וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניה גרמה לזפאטה להרגיש כאילו הגיע למדינת עולם רביעי"

דור בלך

5.2.2009 / 15:21

ראש מנהל האוכלוסין יעקב גנות ומשרד הפנים מבקרים את התנהלות מכבי נתניה בהבאת זפאטה ללא אישור. העונש המקסימלי: מאסר בפועל

ראש מנהל האוכלוסין, יעקב גנות, פנה היום (חמישי) ליו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון וביקש ממנו להתערב בעניין העסקתו של אלברטו זפאטה במכבי נתניה שלא כדין. זפאטה, אשר נכנס ארצה באמצעות אשרת תייר ולא אשרת עבודה, אינו מורשה לעבוד בארץ והעסקתו בנתניה מגדירה אותו כעובד זר בלתי חוקי. ההתאחדות לכדורגל אגב, אינה דורשת אישור שלשחקן אשרת עבודה בארץ על מנת לרשום אותו בסגל הקבוצה.

בהתאחדות העבירו את הטיפול במקרה למחלקה המשפטית, שתחליט כיצד לנהוג מול נתניה. במשרד הפנים לא יכולים עדיין לפעול כנגד המועדון, עקב כך שאין בידיהם הוכחות כי השחקן אכן מועסק בנתניה, אולם אם וכאשר ישחק, מבהירים במשרד הפנים כי יפעלו בכל אמצעי האכיפה, כולל גירוש השחקן מהארץ במידת הצורך.

למעשה, לזאפטה אסור כלל להתאמן בנתניה, וכדי שיוכל לעבוד כאן בצורה חוקית הוא ייאלץ לצאת מהארץ, להגיש בקשה לקבלת אשרת עבודה ורק כשיקבלה יחזור. לספורטאים בדרך כלל מוצע הליך מקוצר, אלא שלאור התנהגותה של מכבי נתניה, במשרד הפנים שוקלים שלא לקצר תהליכים ולבוא לקראתם. במידה וזאפטה ישחק שלא כדין, עלולה מכבי נתניה לסבול מסנקציות פליליות חמורות, הכוללות קנסות כבדים ואף מאסר בפועל של מנהליה.

"חשוב להבהיר שהאשמה היא רק בקבוצה ולא בשחקן עצמו", מסרה דוברת משרד הפנים, סבין חדד. "הוא הקורבן פה, ולצערנו גורמים לו להרגיש כאילו הגיע למדינת עולם רביעי".

תגובת מכבי נתניה

ממכבי נתניה נמסר בתגובה: "אחרי שאדוין אגילר ביטל את בואו ארצה, הצליח המועדון להגיע להסכמות עם חלוץ פנמי אחר, אלברטו זפאטה. יובהר כי הליך הבאתו החל ביום שישי אחר הצהריים, אז כידוע משרדי הממשלה סגורים ולא ניתן היה לבקש הוצאת ויזת נבחן לשחקן. כמו כן יש לציין כי בנוסף לעובדה שמשרדי הממשלה סגורים בשישי-שבת הרי שגם חלון העברות נסגר ביום ראשון בלילה. בשל כך עמדו למועדון שתי ברירות, האחת: לא להביא שחקן כלל במקומו של תיירי טזאמטה ששוחרר ולהישאר למעשה עם ארבעה זרים עד לסיום העונה, או להביא את השחקן ולטפל במקביל בהסדרת הניירת הדרושה.המועדון, למען הצלחת הקבוצה ולמען האוהדים, בחר באפשרות השניה ומיד כשהגיע השחקן לישראל החל בתהליך הסדרת ויזת העבודה שלו מול משרד התמ"ת ובמקביל עוסק המועדון בקבלת היתר זמני ממשרד הפנים".

סבין חדד ממשרד הפנים הוסיפה: "הטענות של נתניה לא רציניות. שלא יפילו את האשמה עלינו, לא אנחנו תדרכנו את השחקן לשקר בביקורת הגבולות. אנחנו פתוחים חמישה ימים בשבוע והם יכלו להמתין עוד יום מכיוון שמועד ההעברות נסגר ביום שני לפני חצות. גם אם היו פונים אלינו בראשון בבוקר כשהשחקן כבר נחת, היינו מסדירים את העניין. עד שלא פנינו אליהם אתמול (רביעי) הם לא פנו אלינו. הם לא הקבוצה היחידה בארץ ועובדה שכל שאר הקבוצות הסתדרו איתנו בלי לעבור על החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully