וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצורת בחורף

3.2.2009 / 11:36

האנגליות בזבזו יותר ממה שהוציאו בספרד, איטליה, גרמניה וצרפת ביחד, אבל באף ליגה חלון העברות לא סיפק משהו מרגש כמו הישארות קאקה

"החורף הנוכחי שחון באופן קיצוני", הודיע בדאגה שר התשתיות בנימין בן אליעזר. "לא ציפינו לחודש ינואר כל כך יבש". את ההגדרה שהעניק פואד למזג האוויר הלא אופייני לעונת החורף בישראל, ניתן לשייך גם לחלון ההעברות האירופי של ינואר. התעסקנו בו לא מעט, ציפינו לריגושים ובסופו של יום קשה לומר שמשהו באמת השתנה. אפשר לציין את החוזה הדו-חודשי של דייויד בקהאם במילאן, אולי גם את ניסיונות החיזוק הנואשים של ריאל מדריד, אבל לא מעבר. הדבר העיקרי שנזכור הוא העמידה האיתנה של קאקה מול ההצעה המפתה ששלחה לעברו מנצ'סטר סיטי, שבצר לה נאלצה לוותר על החתמת כוכב על ואספה מספר שחקני ליגה בכירים.

יש יגידו כי המשבר הכלכלי הוא זה שמנע ממרבית הקבוצות הבכירות להיות פעילות בשוק ההעברות על אף רצונן להגיע מוכנות לליגת האלופות, בעוד קבוצות הדרג השני והשלישי בחרו באופציית ההשאלות כמועדפת עליהן מכורח המציאות. אחרים יזכירו את החשש מנפילות והפחד להמר באמצע העונה, כשבזיכרון עדיין מהדהדים כשלונות העבר. מה שבטוח, וזאת חרף עסקאות הרגע האחרון, היה זה חודש של מהומה על לא מאומה. את האקשן נחפש בלילות הקיץ החמים.

אם נעיף מבט לעבר המספרים, נגלה את הפערים ההולכים וגדלים בין הפרמיירליג למקבילותיה. מעל 150 מיליון יורו הוציאו בחלון הנוכחי הקבוצות האנגליות, לצד הכנסות הקרובות ל-120 מיליון. הבאה בתור אחריה היא הליגה הספרדית, ובהפרש ניכר. 55 מיליון יורו - מתוכם מעל 40 הנזקפים לחובתה של ריאל מדריד - זה סך ההוצאות בספרד. נציגות הליגה האיטלקית ביזבזו 33.5 מיליון, בגרמניה 20 ובצרפת 18. אגב, הליגה הגרמנית היא היחידה שסיימה את חלון ההעברות החורפי עם רווח.

אנגליה: מתחת לבית השיח

בזמן שליברפול וצ'לסי (החתימה את ריקרדו קווארסמה הבינוני) מתנהלות תחת אי ודאות באשר לעתיד בעלי המועדון, שמצידם מעדיפים להשקיע כעת כמה שפחות, בארסנל מתברברים סביב העילוי הרוסי אנדריי ארשבין ובמנצ'סטר יונייטד בונים לטווח ארוך עם החתמות מסוגו של זוראן טוסיץ' הסרבי, שלוש קבוצות אחרות משכו את עיקר תשומת הלב בחלון ההעברות הנוכחי. המסקרנת מכולן הייתה מנצ'סטר סיטי הנובורישית, שחשבה בגדול כשניסתה להחתים את קאקה, ונותרה בסופו של דבר עם ארבעה שחקנים טובים אבל ללא הסופרסטאר עליו חלמו השייחים. הסיטיזנס שכרו את שירותיהם של המגן וויין ברידג' מצ'לסי, הקשר נייג'ל דה יונג מהמבורג, החלוץ קרייג בלאמי מווסטהאם וברגע האחרון גם השוער שיי גיבן מניוקאסל, כשהעלות הכוללת של הארבעה חוצה את רף 50 מיליון הליש"ט. מי שנפרד מהסיטי אוף מנצ'סטר, הוא טל בן חיים שהושאל לסנדרלנד וכמוהו הברזילאי ז'ו שעזב לטובת אברטון. סיטי עדיין רחוקה שנות אור מיריבתה העירונית.

כמו מארק יוז, גם הארי רדנאפ בילה ימים כלילות במעקב אחר שוק ההעברות. מנג'ר טוטנהאם לא חרג ממנהגי קודמיו בתפקיד, כששיחרר ארבעה שחקני סגל והביא חמישה אחרים, ביניהם רובי קין ששב ברגע האחרון מליברפול, השוער קרלו קודיצ'יני והחלוץ ג'רמיין דפו שחזר אף הוא לקדנציה שנייה בוויט הארט ליין, לאחר תקופה מאכזבת בפורטסמות. פומפי גם היא לא נחה על זרי הדפנה בחורף, אולם הבוס אלכסנדר גאידמק לפחות עשה קופה נאה ממכירתם של דפו ולסאנה דיארה. ג'רמיין פנאנט ותאופניס גקאס אמורים לחזק את החלק ההתקפי של קבוצת התחתית.

איטליה: השאלה בלבד

בניגוד לאנגליה, שם גם קבוצות מרכז טבלה מרשות לעצמן לפזר כספים בלי הבחנה, בארץ המגף בוחרים בשנים האחרונות להיות זהירים ומתמקדים בעיקר בהשאלות שחקנים. 70 אחוזים מן ההעברות באיטליה בוצעו באמצעות השאלה, בדרך כלל קצרת מועד, עד תום העונה. את ההצגה גנב, איך לא, דייויד בקהאם עם חוזה לחודשיים במילאן, לאחריו אמור לשוב הקשר האנגלי ללוס אנג'לס גלאקסי. שתי גדולות נוספות, אינטר ויובנטוס, קושרו בשמועות כאלה ואחרות אך לא באמת לקחו חלק פעיל בחלון, ורומא פתרה את משבר פאנוצ'י עם צירופם של המגנים סולימאן דיאמוטן ומרקו מוטה.

כך נותרה הבמה פנויה לקבוצות הדרג השני. סמפדוריה הייתה הפעילה ביותר, עם חיזוק מחומש הכולל את החלוץ ג'יאמפאולו פאציני, עליו שילמה 8 מיליון יורו לפיורנטינה, שמכרה גם את הצעיר דניאל אוסבלדו לבולוניה עבור סכום דומה. נאפולי, במטרה לחזור לתלם ואולי לתפוס כרטיס לליגת האלופות, הגדילה את המושבה הארגנטינאית עם צירופו של הקשר חסוס דאטולו מבוקה ג'וניורס, ואודינזה שוב הפעילה את מערך הסקאוטינג הנהדר שלה, כשהרכש המרכזי הוא הכישרון הצ'יליאני פביאן אוריאנה.

ספרד: בעיקר תחלופת שוערים

ברצלונה, בדיוק כמו בליגה, רצה בלי להביט לאחור. גם לא על מנת להציץ בחלון ההעברות. לעומת ההתעלמות הקטלונית, בריאל מדריד דווקא הטביעו חותם במהלך החודש. עבור קלאס יאן הונטלאר ולסאנה דיארה שילמו הבלאנקוס 40 מיליון יורו, ופרט אליהם נחת בסנטיאגו ברנבאו גם הצרפתי ז'וליאן פובר. האם זה הרכש הראוי למועדון הפאר הספרדי? ימים יגידו. קבוצות הצמרת האחרות, ויאריאל, סביליה ואתלטיקו מדריד, שקטו על השמרים ושמרו אמונים לסגל הקיים. ולנסיה הלכה על בטוח, כשהחזירה לספרד את סזאר הוותיק מהספסל של טוטנהאם, כדי שיתפוס את מקומו בשער של רנאן הפצוע.

בחלק התחתון של הטבלה ניסו הקבוצות להתחזק לקראת מאבקי ההישרדות. מאיורקה, כזכור, חילצה את דודו אוואט מלה קורוניה והעניקה לו את אפודת השוער הראשון. גם חטאפה ביצעה שינוי בין הקורות, כשרוברטו אבונדנסיירי העדיף לסיים את הקריירה בבוקה ג'וניורס ובמקומו הובא הסרבי ולדימיר סטויקוביץ'. נומאנסיה וספורטינג חיחון התאכזבו אף הן מהשוערים שעמדו על המשמר בחלק הראשון של העונה, ומצאו חלופות הולמות. הנה ההזדמנות של השוערים להוכיח כי הם באמת המרכיב העיקרי בקבוצה.

גרמניה: על הראש של אלברמן

באופן מפתיע, או שלא, הקבוצה האקטיבית ביותר בבונדסליגה הייתה דווקא בורוסיה מנשנגלדבאך. נועלת הטבלה חשה את המצוקה וחיזקה את השורות כבר בשבוע הראשון של ינואר עם ארבעה שחקנים חדשים, כולל הקשר הצ'כי תומאס גלאשק שיושב בדיוק על המשבצת של גל אלברמן. סך הכל הוציאה גלדבאך פחות מ-5 מיליון יורו במהלך חלון ההעברות, אך בתקופה של אי ודאות כלכלית, סכום כזה מספיק על מנת להציב את הקבוצה בראש טבלת המשקיעות. גם זה משהו.

יורגן קלינסמן, מאמן באיירן מינכן, ניצל את פגרת החורף הארוכה לטובת ביקור בית בארה"ב, משם חזר עם שלל בדמות כוכב הנבחרת האמריקאית, לנדון דונובן. מוליכת הטבלה המפתיעה, הופנהיים, התחזקה בצורה משמעותית בעמדת השוער הבעייתית, עם החתמתו של שוער הנבחרת טימו הילדברנד, שהגיע בהעברה חופשית מוולנסיה הספרדית. גם החלוץ בובאקר סאנוגו הצטרף לסגל של ראלף רנגניק, זאת כדי לחפות על חסרונו של ודאד איביסביץ' הפצוע ולהשאיר את הקבוצה במירוץ לתואר עד סוף העונה. שאלקה ובורוסיה דורטמונד התמקדו בשחרור מטען עודף מהסגל, בעוד באייר לברקוזן צירפה עד תום העונה את הכישרון הצעיר של באיירן מינכן, טוני קרוס, בתקווה שיתאקלם במהרה בחלק הקדמי התוסס של הקבוצה.

צרפת: בליון מדברים, במארסיי מבצעים

ליון מוכת הפציעות חיכתה בקוצר רוח לבואו של חלון ההעברות, אך כשהגיע הרגע העדיפה לוותר ולחכות לקיץ. במארסיי, לעומת זאת, לא רק דיברו אלא גם עשו. שמונה שחקנים נפלטו מהסגל העמוס, ובמקומם צורפו הברזילאי ברנדאו (שחטאר דונייצק) והוותיק סילבן וילטורד (ראן) עבור סכום כולל של 6 מיליון יורו ובמטרה לחזק את החוד, בו יחסר בתקופה הקרובה בקארי קונה הפצוע.

מלבד מארסיי, אשר מאמינה כי החיזוק יהפוך אותה למאיימת הראשית על ההגמוניה של ליון, היחידות שממש הכניסו ראש לחלון ההעברות היו ניס וסושו הצנועות. הקבוצה מהריביירה חולמת על גביע אופ"א ולשם כך החתימה את ז'וליאן סאבלה המוערך. סושו, המסובכת בתחתית, הימרה על החלוץ הצ'כי וצלאב סברקוס והעבירה את ולטר בירסה לאוקזר. בורדו שלחה את גבריאל אוברטן המוכשר לצבור דקות משחק בלוריין כדי שבשנה הבאה יממש את הציפיות הגדולות ממנו, בעוד שחקן עבר שלה, ז'אן קלוד דארשביל, חזר לליגה הצרפתית ונחת בוואלנסיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully