וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניה: זאפטה הגיע באופן לא חוקי לארץ

דור בלך

5.2.2009 / 0:54

חלוצה החדש של נתניה נכנס למדינה על בסיס ויזת תייר, ומאחר והוא שוהה בארץ באופן לא חוקי, חוזהו אינו תקף והוא בספק למשחק בשבת

חלוצה החדש של מכבי נתניה, אלברטו זאפטה, שהגיע ברגע האחרון של חלון ההעברות, לא מחזיק בוויזת עבודה ולמעשה עובד בישראל בצורה לא חוקית. בנתניה לא הספיקו להוציא לפנמי אשרת העבודה, והסתפקו באשרת כניסה כתייר, כשהבהירו לו כי בביקורת הדרכונים עליו לספר כי הוא מגיע לארץ כתייר ולא על מנת לחתום בקבוצת כדורגל. על אף העובדה שאינו רשאי לעבוד בארץ, בנתניה החתימו את החלוץ על חוזה עבודה. לאחר בדיקה במשרד הפנים התברר לוואלה! ספורט כי זאפטה שוהה בצורה בלתי חוקית בארץ, מה שהופך את חוזהו ללא תקף. במשרד הפנים הבהירו כי בכל מקרה יאלץ הפנמי לצאת את גבולות ישראל בכדי לקבל אשרה לחזור ולהיות מועסק בארץ.

כעת מנסים בנתניה להסדיר את העניין על מנת שהחלוץ, שתורגל בהרכב הראשון באימון של נתניה הערב (רביעי), יוכל לשחק בשבת. עם זאת, בנמועדון למודים כבר ממקרים דומים, לאחר שגם בלם הקבוצה לואיס מרין הגיע ללא אשרת עבודה, ונאלץ לעזוב את ישראל ולשהות מספר ימים בקפריסין עד להסדר העניין. במשרד הפנים זועמים על הקבוצה והבהירו כי בניגוד להליך המזורז לו זוכים כדורגלנים זרים, זאפטה יאלץ להמתין לויזה כמו כל עובד זר אחר ולא יזכה לפריוולגיות. "זו לא הפעם הראשונה שהם עושים זאת", סיפר גורם במשרד הפנים. "אם היו פונים אלינו ומנסים להסדיר את זה היינו באים לקראתם, חבל שנהגו כך".

בנתניה אישרו את הידיעה ואמרו בתגובה: "אחרי שאדוין אגילר ביטל את בואו ארצה, הצליח המועדון להגיע להסכמות עם חלוץ פנמי אחר, אלברטו ספאטה. יובהר כי הליך הבאתו החל ביום שישי אחר הצהריים, אז כידוע משרדי הממשלה סגורים ולא ניתן היה לבקש הוצאת ויזת נבחן לשחקן. כמו כן יש לציין כי בנוסף לעובדה שמשרדי הממשלה סגורים בשישי-שבת הרי שגם חלון העברות נסגר ביום ראשון בלילה. בשל כך עמדו למועדון שתי ברירות, האחת: לא להביא שחקן כלל במקומו של תיירי טאזאמטה ששוחרר ולהישאר למעשה עם ארבעה זרים עד לסיום העונה, או להביא את השחקן ולטפל במקביל בהסדרת הניירת הדרושה.המועדון, למען הצלחת הקבוצה ולמען האוהדים, בחר באפשרות השניה ומיד כשהגיע השחקן לישראל החל בתהליך הסדרת ויזת העבודה שלו מול משרד התמ"ת ובמקביל עוסק המועדון בקבלת היתר זמני ממשרד הפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully