וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשחות אוקיינוס ולנוח

ג'ניפר פיגי הפכה לאישה הראשונה שחוצה את האוקיינוס האטלנטי בשחייה מאפריקה לטרינידד, כל זאת בגיל 56. מסעה עדיין לא הסתיים

ג'ניפר פיגי הפכה לאישה הראשונה שחוצה את האוקיינוס האטלנטי בשחייה. אם ההישג הזה לא מרשים אתכם או גורם לכם לרעוד מקור, אולי העובדה שהיא בת 56 תצליח. משנות ה-60 חלמה פיגי להשלים את ההישג, כאשר במהלך טיסה טרנס-אטלנטית היא חשבה לעצמה שהיא יכולה ללבוש חגורת הצלה ולשחות את שאר המרחק אם תיאלץ לעשות זאת.

פיגי יצאה מאיי כף ורדה שבחופי מערב אפריקה ב-12 בינואר, כשהיא נאבקת בגלים בגובה 10 מטר וברוחות עזות. האמריקאית בת ה-56 תכננה לשחות עד לאיי הבהאמה, אולם תנאי מזג אוויר קשים אילצו אותה לסטות כ-1,600 ק"מ מהמסלול שלה ולהגיע לטרינידד ב-5 בפברואר. אך כאן לא מסתיים מסעה. התכנית של פיגי היא להמשיך מטרינידד לאיי הבתולה הבריטיים, אליהם היא אמורה להגיע בסוף פברואר. "הכלב שלי לא יודע איפה אני", אמרה פיגי ל-AP.

האמריקאית אמרה שחשבה על כלבה, הנק, ומשפחתה וחברים, במהלך המסע במים הקרים של האטלנטי, כשחלפה על פני לוויתנים, צבי ים ועשרות דולפינים, אך לא דיווחה על כרישים. "באף שלב לא פחדתי", אמרה פיגי. "כשאני מביטה לאחור, לא הייתי עושה שום דבר שונה. אני תמיד יכולה לשחות בבריכה".

פיגי, שלוותה בסירת מפרש לאורך מסעה, קמה ברוב הימים ב-7 בבוקר, ועל ארוחת בוקר של פסטה ותפוחי אדמה היא והצוות העריכו את תנאי מזג האוויר. משך הזמן הרצוף הארוך ביותר שלה במים היה 8 שעות, כשהקצר ביותר היה 21 דקות. חברי הצוות שלה זרקו לה בקבוקי אנרגיה בזמן שהיא שחתה, ובמידה והים היה סוער מדי, צוללן היה מביא לו אותה אישית. בלילות היא אכלה בשר, דגים וחמאת בוטנים כדי להשלים את 8,000 הקלוריות אותן היא שרפה בשחייה.

המסע שלה התקיים עשור אחרי שהצרפתי בנואה לקונט השלים את השחייה הטרנס-אטלנטית הראשונה, שחלפה על פני כ-6,400 ק"מ, כשיצא ממסצ'וסטס והגיע לצרפת ב-73 ימים.

  • עוד באותו נושא:
  • שחיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully