וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה הביסה את מכבי ת"א 65:85

מכבי ת”א ניסתה לתקן את הרושם מהביקור האחרון שלה בספרד ולהראות שיש לה מה למכור מול אריות היבשת, אבל ברצלונה, עם 15 שלשות, סיפקה את המפגינים הפרו פלסטינים ביציע וניצחה 65:85. בשבוע הבא: מכבי יוצאת למדריד

מכבי תל אביב ידעה שלא הולך להיות לה קל לנצח בפלאו בלאוגרנה. אחרי הטיול בשבוע שעבר נגד אלבה ברלין, התייצבו הצהובים למשחק החשוב הראשון בשלב הטופ 16 נגד ברצלונה, אך נכנעו כבר ברבע השלישי וסיימו עם הפסד ראשון בסיבוב 85:65.

הצהובים ידעו שברצלונה מגיעה בלתי מנוצחת במשחקי הבית שלה ביורוליג, אך קיוו לעקוץ כדי לשפר את הסיכויים לקראת המשך הדרך. אלא שמהר מאוד התברר שזה הולך להיות קשה עד בלתי אפשרי, בזמן שדיוויד אנדרסן וארסן אילייסובה חגגו בהתקפה.

אחרי ההשפלות שחוותה מכבי העונה נגד אולימפיאקוס ומלאגה בסיבוב הראשון, היא כנראה מבינה שנגד הגדולות יהיה לה קשה מאוד להתמודד העונה. כשהיא יודעת שהמפתח להעפיל לשלב הבא הוא לעבור את ברצלונה או ריאל מדריד, מכבי תל אביב תהיה חייבת לנצח את ריאל מדריד בשבוע הבא בחוץ. אחרת, הסיכויים שלה להמשיך הלאה יקטנו בצורה משמעותית.

ברצלונה, שהתייצבה למשחק ללא הרכז הסלובני, יאקה לאקוביץ', שסובל מבעיה באפו ואמור לעבור ניתוח שישבית אותו לפחות בחודש וחצי הקרובים, נהנתה ממשחק קבוצתי, בזמן שבמכבי תל אביב היחידים שהצליחו לעשות משהו היו ד'אור פישר ויניב גרין, בזמן שליאור אליהו ומרכוס בראון נתנו משחק חלש. גם משחק השלשות המצוין של ברצלונה (15 לעומת 2 של מכבי) השבית כל ניסיון מצד הצהובים לעשות משהו יצירתי בהתקפה, ועם זה לא היו לה ממש כלים להתמודד.

מעל הכל האירוע שאולי ייזכר יותר במשחק הוא הפריצה של אוהדים מקומיים לתחומי המגרש במהלך הרבע הראשון, מה שגרם לעצירת המשחק למספר דקות. מכבי, שזכתה לאבטחה צמודה מאז שנחתה על אדמת ספרד, זכתה לקבלת פנים פרו פלסטינית ביציעים, אך כמובן שלא זו הסיבה שהיא הפסידה.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם מרכוס בראון, קרלוס ארויו, ליאור אליהו, עומרי כספי וד'אור פישר. ברצלונה פתחה עם ג'יאנלוקה באזילה, ויקטור סאדה, חואן קרלוס נבארו, ארסן איליאסובה ודניאל סנטיאגו.

רבע 1

פישר פתח את המשחק עם נקודות למכבי תל אביב, אבל מיד הגיעו ההצלפות של ברצלונה משלוש, כשנבארו ואיליאסובה ניצלו שמירה נרפית מחוץ לקשת ואיפשרו לקטלונים לעלות ל-4:8. צ'רלס גיינס קיבל הזדמנות ראשונה ביורוליג, אך לא ממש הצליח לעשות משהו, למרות שמכבי עשתה נקודות ודאגה למשחק צמוד. סאדה הצטרף לחגיגת השלשות של ברצלונה. כחצי דקה לסיום הרבע חדר מקומי למגרש עם דגל של פלסטין ובעקבותיו ניסו מספר אוהדים נוספים להיכנס. כוחות הביטחון המקומיים דאגו לניקוי הפרקט ואחרי שלוש דקות של עיכוב, חודש המשחק. הרבע הסתיים ביתרון של המקומיים 16:20.

רבע 2

רוג'ר גרימאו פתח את הרבע עם סל, באזילה השלים אותו עם שלשה, ולפתע ברצלונה פתחה פער של שבע נקודות. מכבי תל אביב לעומת זאת לא ממש מצאה את עצמה בהתקפה ונתקעה. דיוויד אנדרסן החל להכתיב את קצב המשחק, ואחרי שהלך לקו הוא צלף שלשה והוסיף שתיים שהעלו את ברצלונה ל-21:33. שלשה ראשונה של מכבי תל אביב נחתמה על שם ארויו, שצינן מעט את ההתלהבות של המקומיים. אחרי שגרימאו כבר הוביל ל-12, הצליחו גרין, טל בורשטיין ופישר להוריד רק לשש ולסיים את המחצית בפיגור 39:33.

רבע 3

חוזר המזל של ברצלונה מתחת לסל מסוף המחצית הראשונה נמשך גם בפתיחת השנייה, אך הצהובים לא הצליחו לנצל את העצירות בהתקפה כדי לקזז את ההפרש. מהר מאוד המקומיים חזרו לעניינים ובאזילה רץ לעשר הפרש לאחר שצלף את השלשה השנייה שלו במשחק. המתפרצות הקטלניות של ברצלונה עלו ביוקר למכבי, שבוששה לחזור וההפרש רק גדל ל-15 אחרי עוד שלשה של באזילה והרבע השלישי הסתיים ביתרון 47:61 לברצלונה.

רבע 4

יניב גרין אמנם פתח את הרבע עם נקודות, אך ברצלונה המשיכה להשתולל בהתקפה ולהשאיר את מכבי תל אביב מתוסכלת. בשלב מסוים נראה היה שהצהובים הרימו ידיים, כשגם פיני גרשון לא הצליח בפסקי הזמן להעיר את הבחורים שלו. נבארו ופראן ואסקז שייטו לעבר יתרון עשרים (51:71) באמצע הרבע ומנעו ממכבי קאמבק. אליהו וכספי התקשו לייצר סלים קלים וברצלונה מצידה המשיכה להילחם על ההפרש עד השנייה האחרונה. בסוף זה נגמר 65:85.

סטטיסטיקה

קלעו לברצלונה: דיוויד אנדרסן 17 נקודות, ג'יאנלוקה באזילה 16 (5 מ-8 לשלוש), חואן קרלוס נבארו 12, ארסן איליאסובה 11 (7 ריבאונדים), פראן ואסקז 10 (10 ריבאונדים), רוג'ר גרימאו 8, אנדרה בארט, לובוש בארטון וויקטור סאדה (5 אסיסטים) 3 כל אחד, סנטיאגו דניאל 2.

למכבי תל אביב: ד'אור פישר 17 (11 ריבאונדים), עומרי כספי 11, קרלוס ארויו (4 מ-13 מהשדה) 9, ליאור אליהו ויניב גרין 8 כל אחד, מרכוס בראון 6 (6 אסיסטים), די בראון 4, טל בורשטיין 2. שיחקו ולא קלעו: דרק שארפ, צ'ארלס גיימס וטרה סימונס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully