וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאר: "מאמינה שביום א' ניקח עוד שתי נקודות"

פאר ניצחה במפגש הפדרציה את קטרינה בונדרנקו, השוותה ל-1:1 מול אוקראינה ונשמעה אופטימית. אובזילר: "מאוכזבת מההפסד"

מפגש הפדרציה בין ישראל לאוקראינה על הזכות להעפיל לפלייאוף העלייה לבית העליון 1 סיפק את מה שצופה ממנו. שני משחקי היחידים היו צמודים מאוד ובסיום היום הראשון התוצאה במפגש היא 1:1, כאשר מחר (ראשון) ייערכו שני משחקי היחידות ומשחק הזוגות שעשוי להכריע את ההתמודדות.

את היום פתחה ציפי אובזילר, שהפסידה לאלונה בונדרנקו בתוצאה 6:4, 6:4, והאוקראיניות עלו ליתרון של 0:1. מיד אחריה עלתה שחר פאר, שפגשה את אחותה, לה היא צמודה בדירוג, וניצחה אותה 3:6, 7:6, 3:6 בדרך לשוויון 1:1. המפגש עצמו נערך בעיר חראקוב במסגרת בית עליון 2, בו נמצאות הנבחרות במקומות 9-16. הפסד של הנבחרת ישלח אותה למשחק הישרדות מול נבחרת שתעלה מהבתים האזוריים.

אובזילר (166 בעולם) לא נכנסה טוב למשחק מול בונדרנקו (31 בעולם), שהייתה לחוצה מאוד וניצחה בקושי 4:6 במערכה הראשונה. אובזילר הציגה ניצוצות מהיכולת שראינו ממנה במפגשי העבר במדי הנבחרת כשעלתה ל-1:3 במערכה השניה, אבל אז העלתה בונדרנקו את רמת משחקה, ופערי הרמות בין השתיים נראו בבירור כשהאוקראינית חזרה כל הדרך לניצחון 4:6 גם במערכה השניה ובמשחק כולו אחרי שעה ועשרים דקות בלבד.

"באופן אישי אני מאוכזבת מההפסד אבל מעודדת מהמשחק הצמוד ומהטניס הטוב שהצגתי", אמרה אובזילר אחרי המשחק, "אני מאמינה שאגיע למשחק השני עם טניס טוב יותר מזה שהצגתי היום ואעשה את כל מה שאוכל כדי להביא לישראל את הנקודה החשובה".

מיד לאחר מכן נערך המשחק השני של היום, בו נפגשו פאר וקטרינה בונדרנקו, אחותה הצעירה של אלונה. שני שלבים מפרידים בין שתי הטניסאיות בדירוג העולמי, כאשר פאר מדורגת 48 ובונדרנקו 50. הטניסאית הישראלית הבכירה שייטה לניצחון במערכה הראשונה, תוך שהיא מזכירה במשהו את היכולת המוכרת ממנה מהעבר, בונדרנקו כפתה מערכה שלישית אחרי ניצחון בשובר השוויון, ואז פאר שוב הצליחה להעלות את רמת המשחק שלה, להשיג שתי שבירות ולנצח במשחק כולו.

פאר אמרה: "אני שמחה ששיחקתי טוב גם כשהיריבה שלי העלתה רמה. המשכתי לשחק טוב ולדבוק בתוכנית המשחק שלי שהיתה להיות אגרסיבית ודומיננטית במגרש. למרות שהפסדתי מספר הזדמנויות בסט השני, המשכתי להילחם וזה השתלם. מחר אני מקווה להמשיך ולשחק טניס טוב וחיובי. מדובר ביריבה טובה והכל יכול להיות במגרש הזה. אני מקווה ומאמינה שמחר ניקח עוד שתי נקודות".

* היום הגיעה לסיומה תחרות ה-ITF המתקיימת במלון ספורט אילת ומחלקת פרסים על סך 10,000 דולרים. משחק הגמר היה אמור להיות שידור חוזר של התחרות הקודמת מהשבוע שעבר ולהפגיש את המדורג הבכיר, הראל לוי (242) נגד חברו לנבחרת הדייויס, המדורג שלוש, נועם אוקון (430), אך הפעם לצערם של האוהדים באילת אוקון לא עלה למשחק בשל פציעה באזור הצלעות ובכך נתן ללוי את התואר. בתחילת היום נערך משחק ראווה לעשרות ילדים מקומיים שהפגיש את אמיר חדד והראל לוי (שאגב ניצח 4:6). בסופו של משחק הראווה חילקו לוי וחדד חתימות והצטלמו עם הילדים.

שחר פאר - קטרינה בונדרנקו 3:6, 7:6, 3:6

מערכה ראשונה

פאר כפתה משחקון ראשון צמוד על בודנרנקו בפתיחה, ואחרי כמעט עשר דקות השיגה את השבירה המיוחלת ועלתה ל-0:1. לאחר מכן צברה פאר ביטחון, חזרה מפיגור 40:15 וסיימה את המשחקון הבא עם אס נדיר כדי לעלות ל-0:2. לאחר מכן עלתה בונדרנקו על הלוח עם משחקון חלק משלה והקטינה ל-2:1, מה שעזר לה להעביר את המומנטום לצד שלה, ולנצל את המכות העוצמתיות שלה כדי לדחוק את פאר הרחק מעבר לקו האחורי ולשבור בחזרה ל-2:2.

בונדרנקו המשיכה בתנופה ועלתה ל-2:3, אבל כאן חזרה פאר לעצמה, התאפסה על ההגשות וחזרה ל-3:3. מעודדת מהשיפור ביכולתה פאר שברה מיד במשחקון הבא, הכניסה את כל הכדורים המכריעים ורצה ליתרון 3:5. בונדרנקו נלחצה, לא מצאה תשובה והפסידה גם במשחקון הבא, בסיומו ניצחה פאר 3:6 במערכה.

מערכה שנייה

אחרי ששני המשחקונים הראשונים של המערכה הלכו עם המגישות, הצליחה בונדרנקו לשבור את פאר עם כמה נקודות יפות ולעלות ל-1:2, אבל מיד קילקלה למקומיים עם משחקון מלא טעויות ואיפשרה לפאר להשוות ל-2:2. בונדרנקו מצאה את עצמה מתוסכלת על ההגשות הטובות של פאר, ששמרה על המשחקונים שלה, ובמקביל שמרה על ההגשות שלה וכפתה שוויון 5:5.

פאר זכתה בשלוש נקודות רצופות במשחקון ה-11, בונדרנקו עשתה קולות של חזרה, אך פאר השלימה נקודה נוספת ועלתה ל-5:6. בונדרנקו לא ויתרה, עלתה ל-0:30 במשחקון שלה, עלתה גם לרשת והשוותה ל-6:6 בדרך לשובר שוויון. פאר כבר עלתה ל-0:2, בונדרנקו השוותה ולא איפשרה לישראלית לברוח, גם כשפאר הובילה 2:4. ב-4:4 ביצעה פאר שגיאה כפולה אך השוויון נשמר. מכאן האוקראינית נטלה את ההובלה והשלימה ניצחון 6:8 ו-6:7 במערכה.

מערכה שלישית

המוטיבציה של האחות לבית בונדרנקו רק התגברה במערכה המכרעת, שהייתה המשך ישיר של המערכה השנייה. השתיים שמרו על ההגשות, אך בונדרנקו הכתיבה את הקצב. אלא שהסבלנות של פאר השתלמה ובשוויון 2:2 היא הצליחה לשבור, לחסום כל סיכוי להישבר ולעלות ל-2:4 מבטיח. פאר מצאה שבירה נוספת ושמרה על היתרון עד הסיום, בדרך לניצחון במערכה 3:6 ובמשחק כולו.

ציפי אובזילר - אלונה בונדרנקו 6:4, 6:4

מערכה ראשונה

אובזילר התקשתה במשחקון ההגשה הראשון שלה ונשברה במהרה על ידי בונדרנקו שעלתה ל-0:1 זריז. מנגד גם האוקראינית הגישה רע ואיפשרה לאובזילר לחזור ל-1:1. המנטרה הזו חזרה גם בארבעת המשחקונים הבאים, בהם אף שחקנית לא הצליחה לשמור על ההגשות שלה, ואחרי שאובזילר חזרה מפיגור 40:15 במשחקון השישי היא השיגה את השבירה השלישית שלה במערכה ואיזנה ל-3:3.

במשחקון הבא שוב איבדה אובזילר את ההגשה שלה, ולאחר מכן שיפרה בונדרנקו את הסרב הרעוע שלה וניצלה זאת כדי לעלות ליתרון 3:5, ולעורר את הקהל המקומי הרדום. אובזילר הגיבה בשמירה משלה על ההגשות וצימקה ל-4:5, לפני המשחקון העשירי בו הצילה נקודת מערכה ובכמה נקודות נפלאות עמדה על סף חזרה לעניינים, אבל בונדרנקו הרימה גם היא את רמת משחקה, שמרה על הסרב וניצחה במערכה 4:6.

מערכה שנייה

אובזילר פתחה היטב את המערכה עם משחקון הגשות חלק ועלתה ל-0:1. בונדרנקו הציגה גם היא הגשות משופרות והשוותה ל-1:1, אבל אז הלחץ החל להשפיע על המקומית, ואחרי עוד משחקון הגשה קל של אובזילר ניצלה הישראלית הוותיקה שלוש שגיאות רצופות של בונדרנקו כדי להשיג את השבירה הראשונה במערכה ולעלות ליתרון 1:3.

אבל דווקא אז השתחררה בונדרנקו והחלה לשחק כמו שהיא יודעת. האוקראינית הריצה את אובזילר מצד לצד, שברה אותה על האפס כדי לחזור ל-2:3, ואיזנה ל-3:3 בעוד משחקון מרשים. אובזילר בלמה את המפולת עם יופי של משחקון ועלתה ל-3:4, אבל בונדרנקו כבר מצאה את הקצב שלה, עברה למשחק התקפי שהשתלם לה בגדול וניצחה בשלושת המשחקונים הבאים כדי לנצח 4:6 במערכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully