המשחק

ריאל מדריד עלתה בחמישייה עם אלכס מומברו, פליפה רייס, ג'רמיה מאסי, לואיס בולוק וסרחיו יול. מכבי תל אביב פתחה עם מרכוס בראון, קרלוס ארויו, צ'ארלס גיינס, עומרי כספי וד'אור פישר. יניב גרין הפצוע לא התלבש, אך ישב על הספסל.

רבע 1

ריאל מדריד כפתה משחק מהיר כבר מהפתיחה וזה אומר שמהשניות הראשונות החמישייה של הספרדים רצה קדימה וקלעה סלים קלים. אלכס מומברו התכבד בשלשה הראשונה של ריאל, בזמן שבמכבי גיינס היה זה שנתן את הטון עם ארבעה כדורים חוזרים שהשאירו את מכבי צמודים. הצהובים נכנסו לעניינים, ארויו לקח פיקוד ודקות טובות שלו סידרו למכבי יתרון מינימלי. הנקודות במתפרצות איפשרו למכבי לסיים את הרבע ביתרון 18:20.

רבע 2

נדנדת הסלים החלה ברבע השני, כאשר קווינטון אוסליי קלע את הנקודות הראשונות לריאל בתחילת הרבע ואליהו החזיר את היתרון לצהובים עם שמונה נקודות רצופות. ריאל ויתרה על הזריקות משלוש והלכה על כדורים פנימה, בזמן שבמכבי התוועדו לעבירה שלישית של מרכוס בראון, שסיבך בשלב מוקדם את הצהובים. ריאל ניצלה את הדקות הנרפות של מכבי והרוול דהר קדימה ליתרון 30:36. גיינס נפצע בגבו ונטש לקראת סוף הרבע לצורך קבלת טיפול. שלשה של הרוול בשניות הסיום הורידה את ריאל ביתרון שש, 36:42.

רבע 3

פישר נתן איתות בפתיחת הרבע השלישי בניסיון של מכבי לעצור את ריאל ובהמשך גם שלשה של ארויו קיצצה בהפרש. שיתוף הפעולה בין ארויו לאליהו לא איפשר לבולוק לחגוג יותר מידי שלשה נוספת של ריאל, ששמרה בדקות הללו על היתרון המינימלי. אלא שאיבודי הכדור של הצהובים לצד הגנה נרפית איפשרו לריאל להחזיק בקצב ולפליפה רייס להשלים ריצה שהעלתה את הספרדים ל-45:53. ריאל המשיכה להשתלט על העניינים ושלשה של מומברו הגדילה את היתרון של ריאל ל-11 ואילצה את פיני גרשון להזעיק פסק זמן. הרבע הסתיים ב-61:70 לריאל.

רבע 4

מכבי תל אביב הבינה שאין לה הרבה ברירות, ולמרות הפציעה של גיינס, שחקנה החדש חזר לפרקט בניסיון לעזור. בולוק לא התחשב בכוונות של הצהובים ופתח את הרבע עם שלשה ששיתקה את מכבי. אלא ששחקניו של פיני גרשון לא ויתרו והמשיכו בניסיון לקזז בהפרש, כשאליהו וגיינס קלעו נקודות ולא איפשרו לריאל להתרחק עוד יותר. אליהו המשיך לתת את הטון בהתקפה של מכבי, אך חבריו נראו אנמים בהגנה ועשו סימנים של יאוש ועד הסיום ההפרש רק צמח ל-79:98.

סטטיסטיקה

לריאל מדריד: לואיס בולוק 24 (4 מ-7 לשלוש, 6 מ-6 מהעונשין), אלכס מומברו וסרחיו יול 13 כל אחד, פליפה רייס 12 (6 מ-6 מהעונשין), תומאס ואן דן שפיגל 10, מרקו תומאס 9, קווינטון הוסלי 7, אקסל הרוול 5, ג'רמיה מאסי 4, פפה סאנצ'ז 1.

למכבי תל אביב: קרלוס ארויו 21 (8 מ-9 מהעונשין, 4 איבודים), ליאור אליהו 20 (10 מ-11 משתיים), ד'אור פישר 12, דרק שארפ 9 (3 מ-4 משלוש), צ'ארלס גיינס 7, עומרי כספי 5 (6 ריבאונדים), די בראון 3, מרכוס בראון 2. שיחקו ולא קלעו: טל בורשטיין וטרה סימונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully