וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפר סבא ואחי נצרת בשמינית גמר הגביע

הירוקים גברו 2:3 על מכבי הרצליה בהארכה בדרבי השרון, נצרת הדיחה את הפועל חיפה עם 1:2. שלוש נציגות מהליגה הארצית העפילו לשלב הבא

הגרלת סיבוב ט' קבעה שבעה מפגשים ישירים בין קבוצות ליגת המשנה לבין עצמן, ובכך איפשרה לקבוצות רבות שלא משתייכות לליגה העל להמשיך ולקחת חלק בחגיגת הגביע גם בשלב שמינית הגמר. כמה מהן השכילו לנצל את ההזדמנות שנקרתה בדרכן, אחרות יחזרו להתעסק בענייני הליגה השגרתיים. סך הכל נראה בשלב הבא ארבע קבוצות מהליגה הלאומית ושלוש מהארצית.

הפועל אשקלון, קבוצה עם הרבה מסורת בגביע המדינה, העפילה לשמינית הגמר לאחר ניצחון 0:1 בחוץ על הפועל עפולה והייתה לראשונה מתוך שלוש נציגות של הליגה הארצית שהבטיחו את מקומן בשמינית. בני טמרה נזקקה להארכה מול הסינדרלה מליגה ב', מ.ס. דימונה, שנוצחה לבסוף 2:1, ומי שעבדה הכי קשה היא נס ציונה, שחלפה על פני נצרת עילית בפנדלים (5:6).

במשחק המרכזי מבין ה"משחקים הקטנים" של הסיבוב, אירחה מכבי אחי נצרת את הפועל חיפה והדיחה אותה עם 1:2, אחרי שמחקה פיגור עם צמד תוך שתי דקות (57 ו-58). עוד שתי קבוצות מהלאומית שנפגשו הן הפועל כפר סבא ומכבי הרצליה, כשהירוקים הם אלה שהשכיחו מעט את צרות הליגה עם 2:3 לאחר הארכה.

הפועל עכו לא התקשתה וקטעה את החלום של נתיבות מליגה א' עם ניצחון חוץ 0:3. מיני הפתעה הייתה ברמת השרון, שם עירוני קרית אתא האחרונה בטבלת הליגה הלאומית, השיגה ניצחון חוץ נדיר, וגם כבשה לשם שינוי - 0:1 על הקבוצה המקומית.

עירוני רמת השרון - עירוני קרית אתא 1:0

המשחק בין רמת השרון לקרית אתא הפגיש שתי קבוצות תחתית שנמצאות בתקופה איומה בליגה הלאומית. בסיומו, מיני הפתעה. האחרונה בטבלה, זו שכבשה רק שישה שערי ליגה העונה, היא זו שמעפילה לשמינית הגמר. רמת השרון הגיעה למשחק כפייבוריטית, אבל לאחר שספגה שתי רביעיות בליגה. בקרית אתא הוכחה שוב הקלישאה הידועה - מחליפים מאמן, משתנה המזל. עופר מזרחי התפטר השבוע ובמקומו מונה ברוך ממן לעבוד תחת המנג'ר, רוני דורה. אולי הניצחון בגביע ייתן לאתא תקווה גם בליגה.

מה שלא נכנס לקריה בליגה, הולך דווקא טב בגביע. לאחר מחצית ראשונה מאופסת, העלה רותם שמול, שהגיע לאחרונה ממכבי פתח תקוה, את האורחים ליתרון 0:1 בדקה ה-56. השער היחיד של שמול, שלא מצא את מקומו באורווה, הספיק לקרית אתא להעפיל לשמנית הגמר.

הפועל עפולה - הפועל אשקלון 1:0

גביע זה עניין של מסורת. הפועל אשקלון הגיעה בשנים האחרונות לשלבים הגבוהים של המפעל, ולפני שנתיים הפסידה בפנדלים להפועל תל אביב בגמר. הקבוצה של שייע פייגנבוים אמנם קיבלה הגרלה נוחה, אבל היא ממשיכה את המסע שלה עם עלייה לשמינית הגמר. מוליכת הליגה הארצית עבדה קשה מול היריבה הצפונית מליגה א', אבל שער מוקדם אחד הספיק לה כדי לסמן וי על העפולאים.

האורחים מהארצית פתחו את המשחק מצוין, וכבר בדקה הרביעית כבש שי פטלק את השער הראשון והעלה את אשקלון ליתרון 0:1. 86 הדקות הבאות לא הניבו שערים נוספים, ואשקלון חוגגת העפלה לשמינית הגמר.

מכבי נתיבות - הפועל עכו 3:0

עירוני נתיבות מאוד רצתה להיות הסינדרלה של סיבוב ט' בגביע המדינה. הקבוצה של אהוד כחילה הדיחה בסיבוב הקודם את הפועל ראשון לציון מהארצית, אך הפועל עכו מהלאומית כבר הייתה גדולה של מוליכת ליגה א' דרום. האיש של המשחק היה רועי דיין. אקס מכבי והפועל תל אביב פתח את העונה בכפר סבא, ופורח מאז הגיע לעכו. החלוץ כבש צמד ומנע הפתעה. הפועל עכו ממשיכה לשמינית גמר גביע המדינה. מכבי תל אביב כבר במתח.

עכו התקשתה בפתיחה, אבל עלתה ראשונה על הלוח בדקה ה-29. רועי דיין כבש לזכות הקבוצה של ירון הוכנבוים. בדקה ה-59, עכו ביססה את יתרונה עם שער נוסף של דיין שקבע 0:2. נתיבות נשברה, ושלומי אדרי כבש את השלישי וסגר את הסיפור בדקה ה-70. עכו בשמינית הגמר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בני טמרה - מ.ס. דימונה 1:2 (לאחר הארכה)

שלוש דקות הייתה רחוקה מ.ס. דימונה מהפתעה ענקית והדחה של בני טמרה מהליגה הארצית. נציגת ליגה ב' שיחקה ללא רגשי נחיתות והובילה במשחק החוץ עד הדקה ה-87, אבל אז הגיע אחמד דיאב ושלח את הקבוצות להארכה, בה ניצחה בני טמרה. בדימונה הפגינו אופטימיות לפני המשחק, והאמינו שיוכלו להמשיך את המסע המופלא שהחל אי שם בסיבוב א', אבל בסיום הקבוצה הדרומית נותרה רק עם המחמאות. בני טמרה, של המאמן ברוך סער, ממשיכה לשמינית הגמר ותיאבק במקביל על העלייה לליגה הלאומית.

דווקא האורחים הם אלה שעלו ליתרון משער שכבש דודו ועקנין בדקה ה-31. דימונה כבר נראתה בדרך לסנסציה, אבל אחמד דיאב, החלוץ המצטיין של בני טמרה, כבש שוויון דרמטי בדקה ה-87, ושלח את שתי הקבוצות להארכה. דיאב היה האיש של המקומיים גם בהארכה, עם שער שקבע מהפך בדקה ה-102. שלוש דקות מאוחר יותר הורחק עידן אלוש המקומי והשאיר את בני טמרה ב-10 שחקנים, אך דימונה לא הצליחה לנצל את היתרון המספרי ולהשיג את השוויון.

מכבי אחי נצרת - הפועל חיפה 1:2

בדיוק כמו בעונה שעברה, מוליכת הליגה הלאומית, הפועל חיפה, הודחה שוב כבר בסיבוב ט'. האדומים של שלומי דורה, שהגיעו אחרי שתי תוצאות תיקו רצופות, לא השכילו לשמור על יתרונם מהמחצית הראשונה ונכנעו להתלהבות האדירה של אחי נצרת המקומית. הפסד נדיר העונה לאדומים, שיחזרו להכין עצמם לקראת השיבה לליגת העל.

הקבוצה מהכרמל פתחה טוב יותר, ותום אלמדון מנע פעמיים שערים מיוסי ג'נאח וערן לוי. בדקה ה-41 שוב אלמדון עצר את ערן לוי, אבל על הריבאנוד היה היראקלי גפרידזה שהרשית מקרוב את הראשון של חיפה. במחצית השנייה התהפכו היוצרות, כאשר תוך שתי דקות אחי נצרת תפסה את ההובלה. בדקה ה-57 צ'ם אנטויה נגח את השיוויון, ובדקה ה-58 שתי נגיחות ברחבה הפכו לשער של רם סטי. אנטויה הורחק בדקת הסיום לאחר עימות עם אייל טרטצקי, אבל זה לא מנע מקבוצתו לחגוג עלייה לשמינית הגמר.

הפועל כפר סבא - מכבי הרצליה 2:3 (לאחר הארכה)

שתי היורדות המאכזבות מליגת העל רצו להעניק מעט טעם טוב לעונה שלהן, עם משחק הגביע בכפר סבא. הסגל הצעיר של הירוקים רצה להרגיע את האוהדים, אשר הפסיקו זמנית את מחאתם נגד ההנהלה. בהרצליה כל מה שרצה המאמן רמי לוי הוא ניצחון ראשון סוף סוף.

דווקא בדקות בהן התנהל משחק רדום, עלתה מכבי הרצליה ליתרון. היה זה שי ביטון שמצא את הרשת בדקה ה-22. לא חלפה דקה וכבר שיוויון, לאחר שכדור שניתז מהמשקוף הגיע לרגליו של הזר אודינקה אמברוס שכבש. שערי הבזק עשו טוב למשחק, ובדקה ה-33 היתרון חזר להרצליה, כשכדור חופשי של אסי משיח עבר את כולם ונכנס פנימה. לקראת סיום הושג השיוויון המיוחל של המארחים, כשגיא דיין הוא המבקיע בדקה ה-83 בבעיטה חופשית מתוך הרחבה ושלח את המשחק להארכה.

שלוש דקות בתוך ההארכה מתן אלגאוי המקומי החזיר את היתרון לכפר סבא. המארחים הצליחו לשמור על היתרון עד לסיום והעפילו לשמינית הגמר על חשבון שכנתם. החיפוש אחר ניצחון ימשיך להטריד את מנוחתו של רמי לוי התוסכל.

נס ציונה - הפועל נצרת עילית 5:6 (בפנדלים)

בקרב על טהרת הליגה הארצית, אירחה השנייה נס ציונה את החמישית נצרת עילית. המארחים היו אלה שסיימו את הסיפור של בית"ר/שמשון תל אביב מוקדם מהצפוי, כאשר הדיחו אותם בסיבוב ח' וביניהם היו מי שהתאכזבו מההגרלה לאחר שציפו לארח את אחת מקבוצות ליגת העל.

נס ציונה עלתה ליתרון מוקדם כבר בדקה ה-11, כשהחלוץ שי אבוקסיס כבש והוכיח את חיוניותו לקבוצה. שתי דקות בתוך המחצית השנייה הגיע השיוויון של נצרת עילית, כשעמרי אלמקייס מצא את הרשת. נס ציונה חיפשה את שער הניצחון, אבל אבוקסיס תקע לה מקל בגלגלים כשהורחק בדקה ה-83.

בבעיטות ההכרעה מהנקודה הלבנה הייתה זו נס ציונה שקפצה מאושר, למרות החמצות של מורן ז'אן ויוסי אסייג. שחקני נצרת עילית לא עמדו בלחץ והחטיאו שלוש פעמים, מה שאיפשר למארחים לנצח 5:6 ולהעפיל לשלב הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully