וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסדר את הרוש

דור בלך

6.2.2009 / 15:41

גם הוא ירושלמי, גם הוא הדיח בגיל צעיר שוער רכש. לאריאל הרוש יש סיפור דומה לזה של יוסי מזרחי בבית"ר, עכשיו הוא צריך למלא אותו בתוכן

כשהיה אריאל הרוש בן 17 וישב על ספסל קבוצת הנוער של בית"ר כבר היה על סף חציית הכביש ליריבה העירונית, הפועל. מנהל האקדמיה של המועדון, איתן מזרחי, שכנע אותו לחכות עם המעבר ולנסות שוב לזכות באפודת ההרכב. בדיוק כשהגביר את קצב האימונים, נפצע איציק קורנפיין ומאמן הקבוצה דאז, לואיס פרננדס הגיע לאימון קבוצת הנוער כדי למצוא שוער חלופי. על אף שעמית שמש היה השוער הראשון של הקבוצה, דווקא הרוש תפס את עיניו של הצרפתי שהחליט להקפיץ אותו לבוגרים.

במועדון היו ספקנים וניסו לשכנע את הצרפתי מוצץ הסוכריות להעדיף את שמש. "אתם טועים", אמר להם. "הרוש בנוי טוב יותר מבחינה גופנית וגם האינסטינקטים שלו חדים במיוחד. הוא יהיה השוער הראשון של המועדון בעוד כמה שנים". ארבע שנים מאוחר יותר והנבואה התגשמה.

טלפון מההיסטוריה

בגיל 21 קיבל הרוש מראובן עטר את המפתחות לשער ובמועדון כבר חולמים על יוסי מזרחי של המאה ה-21. רק לפני כשבוע שמע הרוש לראשונה על סיפורו של מזרחי, שעה שאחד מאוהדי הקבוצה התקשר אליו לברך על עצירת הפנדל וערך לו שיעור קצר בהיסטוריה. קווי הדמיון בין הקריירות של שני השוערים הירושלמים, לפחות עד כה, רבים. גם מזרחי בשעתו הדיח בגיל צעיר מההרכב את שוער הרכש הוותיק יוז'י סורינוב, שני השוערים ירושלמים במלוא מובן המילה, ולמרבה האירוניה – שניהם החלו את הקריירה דווקא בקבוצות הילדים של הפועל המקומית.

אלא שהדעות בבירה חלוקות אם גם כיום הדרך הזו נכונה, או שמא עדיף ללכת בדרכו של השוער האגדי השני של המועדון והיו"ר כיום – איציק קורנפיין, שהשתפשף בקבוצות אחרות והגיע מנוסה יותר לשער של בית"ר. תצוגת תכלית מול הפועל ת"א, וכבר יודעים בבית"ר שקאלה יכול לרכוש כרית לריפוד הספסל. פחות מכך, ואולי הטלפון הבא שיקבל הרוש מאותו אוהד חובב היסטוריה, יספר לו על דרך החטטים שעבר קורנפיין עד שהגיע לשער בטדי.

"אני מבין את החשיבות של המשחק הקרוב, אבל לדעתי אסור לבית"ר להחליט על דרך מסויימת עפ"י משחק ספציפי", מסביר איציק ויסוקר, מגדולי שוערי ישראל, שמאמן את הרוש בנבחרת הצעירה. "שוער נמדד לאורך זמן, והשנה יש לבית"ר את הזמן הזה – היא לא תרד ליגה, ולא תזכה באליפות, כך שהיא יכולה להרשות לעצמה לאבד נקודות על חשבון הניסיון שיצבור הרוש".

פוטנציאל לא מספיק

מבחינה מערכתית, בבית"ר מסכימים עם ויסוקר ויודעים שהעונה הזו היא המתאימה ביותר לקחת ריזיקה ולתת אמון בשוער צעיר. כשגם ראובן עטר, הדוגל בשילוב צעירים, כבר החל במלאכת הצערת הקבוצה והשבחת בוגרי מחלקת הנוער.

"זה שאריאל הוא פוטנציאל אדיר ושחקן מוכשר מאוד זה ידוע", מספר גיא עזורי, שזכה עם הרוש בדאבל בקבוצת הנוער של המועדון. "אך אי אפשר לדעת כיצד הוא יתפקד תחת לחץ של בוגרים. על יבש יש לו את כל הנתונים, עכשיו הוא נזרק למים העמוקים והזמן יגיד אם הוא יודע לשחות או לא".

"אין ברירה, קאלה לא ימשיך כאן בעונה הבאה, ועדיף שאריאל יצבור את הניסיון עכשיו ולא בעונה הבאה שייתכן שלא נוכל להרשות לעצמנו לאבד נקודות", קובע גורם בבית"ר. "כמובן שאין הנחיה לראובן לשתף אותו או משהו כזה, אבל גם הוא מבין את החשיבות ומסתכל קדימה".

"עטר מרגיש אותו באימונים, ואם הוא בחר לתת לו את ההזדמנות כעת זה כי הוא מרגיש שהוא מוכן", סבור עזורי, כשגם ויסוקר, שתפס את עמדת השוער הראשון בהפועל פ"ת כבר בגיל 18, בטוח שהזמן של הרוש הגיע. "ממה שראיתי אותו בנבחרת הוא פוטנציאל גדול, ואני מאמין שאסור לתת לפוטנציאלים להתבזבז מבלי לקבל צ'אנס. אני גם רואה שהמשחקים בקבוצה הבוגרת משפרים אותו ונותנים לו יתרון על שוערים אחרים בגילו".

"למרות זאת, ראיתי כבר הרבה שוערים צעירים עם פוטנציאל אדיר וכל הנתונים שבסופו של דבר לא התפתחו לשוערים גדולים", חולק ויסוקר מניסיונו כמאמן שוערים בנבחרות הצעירות. "אני מקווה בשביל בית"ר ובשביל אריאל שהוא יצליח", מודה עזורי, "אבל רק בעתיד נדע אם אכן יהיה הצלחה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

סיכומים רק בסוף העונה

בבית"ר מספרים כי הבחירה שעשה לואיס פרננדס בזמנו גרמה למהפך אצל הרוש. משוער מוכשר אך חסר ביטחון, הפך הרוש לחיית רחבה שיודע לספק הצלות וירטואוזיות. "עם זאת", מסייג גורם שעבד עם הרוש בנוער, "יש לו עדיין מקומות בהם הוא צריך להשתפר. הוא מעולה בזינוקים ובלקיחת כדורים מסובכים, אך לפעמים שוגה עם כדורים פשוטים ובתזמון היציאות. זה לא עניין של כישרון - אלא של בגרות וסביר להניח שישפר אותו". איציק ויסוקר מסכים כי יש להרוש עוד לאן להתקדם. "מבחינה פיזית הוא יוצא מן הכלל, גבוה וחזק. הוא ללא ספק שוער טוב לגילו ולא סתם הוא בנבחרת. בוודאי שיש לו עוד אספקטים לשפר, אך זה דברים שהזמן והניסיון יכולים לתת. לא סתם שוערים פורחים מאוחר יותר".

גם אלה שמאמינים יותר בדרך התפתחותו של קורנפיין מזו של יוסי מזרחי, מבינים כי השנה אין לבית"ר מה להפסיד מהרצת הרוש בהרכב. "את הסיכומים הם צריכים לעשות בסוף העונה, ולא אחרי כמה משחקים בודדים", בטוח ויסוקר. "יהיה טוב, בית"ר הרוויחה שוער גדול, שוער ל-15 שנה, משהו שלא היה מאז יוסי מזרחי. אם לא – הם יכולים לחפש שוער אחר, והוא ללכת לחפש את עצמו בקבוצות אחרות ואולי חזור בעתיד טוב ובשל יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully