וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלון ושברו

הקבוצות איימו במהפכות, המאמנים הבטיחו שינויים, אבל רק כשהגיע חלון ההעברות גילינו כמה הקבוצות לא מוכנות לעמוד בהצהרות שלהן - כלכלית, ארגונית ומקצועית

מכבי נתניה

מה הוצהר לפני פתיחת חלון העברות?

מה לא הוצהר? בנתניה דיברו על ינואר עוד מאוקטובר. חלון ההעברות היה חלון ההזדמנויות של נתניה להגשים פנטזיה, לחזק את הקבוצה, ולרדוף אחר המקום הראשון בליגה. דיברו על הכסף הרב שישקיע דניאל יאמר, על חלוץ מטרה אימתני, זרים שלא נראו פה, ועל עבודת הסקאוטינג המופלאה שעשה טומי נילסן, שתביא לישראל כוכבים.

מה הושג בפועל?

נתניה, כמו נתניה, שוב ידעה להביך את עצמה. נילסן פוטר עוד לפני פתיחת חלון ההעברות, מתיאוס לא הכיר את ראובן עובד, הרכש הישראלי הכי בכיר שהגיע, וגם השחרור המביך של טאזמטה בדקה ה-90 (שלטענתו כלל מסכת שקרים, רמאויות ואיומים) לא הוסיף כבוד. דווקא הזר הזול - אלברטו בלאנקו, מריח כמו הצלחה. היקר - סיאבונגה נקוסי, אליו התחננו בנתניה שיבוא לאחר שנפנף אותם שוב ושוב, נראה כמי שמשחק פה בלית ברירה וללא חשק. בסוף, ממש בתוספת הזמן, הגיע חלוץ פנמי (לאחר שבן מדינתו הבריז), ורק בשבוע הבא נדע אם זפאטה יצליח כמו בלאנקו או יאכזב כמו נקוסי. על פי ההתנהלות של נתניה, לא נתפלא אם יתברר שהוא אפילו לא חלוץ.

בית"ר ירושלים

מה הוצהר לפני פתיחת חלון העברות?

איציק קורנפיין הבטיח לפתוח תוכנית חיסכון על ידי מכירת השחקנים היקרים, אך הבטיח לממן גם שני זרים התקפיים לראובן עטר. "לא ויתרנו על העונה", הכריזו במועדון והודיעו כי לפחות חלוץ אחד יגיע, בנוסף לרענון בסגל הישראלי על ידי טריידים של שחקנים שבעים ברעבים.

מה הושג בפועל?

ניר נחום. לא באמת, זה כל מה שהושג. נחום אמנם כלבויניק שיעזור לכל קבוצה, אך גם לבית"ר הוא מגיע על תקן סותם חורים ולא שחקן הרכב. שישה זרים עברו בבית וגן, אך כל אחד שוחרר מסיבות שונות. חלקם פצועים, חלקם לא מרשימים, ואלה שכבר לא פצועים ולא מרשימים נפצעו לפני ארבע שנים - סיבה מספיק טובה לוותר עליהם. בסופו של דבר בית"ר נותרה ללא דרק בואטנג, משה אוחיון ויואב זיו, ועם ניר נחום, שאומנם רעב מאוד להצלחה, אך יש גבול כמה אדם אחד מסוגל לאכול.

מכבי חיפה

מה הוצהר לפני פתיחת חלון העברות?

אלישע לוי רצה חלוץ. סליחה, בלם. לא, בעצם חלוץ. מה זה משנה, העיקר שבסוף הוא החתים בלם. מכבי חיפה קיבלה רשימה של ארבעה או חמישה בלמים, כולם של פיני זהבי (את כל השאר היא פסלה), ואלישע הצהיר שהוא רוצה בהגנה באנקר ואולי ישחרר את שי מימון. הקואץ' התעקש, התעקש, למרות שלכולם היה ברור שהוא עדיין לא בטוח איזה שחקן הוא באמת מביא לכאן. צודק יענקל'ה שחר, בשביל ליגה כזאת, לא בטוח שמכבי חיפה צריכה עוד חלוץ.

מה הושג בפועל?

ההישג הכי גדול התרחש עוד לפני מועד ההעברות, אבל במהלכו למדנו להבין כמה הוא מוצלח: קוראים לו אוסיי רנספורד, והוא המלך החדש של אפריקה. אבל מלבד המהלך המתבקש הזה חיפה לא הזיזה יותר מדי את הישבן, והתנהלה בשאננות במשך ארבעה שבועות. שי מימון עשה את טעות חייו כשחתם במ.ס אשדוד, ולא נראה שחיפה השיגה משהו במהלך הזה. אלישע לוי גילה מאוחר מדי את עמרי אפק, ויכול להיות שהיה עדיף להעביר את אלון חרזי לעמדה מעט שמאלית יותר מאשר לקנות ברגע האחרון חתול בשק כמו אנדרסון ווסט (עברנו על הרזומה של הבלמים הזרים שנחתו כאן בשנים האחרונות, שמישהו יחזיק לו אצבעות). חוץ מזה, מישהו זוכר מה קרה בפעם האחרונה שנחת כאן איזה אנדרסון?

מכבי תל אביב

מה הוצהר לפני פתיחת חלון העברות?

למנג'ר אבי נמני היו מספר משימות. הראשונה בהן הייתה למצוא קבוצות לחבורה הצרפתית, ג'ונתן אסוס יאניק קמאנאן ורודי חדד. גם שמם של הבלם איגור טומאסיץ' והקשר דולי ג'ונסון הוזכרו כמועמדים לשחרור. המטרה השנייה הייתה להתחזק בבלם וקשר אחורי זרים. לצערם של הצהובים, פציעתו של איליה יבוריאן, ששבר את ידו, שינתה את התכנונים, ובקבוצה החלו לחפש בדחיפות חלוץ זר לחיזוק, כאשר גם שמו של שמעון אבוחצירא עלה על הפרק.

מה הושג בפועל?

במהלך חודש ינואר יצאו מהמועדון קולות שמדברים על כך שהשינויים יהיו מינוריים, אם בכלל. כשבוע לפני תום מועד ההעברות קיבל אלכס שניידר החלטה (והאמת, נראה שדי בצדק) שאין טעם לחזק משמעותית את הקבוצה, שכן העונה הזו כבר אבודה וממילא מכבי לא תרוץ לאליפות. הבוס העדיף להעביר את הכספים שנכנסו לקופת המועדון (מהשאלתו של חדד לשאטורו הצרפתית ומכירתו של קמאנאן לסיבאספור) לתקציב העונה הבאה, ובסופו של דבר הסתפק המנג'ר בהקפצתם של מתן לוטטי, ציון צמח ויותם פנסו מקבוצת הנוער לסגל הקבוצה הבוגרת, וברכש צנוע מאוד בדמותם של חיים מגרלשווילי והחתמתו של החלוץ הטרינידדי סקוט סילי מליגת ה-MLS. ג'ונתן אסוס, שהיה על סף סיכום ביוון, התחרט ברגע האחרון ובחר להישאר ולהילחם על מקומו. העברתו של דן רומן להפועל פתח תקווה טורפדה על ידי הפועל ירושלים, לה שייך כרטיסו של רומן, וגם הוא נשאר לבסוף בקרית שלום. נמני היה שמח לקבל עוד קשר אחורי זר אולם ייאלץ להסתפק בחומר שנשאר לו עד תום העונה. תוכניות המגירה למהפכת השחקנים צפויות לצאת לפועל לקראת העונה הבאה. אולי.

בני יהודה

מה הוצהר לפני פתיחת חלון העברות?

אם חלון ההעברות היה נפתח בחודש אוקטובר או נובמבר, סביר להניח שהמאמן גיא לוזון היה מחליף בערך חצי קבוצה. הבלם הקולומביאני איבן גארידו, שהתייבש על הספסל, והקשר הארגנטינאי פדרו גלבאן, שהתעסק בעיקר עם בעיית משקל ופחות בכדורגל, הוזכרו כמועמדים לעזיבה ודאית בינואר. השוער דלה איינוגבה ספג כהרגלו שערים מצחיקים, ואם כל זה לא הספיק, נפצע החלוץ משה ביטון בכתפו, נותח והתברר שייעדר לפחות חצי שנה. הקבוצה לא תפקדה, והמיקום בתחתית הטבלה הזכיר את סרטי האימה של העונה שעברה.

מה הושג בפועל?

כלום, וזה כל היופי. אף שחקן לא הובא ואף שחקן לא שוחרר מבני יהודה, שהפכה ללהיט של ליגת העל. ריצה מטורפת של שבעה ניצחונות בשמונת המחזורים האחרונים, הביאו את הזהובים למקום החמישי עם 27 נקודות. גארידו השתלט על עמדת הבלם ודחק לספסל את מילאן מרטינוביץ'. פדרו גלבאן לקח בשתי רגליים את הצ'אנס שקיבל מלוזון ולא מפסיק לבשל ולכבוש. אלירן עטר, שמועמד לתואר תגלית העונה, נכנס בצורה מעוררת כבוד לנעליו של ביטון הפצוע וכך הבין לוזון שאם המכונה לא מקולקלת, אין טעם להחליף חלקים.

הפועל תל אביב

מה הוצהר לפני פתיחת חלון העברות?

אלי גוטמן בדרך כלל יודע בדיוק מה רוצה. לא סתם קוראים לו הגרמני. הקואץ' ידע שחסר לו מחץ בשפיץ וביקש לחזק את ההתקפה עם חלוץ עירוני קרית שמונה, יובל אבידור. מצד שני, גוטמן יודע היטב על חשבון הבנק המדולדל של הקבוצה, כך שהאדומים ניסו לעשות דילים וטריידים או כל דבר שיוכל להביא את אבידור לבלומפילד. אבל רצונות לחוד ואיזי שרצקי לחוד.

מה הושג בפועל?

העסקה עם אבידור, כאמור, נכשלה, מכיוון ששרצקי לא הסכים לשמוע על האופציה שהכישרון הצעיר יעזוב את החממה בצפון. הבא אחריו ברשימת הקניות של גוטמן היה עדן בן בסט, שאמור לשמש כאופציה התקפית נוספת ותחרות למהראן לאלה. גוטמן עקב אחרי בן בסט בשנה שעברה, אך העדיף את אבידור, אולי בגלל ניסיון בליגת העל. ימים אם מישהו בוולפסון יתחרט על עזיבתם של עידן סרור או דני בונדר.

בני סכנין

מה הוצהר לפני פתיחת חלון העברות?

כמו כל קבוצת תחתית שמחליפה מאמנים, גם אצל בני סכנין על הכוונת היו כולם, וכשאומרים "כולם" הכוונה היא לקשרים או חלוצים בכמה שפחות כסף מכל חור בעולם שהכדור רואה בו את הרשת. ואם כבר חורים, אז מי אם לא מאמן העבר של הארטס אוף אוק מגאנה, הרי הוא אייל לחמן, לעמוד במשימה. ראש העיר החדש מאזן גנאים וחסאן אבו סלאח, היו"ר החדש, גייסו כמה ג'ובות ושלחו את אייל פלד, סליחה, את אייל לחמן, למסע עולמי.

מה הושג בפועל?

עבאס סוואן, שהיה המתאבק הראשי בסכנין, ואחמד קאסום שבו לקדנציה שנייה. ליד עבאס בקישור הובא נובואה סרחיו איבן, שגם הוא לא ממש משוכנע בכמה קבוצות ביקר בחייו עד אשר נחת בדוחא, וכל זה עוד לפני שחגג 28 שנים. מעבר לשניים, אל חוד ההתקפה הובא הטאלנט הגנאי איברהים בסיט, שנראה אחד שלא כדאי להסתבך איתו בקטטה. אחרון חביב שהוחתם בקבוצה ממש לפני תום מועד העברות הוא לא אחר ממנדס דיוניסיו הגינאי, בעל אזרחות פורטוגזית, שאותו הקואץ' ראה משחק בסטאד טוניסיאן הטוניסאית. צריך להוסיף? האמת, צריך להוריד את הכובע בפני לחמן, שבמבצעי ינואר בסופר הכדורגלנים העולמי הביא חמישה שחקנים במחיר אחד. מה שבטוח, סואן יכול ללמד את שלושת הזרים איך יורדים לגליץ'.

קרית שמונה

מה הוצהר לפני פתיחת חלון העברות?

בעירוני קרית שמונה ידעו שינואר הקרוב הולך להיות חגיגה. אחרי הרכש המוצלח של מישל דיין (המאמן המפוטר הראשון בליגה) הגיע אלי כהן וביקש לחזק את הקבוצה בכל חלקיה. אם יש משהו שכהן מתיימר להבין בו, זה זרים איכותיים. אז תקציב ענק הוא לא קיבל, אבל מספיק כסף בכדי להשאיר את הקבוצה ליגה.


מה הושג בפועל?

כבר בתחילת מועד ההעברות קיבל כהן מהבוס שרצקי בונוס, כששני "כישרונות" אדומים, עידן סרור ודני בונדר, הגיעו לשיקום כללי בצפון על חשבון עדן בן בסט. אל השניים מצטרפים גם הבלם מבוליביה לואיס גוטיירז והקשר מפרו סבאסקו מיגל, כשמעל שניהם מרחפים סימני שאלה גדולים. בדקה ה-90 של מועד ההעברות מצליח להנחית המאמן את טודור קולב, שנראה כמחטף הגדול של חלון העברות הנוכחי. אז עכשיו יש את השחקנים שעל נייר אמורים להביא שינוי, עכשיו רק נשאר לחבר את הקבוצה.

מכבי פתח תקוה

מה הוצהר לפני פתיחת חלון העברות?

מכבי פתח תקוה מעולם לא מצהירה לפני חלון ההעברות מה היא רוצה מעצמה. היא רק מזכירה את השמות של סלים טועמה וברוך דגו, אבל כשמגיעים לשלב שבו צריך לשלם תמיד חסר לה, אין לה, או שהיא לא ממש רוצה לעשות שינוי בגלל הצעירים. הסורי נאמי-הולנדי מוסאמפה היה השם הכי רציני (ואולי גם הזוי) שפתח תקוה ניסתה לצרף בחלון הזה. ומה יצא מזה? קיקי.

מה הושג בפועל?

המטרה של עמוס לוזון הושגה בהצלחה. אם אין ספונסרים וקהל, לפחות שחררנו את סטבאנוביץ' (מעל מיליון שקל) ושני שחקני נוער ולא עשינו רכש. הבעיה הכי גדולה של הקבוצה הזאת היא שהיא הגיעה לא מוכנה למועד ההעברות. רוני לוי עדיין לא מכיר מספיק טוב את השחקנים שלו, ולכן לא היה בטוח אם כדאי להביא קשר מרכזי שינהל את המשחק על חשבון דקות לסולי צמח. בסופו של דבר פתח תקוה נשארה, כמו תמיד, בדיוק כמו שקיבלתם אותה קודם. במחזור הבא נחזור לשמוע את לוזון (ההוא מההתאחדות) צועק לחלוץ הצעיר רותם שמול לבעוט כדורים למעלה, כי הקבוצה מובילה 0:1. אה, נזכרנו, גם אותו הוא שחרר.

הפועל פתח תקוה

מה הוצהר לפני פתיחת חלון העברות?

חלון ההעברות הנוכחי היה אמור להיות נקודת המפנה של זלצר ושות'. הקבוצה הייתה אמורה לחזור להיות הלהיט של הליגה, הקבוצה הדורסת שהכרנו בתחילת העונה, ולכן היא שחררה שחקנים, אבל ידעה לנפנף לאוהדים ברחמים צ'קול, דן רומן, עידן סרור, שי מימון וארז מסיקה. הקטע הוא שמתברר שהיה מי שקנה את זה. ולא קוראים לו מאיר שמיר.

מה הושג בפועל?

עם נאיביות קשה לקחת שלוש נקודות, אבל עוד יותר קשה לנהל קבוצת כדורגל. הקבוצה של רונן אלעד השמיעה לא מעט קולות במהלך העונה, וככל שהזמן עבר נראה היה שתגלית השנה הפכה לשק החבטות החדש של הליגה. כשאלעד נפנף בעידן סרור, גוטמן הודיע שהוא לא משחרר אותו אבל הפועל העבירה אותו לצפון בלי שאף אחד יעשה קולות ברקע. כשהקבוצה רצתה את דן רומן, ויקטור יונה הצליח לקלקל. כשהיא רדפה שבועיים אחרי שי מימון, רפי נידם עשה להם בית ספר. בסוף קיבלנו את סספדס ואיימן אבו סלאח תמורת עומרי רון, אחמד קאסום, עמנואל בנאיני ושוקי נגר. אשכרה נגרים.

הכח עמידר רמת גן

מה הוצהר לפני פתיחת חלון העברות?

הכח לא ממש הצהירה משהו, אבל הבטיחה שתתחזק. כשהשאיפה המוצהרת היא להגיע למבחנים, לא משקיעים יותר מדי ברכש. לאחר ששוחררו שישה שחקנים, ובהם ארבעה זרים, רצו להביא ישראלי ותיק שיחבר את הקבוצה. שמו של שי הולצמן עלה כמועמד - אך זה העדיף להפוך לעוזר המאמן באשדוד. בנוסף דאגו להתבכיין על התקציב הנמוך אך לשחרר הצהרות שיבואו זרים תותחים, כאלה שרק דודו דהאן יודע להביא.

מה הושג בפועל?

גם בלי הצהרות, הכח עשתה רכש חכם. תומר חליבה הגיע לאייש את עמדת המגן הימני הריקה, שני הזרים שהגיעו, השוער ז'וסליין מאייבי והחלוץ וג'וזף נואפור, מרשימים עד כה ובהחלט מהווים שדרוג למה שהיה פה קודם, ואלון וייסברג הצעיר הגיע כדי לעבות את הסגל. בסך הכל הכוח של הכח עלה, אם כי קשה להאמין שזה הרכש שיביא אותם לחוף מבטחים. למבחנים זה יכול להספיק, עכשיו נותר לקוות שקבוצה חלשה תסיים במקום השישי בליגה הלאומית.

מ.ס אשדוד

מה הוצהר?

אין ספק שהמשחקים של אשדוד הם ההצגה הכי טובה בעיר, עם הכי הרבה שערים בליגה. הבעיה היא שמרבית השערים נופלים דווקא ברשתה, וזו גם הייתה הבעיה של יוסי מזרחי, שבחן עוד מהקיץ שורה ארוכה, אולי ארוכה מדי, של שוערים ובלמים זרים לחיזוק ההגנה הרעועה של הקבוצה. אשדוד שיחקה מתחילת העונה עם שני זרים בלבד, דימיטאר מקרייב וכריסטיאן גונזלאס, ובקבוצה תכננו להשלים את מכסת הזרים בחלון ההעברות שהסתיים.

מה הושג בפועל?

מזרחי דרש ומזרחי קיבל. אשדוד חיזקה בצורה משמעותית את חוליית ההגנה, לאחר שצירפה לא פחות משלושה שחקנים לחלק הכי פרוץ בליגת העל עד כה: השוער הקרואטי דרגאן סטויקיץ', שוער העונה בקרואטיה בעונה שעברה, שהובא מקבוצת נ.ק. זאגרב; הבלם לובומיר קוביצה, שהושאל ללא עלות מקבוצת מאריבור הסלובנית; ובנוסף, במהלך של הדקה ה-90, גם הבלם שי מימון (שחימם את הספסל של מכבי חיפה) כעת יעבור ככל הנראה לחמם את ספסל אשדוד. אם זה לא הספיק, חזר הביתה גם הקשר משה אוחיון, שיצא לטיול קצרצר בעיר הבירה וחזר אחרי שכמעט ולא שותף במדי הדאבליסטית. כמו בעונה שעברה, גם העונה, נראה כי אשדוד עשתה את החיזוק הכי רציני במהלך חלון ההעברות. האם הרכש היה מוצדק? זאת נדע בסיום העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully