וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שארפ: "הכל יכול לקרות בבית הזה"

קפטן מכבי ת"א לקראת המשחק מול ריאל: "יכולים לסיים ראשונים". גרשון: "שהטיול הזה לספרד יהיה שונה". גרין (פצוע בגבו) וחג'ג' (חולה) בספק

חייהם של שחקני כדורסל נראים לא אחת זוהרים ונוצצים. נסיעות בכל רחבי אירופה, ארצות אקזוטיות, טיסות במחלקה ראשונה. אלא שלא בטוח ששחקני מכבי תל אביב היו נרגשים במיוחד כשעלו על הטיסה לספרד, אותה ארץ בה חטפו על הראש אך בשבוע שעבר, מול ברצלונה. הפעם מגיעים הצהובים למשחק קריטי מול ריאל מדריד החזקה, כשניצחון חוץ הערב (חמישי) יחזיר להם את הביטחון, אבל הפסד עלול לערער עוד יותר את הלך הרוח בקבוצתו של פיני גרשון.

שניים שמצויים בספק למשחק הם יניב גרין ודרור חג'ג'. גרין נפצע בגבו באחד האימונים מוקדם יותר השבוע, ורק בסמוך למשחק יעבור מבחן כשירות. הבוקר לקח גרין חלק באימון הקליעות שערכה מכבי ב"פלאסיו ויסטלאגרה", אולם עדיין לא ברור האם יוכל לשחק. חג'ג', מנגד, חולה ולא התאמן.

אם כבר בפיני גרשון עסקינן, גם הוא מודאג מהמדינה שלא האירה פנים לקבוצתו עד כה. "אני מקווה שהטיול הזה לספרד יהיה שונה משני האחרונים שלנו", אמר מאמן מכבי. "ריאל ניצחה את המשחקים האחרונים שלה אחרי שהיא נפלה לפיגור גדול וחזרה בחמש הדקות האחרונות. אני מקווה שזה יעזור לנו להבין כמה חשוב כל כדור, וששום דבר לא נגמר עד שהבאזר נשמע נגד הקבוצה הזאת".

גרשון מודע לכך שזאת לא הפעם האחרונה שיפגוש את קבוצתו של חואן פלסה בזמן הקרוב, והוא רואה במפגשים נגד ריאל קריטים להמשך: "אנחנו לפני שני משחקים נגד ריאל מדריד, ואחריהם נדע מה מצבנו. ריאל נגד מכבי זה ממשיך את המסורת של המשחקים הגדולים הכדורסל האירופאי, כך שכל משחק הוא מיוחד. למכבי יש זכרונות טובים מהמשחקים מול ריאל בשנה שעברה, ואני מקווה שזה יישאר בצורה הזו גם השנה".

יש מישהו שכבר ראה לא פעם את ריאל מדריד הגדולה דרך המדים בצהוב, ולא מתרגש יתר על המידה מהיריבה הצפויה. אלא שדרק שארפ לא רואה הרבה פרקט העונה, אלא אם מכלילים את השניות האחרונות בכל רבע בהן הוא נכנס לתת קצת הגנה, אך לא נראה שזה פוגע לו בביטחון העצמי. עכשיו, הוא מתרכז בלשכוח את השבוע שעבר: "המשחק נגד ברצלונה נגמר, ויש לנו משחק חדש לפנינו, אותו אנחנו חייבים לנצח". האם זהו המשחק החשוב ביותר עבור הצהובים עד כה? שארפ חושב שלאו דווקא. "כל משחק הוא החשוב ביותר העונה ואותו אנחנו חייבים לנצח, כך שכלום לא חדש. זה משחק חוץ, אבל אנחנו חייבים להאמין בעצמנו".

לגבי היריבה הצפוייה אמר הגארד הותיק של מכבי: "ריאל יודעת שאנחנו קבוצה טובה, ולא רק בגלל העונה, אלא גם בגלל המסורת שיש לנו. הם בוודאי ירצו להשיג נקמה על המשחק הקודם במדריד בשנה שעברה, אבל אני מקווה שהלחץ הגדול יהיה דווקא עליהם". לגבי הסיכויים של הצהובים לסיים באחד המקומות הראשונים, אמר שארפ: "הכל יכול לקרות בבית הזה. אנחנו יכולים לסיים ראשונים או אחרונים, כך שאנחנו צריכים לחשוב על כך משחק בנפרד, לעשות את המיטב כדי לנצח את המשחק ולראות מה השורה התחתונה".

פלסה: "מכבי יבואו לנשוך"

בריאל מדריד מגיעים למשחק רגועים יחסית. ראשית, הקבוצה מחזיקה במאזן מושלם, אחרי ניצחון על ברצלונה, ועוד אחד מול אלבה, בה הציגה הקבוצה קאמבק מרשים. אם להוסיף לכל אלו, הספרדים ישחקו בבית, אל מול קהל חם ובועט. אם זאת, את מאמן ריאל, חואן פלסה, כל זה לא מטריד: "זה שניצחנו את שני המשחקים הראשונים בטופ 16 לא מבטיח לנו כלום. אנחנו צריכים להמשיך לעבוד קשה ולהיות מוכנים למשחק קשוח ומאוזן מול מכבי, שמנסה להשיג את הכל ביורוליג, ויגיעו לנשוך אחרי ההפסד הקודם".

פלסה יודע כי היריבה שמולו ממש לא עומדת לעשות לו ולקבוצתו חיים קלים. "מכבי מתקרבת לרמה הטובהביותר שלה צעד אחר צעד. הם עשו כמה שינויים במהלך העונה והם קרובים להציג את הפוטנציאל המלא שלהם. עבורנו זה משחק מפתח וזאת הסיבה מדוע אנחנו נבקש מאוהדינו ללהגיע למשחק, ולקוות שהם יציגו התנהגות טובה, בדיוק כמו המשחק האחרון שלנו בבית נגד ברצלונה".

גם ג'רמייה מאסי, פורוורד מודע לכך שהמשחק מול הצהובים הוא חשוב ביותר עבור קבוצתו: "עבורנו זה המשחק של העונה עד כה. למרות שאנחנו במאזן 0:2 יש הרבה משקל למשחק הזה כדי להעפיל לשמונה האחרונות. אנחנו מקווים לראות את האולם מפוצץ שוב, ואת האוהדים תומכים בנו באותו אופן כפי שהם תמכו במשחק הקודם, כיוון שאנחנו פוגשים את אחת הקבוצות הטובות באירופה. למכבי יש כשרונות רבים ויש להם ניסיון במשחקים מסוג זה. אנחנו חייבים להגן טוב כקבוצה, להיות קשוחים מהדקה הראשונה ולנסות לשלוט בריבאונד ההגנה".

עדכון ראשון: 11.2.09, 20:53
עדכון אחרון: 12.2.09, 17:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully