וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה ובולגריה מחכות לנבחרת הצעירה

ישראל הצעירה הוגרלה במוקדמות אליפות אירופה 2011 עם שבדיה, בולגריה, מונטנגרו וקזחסטן. איוניר: "הבית משאיר לנו סיכוי טוב להעפיל"

הנבחרת הצעירה של ישראל הוגרלה היום (רביעי) במסגרת מוקדמות אליפות אירופה. כזכור, ישראל התמודדה על אירוח הטורניר, אך הפסידה לדנמרק, שהעפילה אוטומטית. הנבחרת של מוטי איוניר תפגוש בשלב המוקדם את שבדיה, בולגריה, מונטנגרו וקזחסטן במסגרת בית 6.

לוח המשחקים של הנבחרת:

29.03.09 ישראל - קזחסטן
10.06.09 בולגריה - ישראל
09.09.09 קזחסטן - ישראל
14.11.09 מונטנגרו - ישראל
18.11.09 ישראל - בולגריה
04.06.10 ישראל - שבדיה
03.09.10 שבדיה - ישראל
07.09.10 ישראל - מונטנגרו

איוניר אמר היום לאתר ההתאחדות: "ברמות האלה אין הגרלות קלות, ותמיד קשה להגיע לטורניר הגמר, אבל יש לנו בית שמשאיר אותנו עם סיכוי טוב להעפיל".

איוניר הוסיף כי "שבדיה ובולגריה יהיו הנבחרות החזקות שיתחרו יחד איתנו בניסיון להעפיל לגמר, אבל אנחנו צריכים לשאוף לסיים לפניהן, ולהסתכל על שתי האפשרויות להעפלה. אני מעריך שזה לא יהיה קל, אבל נעשה הכל כדי להצליח".

52 נבחרות הוגרלו אחר הצהרים בדנמרק לשמונה בתים בני חמש נבחרות ושני בתים בני שש נבחרות. בבית 4, האלופה הנוכחית, הולנד, שובצה יחד עם ספרד, פינלנד ופולין. בבית 5 תתעמתנה גרמניה וצ'כיה, ואילו בית 9 יפגיש שוב את אנגליה ופורטוגל, כשגם יוון, מקדוניה וליטא יהיו שם.

עשר מנצחות הבתים יחד עם ארבע הסגניות הטובות ביותר יעפילו לשלב הפלייאוף. ישראל העפילה בשני הקמפיינים האחרונים לפלייאוף, כשב-2007 חלפה הנבחרת על פני צרפת ועלתה לאליפות, ואילו בקמפיין האחרון הפסידה לאיטליה ולא תתמודד באליפות בשבדיה.

ביום רביעי הבא תערוך ישראל משחק הכנה לקראת פתיחת הקמפיין כשתארח את נבחרת מולדובה באצטדיון בנס ציונה (17:00).

הכירו את היריבות

שבדיה

כמו שעשה שנים בנבחרת הבוגרת, טומי סודרברג חולק את עמדת המאמן בנבחרת שבדיה עד גיל 21 עם שותף, כשהפעם מדובר ביורגן לנארטסון. השניים חשים ומצהירים כי תחת ידיהם גדל דור שלא היה כבר הרבה שנים בשבדיה, ומאמינים בסיכוייהם לזכות באליפות אירופה הקרובה, אותה יארחו בקיץ.

"בשנים הקודמות לא ראינו שחקנים צעירים מופיעים בצורה כל כך עקבית וטובה בליגה המקומית", אמר לנארטסון הגאה לאתר אופ"א. המאמן מתכוון בעיקר לשלד של גטבורג, המשמש גם כשלד הנבחרת: הבלם מתיאס ביארסמיר, הקשר גוסטב סבנסון והחלוץ פונטוס וורנבלום. הכוכבים הגדולים באמת הם אלה המשחקים מחוץ לשבדיה ומפלרטטים עם סגל הנבחרת הבוגרת. ביניהם אפשר למצוא את הסקורר של כרונינגן מרכוס ברג, הקשר בן ה-19 אלבין אקדל, שהצטרף לסגל של יובנטוס הגדולה בקיץ ואמור להוות בורג משמעותי בקמפיין הבא של הנבחרת ומרטין אולסון, אשר זוכה לדקות משחק בבלקבורן האנגלית.

בולגריה

בניגוד לשבדיה, נבחרת בולגריה הצעירה ממשיכה בנסיגה של כל הכדורגל הבולגרי, כשאת מוקדמות אליפות אירופה בפעם האחרונה סיימה במקום הרביעי מתוך חמש, אחרי מונטנגרו הצנועה. איבן קולב בן ה-51 עומד בראש הצוות המקצועי של הנבחרת, בשורותיה אין יותר מדי שמות מוכרים. רדוסלאב וסילייב מרדינג הוא השחקן הבכיר בסגל, כשלגיונרים נוספים הם אטנאס קורדוב של באייר לברקוזן, הקשר אלכסנדרוב מיכאיל מבורוסיה דורטמונד ושחקנה של הארטס הסקוטית, ברנימיר קוסטדינוב.

לבולגרים יש שני שוערים המתוארים באירופה ובעיקר בארצם כבעלי פוטנציאל עתידי. האחד הוא ניקולאי מיכאילוב, המושאל מליברפול לטוונטה ההולנדית ומוכר יותר כבנו של בוריסלאב מיכאילוב, יו"ר ההתאחדות הבולגרית, והשני הוא מריו קירב, שרק לאחרונה זכה לחוזה ביובנטוס שהתרשמה מיכולותיו במדי הנבחרת הצעירה אך בינתיים משאילה אותו לגראסהופרס.

מונטנגרו

הנבחרת האולימפית של מונטנגרו הפתיעה בקמפיין הקודם, הראשון שלה, כשהשיגה שני ניצחונות (כולל זה על בולגריה) שהספיקו לה לתפוס את המקום השלישי בבית ג', אחרי מעצמות כאנגליה ופורטוגל. זוראן פיליפוביץ', שחקן העבר של בנפיקה ונבחרת יוגוסלביה, הוא המאמן של מונטנגרו הבוגרת והצעירה מיומה הראשון ב-2007.

המגן איבן פאטיץ', השייך לאינטר ומושאל לוויצ'נזה, הוא השחקן המרכזי בסגל. פאטיץ' הופיע בקמפיין הקודם של הנבחרת, אך הספיק להצהיר מאז כי יעדיף לייצג את סרביה הבוגרת בעתיד. חברו לחולייה האחורית, ניקולה וויאדינוביץ', נמצא אף הוא באיטליה ומשתייך לסגל של אודינזה.

קזחסטן

מי שעל הנייר נחשבת לחלשה בבית היא קזחסטן, אך אסור לזלזל בה לרגע. בטורניר המוקדמות הראשון שלה ב-2006, הפתיעה הנבחרת של המאמן הגרמני ברנד סטורק את טורקיה (1:2) וגברה בחוץ גם על גאורגיה. את בקמפיין האחרון שוב נתקלה בגאורגיה וניצחה אותה בבית, אבל התוצאה המשמעותית הייתה 0:3 מדהים על פולין. השחקנים המרכזיים בנבחרת מגיעים מקבוצת אלמאטי המקומית, אשר גם היא מודרכת על ידי אותו ברנד סטורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully